úterý 15. července 2014

Telefonáty posluchačů - šéfredaktor stanice Vltava umí sám reagovat v diskusi na webu stanice (na rozdíl od šéfredaktora stanice Dvojka)

10. května 2014 napsali Přemysl Doksanský a Lukáš Hurník v diskusi na webu stanice ČRo Vltava
■     ■
Přemysl Doksanský 
Dobrý den,
dovolil bych si malou poznámku k pořadu Telefonotéka.
Neberte ji prosím nikdo jako kritiku, je možné, že se mýlím, spíše bych chtěl nadhodit téma k diskusi... Telefonáty ano či ne, popř. kdy a v jaké míře. Teď, když se pořad Telefonotéka stal základním pořadem všednodenního dopoledního vysílání, vystoupil tento fenomén do popředí i na stanici Vltava. Nevím, jakou hodnotu mají telefonáty přinést posluchačům Vltavy, za sebe říkám, že jsem z nich velmi nešťastný. Polovina volajících stále nepochopila, že je nutné ztlumit svůj přijímač, většina volajících nemá ani žádnou otázku, pouze minutu směřuje k tomu, že poděkuje. Zvláštní skupinou jsou pak dávní přátelé hostů, kteří v éteru řeší svou "soukromou korespondenci", s hostem si tykají a kladou otázky pouze řečnické. Zda je host z takových "setkání po 30 letech" za přítomnosti všech posluchačů Vltavy šťastný, trochu pochybuji. 
Přitom pořady jsou tak zajímavé!
   Nejživěji mám v paměti samozřejmě včerejší povídání s p. Antonínem Dvořákem (vnukem), seděl jsem u rádia jako přikovaný. Jenže pak přišel telefonát, pak další, p. Dvořák byl klidně přerušen uprostřed věty, protože "posluchač má v našem pořadu absolutní přednost", jak jsem se dozvěděl, poté volal známý p. Dvořáka... ... ... a přiznám se - poté, co známý p. Dvořáka zavolal znovu, zaklel jsem, přepnul na Classic a pořad nedoposlouchal. Moje hloupost, horká hlava, vím... ale dopadlo to tak... :-(
   Je mi jasné, že ani moderátor, ani host, ani další tvůrci pořadu za nic nemohou, je to zřejmě nově přijatá koncepce, která tlačí na jakousi interaktivitu ve vysílání, teď už i na Vltavě. Já jen pochybuji, že většině posluchačů Vltavy tento styl vyhovuje, těch, kteří mají nutkání do živých pořadů volat, je podle mě velmi málo. Ostatní trpí. Konzultoval jsem svůj pohled na věc s dvěma kolegy-posluchači a zjistil, že zastávají stejný názor. Pokud si tedy budete dělat čárky pro a proti, prosím za nás 3x proti. :-)
   Možná by stálo za úvahu, zda by alespoň pořad nemohl být rozdělen na část "nepřerušovanou" a závěrečný "prostor pro telefonáty", popř. lépe - zavést pouze nějaký chat, odkud by si moderátor a host mohli vybírat otázky, které by sami považovali za zajímavé (viz ČT24). Vím, že původní nedělní Telefonotéka měla shodnou koncepci, ale přeci jen - teď je to 5x týdně.
   Ale abych se vrátil na úplný začátek - je to možná jen můj osobní názor (+2) a drtivé většině posluchačů telefonáty nevadí, nevím. Snažil jsem se jen naznačit, proč mně ve vysílání telefonáty ruší.
Velmi by mě zajímaly další názory posluchačů Vltavy (pokud budu přehlasován, předem se za tento svůj, v takovém případě nepatřičný, vstup omlouvám).

S pozdravem
věrný posluchač Vltavy
Přemysl Doksanský

■     ■

Lukáš Hurník  (šéfredaktor stanice Vltava)
Vážený pane Doksanský, v Telefonotéce je domluveno, že posluchači mohou od začátku pořadu reagovat na reflektor@rozhlas.cz, později, obvykle v poslední třetině pořadu, vyhlásíme telefonní číslo pro dotazy. Ano, pokud se z tázajícího nakonec vyklube příbuzný, není to to pravé, ale to je prostě riziko živého vysílání. Formát Telefonotéky si postupně "sedá", zároveň jsme ale rádi, že na nový pořad posluchači živě reagují.
Srdečně zdraví Lukáš Hurník
■     ■