úterý 18. prosince 2012

Peter Duhan se ohradil proti označování ČRo2 - Dvojky bulvární stanicí

18. 12. 2012 napsal Tomáš Němec

   Schůze Rady  Českého rozhlasu 28. 11. 2012 byla na rozdíl od mnoha předešlých nabita hutným programem. Vyberu však jen jeden detail, který mě zaujal nejvíce. Po mnoha měsících přišlo na přetřes to, na co už dlouho  poukazovali mnozí posluchači. Že druhý okruh Českého rozhlasu, papírově stále zvaný Český rozhlas 2 – Praha, ale ve vysílání už téměř dva roky Český rozhlas  dvojka, se postupně pod nadvládou  nynějšího šéfredaktora Jaromíra Ostrého bulvarizoval. K obsahové náplni se tentokráte otevřeně vyslovil na přímý dotaz i generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.  Nedostatky vidí pouze v bloku ranního vysílání, zvaného „Dobré ráno, Česko“. Duhan se však zásadně ohradil proti označování programu dvojky za bulvární. Jeho vyjádření si poslechněte v následujícím čtyřminutovém  zvukovém příspěvku:




Zdá se Vám, že pan ředitel Duhan nemá pravdu a že se jedná jen o změnu stylu vysílání stanice a nikoli o její bulvarizaci? Pak si poslechněte krátký vzkaz, který vám posílá Rada Českého rozhlasu.





   Nezeptali jste se dosud Rady písemně nebo jste se spokojili jen s přeposlanou formální odpovědí odpovědného zaměstnance Českého rozhlasu? Pak si opět pustťe krátký vzkaz Rady Českého rozhlasu. A třeba několikrát.  Funkční období pana ředitele Duhana končí až v roce 2017, což jest ještě téměř za pět let.  Pouze pasivita posluchačů dovolí, aby stanice, nazývaná dnes dvojka vysílala do té doby po celý den  informace o životech vybraných celebrit, ať už žijících nebo  zemřelých nebo stále opakované humorné scénky  z archivu šedesátých let minulého století. Vzdělávací funkce, kterou měla stanice Praha několik desítek let před nástupem pana Ostrého, bude i nadále potlačena ve prospěch zábavy, ať už si o ní myslíme, že je bulvární nebo že je pokrokovým trendem ve vysílání Českého rozhlasu.

   Jak jsem napsal výše, bylo jednání Rady  Českého rozhlasu 28. 11. 2012 opravdu hutné. Proto doporučuji těm, kteří chtějí pochopit, co se teď v Českém rozhlase odehrává, poslech obou dvou částí zvukového záznamu. Záznam není příliš kvalitní a poslech proto vyžaduje soustředěnou pozornost. Je s podivem, že instituce, která disponuje nejmodernější nahrávací technikou nedokáže zajistit, aby dvouhodinový záznam byl po celou dobu dobře srozumitelný.
odkaz na 1. část audiozáznamu – http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2777184
odkaz na 2. část audiozáznamu -  http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2777183

    Předpokládám, že tento článek nenajde mnoho čtenářů, návštěvnost tohoto blogu za posledního půl roku silně poklesla. Už jen malá skupinka posluchačů hodnotí vysílání dvojky Českého rozhlasu na jedné ze stovek diskusních stránek, které jsou na webu Českého rozhlasu. Neustále se domáhají odpovědí od vedení stanice, vedení Českého rozhlasu nebo dokonce i Rady Českého rozhlasu. Jenže diskusi na svých vlastních stránkách nepovažuje patrně vedení rozhlasu za adekvátní místo k odpovědím.

   Milí čtenáři těchto řádek a posluchači Českého rozhlasu, máte – li zásadní výhrady k obsahu vysílání některé ze stanic Českého rozhlasu, přehrajte si opět krátký vzkaz Rady Českého rozhlasu:





   Rozhodnete-li se  napsat Radě Českého rozhlasu, musí vaše korespondence splňovat náležitosti, které uvádí Rada ČRo na své webové stránce – viz http://www.rozhlas.cz/rada/kontakt
Připadá-li vám zbytečné se na Radu Českého rozhlasu vytrvale obracet, pak můžete očekávat změnu směru ve vysílání Českého rozhlasu nejdříve v roce 2018.  Je ovšem možné, že pan ředitel Duhan má pravdu, že současné vysílání Českého rozhlasu a tedy i stanice Český rozhlas 2 – dvojka, je takové, jaké požaduje většina posluchačů.

9 komentářů:

  1. Dovolte mi dvě poznámky:

    1) Tak si říkám: Jak dlouho už je pan Zelenka ve funkci "radního" Českého rozhlasu? Mohl by totiž vědět, že jednotlivé stanice nemají ředitele, ale šéfredaktory. Jeho příspěvek byl nevýrazný, ukoktaný a defenzivní. Pan ředitel Duhan toho okamžitě využil.

    2) Co se týká rozvláčné odpovědi pana ředitele: Pan Duhan mě v ničem nepřekvapil. Už dávno jsem pochopil, že za svými údernými řečmi skrývá jen obyčejnou nerozhodnost. Je velmi špatným reformátorem, ale dobrým rétorem. On by svou řečí snad ukecal i kohouta, aby snesl vajíčko. Jenže Český rozhlas dnes více než jindy potřebuje do svého čela nikoli "bodrého řečníka", co všechny chápe, všechno všem slíbí, ale nakonec nic neudělá. (Viz. osud Rádia Česko.) Rozhlas dnes potřebuje na místo ředitele skutečného odborníka, který bude umět komunikovat nejen se svými podřízenými, ale i s posluchači, aby výsledkem byla taková reforma, která povede ke skutečnému zlepšení kvality vysílání - nikoli k tomu, co předvádí veřejnoprávní rozhlas dnes. Ať se na mě pan Duhan nezlobí, ale Dvojka skutečně není ukázkou moderního vysílání. To ani náhodou!!! A není ani objevná. To, co dnes vysílá, tu už dávno před ní dělaly soukromé stanice - například Frekvence 1.

    OdpovědětVymazat
  2. Poslechla jsem si pouze polovinu ukázky a po slovech pana ředitele....těmato cestami se ubírají.....jsem to vypnula a píši připomínku.
    Mám dojem,že pan ředitel nemá čas si jedno dopoledne sednout k rádiu a poslechnout si paní Retkovou nebo paní Kociánovou,jejich koktání i drmolení,jejich eeeehhm a lapání po dechu,jejich bezduché otázky,nebo jejich našprtané vědomosti,kterými utloukají hosta.Jsou to extrémy na Dvojce!
    Pokud by se totiž přesvědčil na vlastní ucho,tak by si svou obhajobu Dvojky ušetřil.
    Většinou jsem na Radiožurnálu,jen ze zvědavosti občas přeladím,ujistím se , že je bohužel vše při starém a vracím se na Výbornou,která nezklame,ať má téma jakékoli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedy paní Chramostová, taky jste mohla poslechu pana ředitele Duhana věnovat celé ty čtyři minuty. :-((( Abych pravdu řekl, já už mohu z FM stanic Českého rozhlasu poslouchat jen Vltavu. No, a díky internetovému rádiu i Leonardo - než bude na konci února zrušeno. Zrušení Leonarda však nelituji tolik jako zrušení Prahy. Praha byla zkrátka klasika - před Leonardem,Vltavou i Radiožurnálem.

      Vymazat
  3. Dnes jsem si poslechla p.řed.Duhana ze záznamu (28.11.). Mluví o Dobrých ránech, že jsou nejhorší a že se to musí změnit. Tak pokud tím myslel dneší SVÁTEČNÍ ráno 25.12., vskutku se to změnilo. V půl sedmé jsem si pustila dvojku, kde dvojice Lukešová Holoubek udělali buď Hyde Park nebo písničky/slova na přání. Nevydržela jsem to víc než 7-10 minut. Opravdu ta dvojka jde stále více dolů. Byly najaty dvě dámy, které jsou sebestředné,jsou to "narcistky", upozorňují co rády, mňam mňam (S.Magni), co nerady. Všední rána už jsem dávno neposlouchala,snad několik měsíců jsem to neslyšela, dnes jsem myslela, že je svátek, tudíž jsem očekávala sváteční program. Pánové z vedení ČRo se opravdu nemáte čím chlubit.Pokud to bude takhle pokračovat, tak pánbůh s veřejnoprávním rozhlasem. To je nejen bulvár, ale je to paskvil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozné je, že bude ještě hůř. Vypadá to, že posluchači budou telefonovat a moderátoři reagovat na posluchače. Je to jednoduché, moderátora vždycky něco napadne a že to nemá většinou úroveň, nikoho nezajímá. Je to laciné - jak provoz tak výsledek.
      A že jsou podle pana ředitele Rána nejhorší a musí se změnit? Jestli se nepletu, hovořil stejně o pořadu Nezatloukat. A změnilo se něco? Pokud ano, dejte mi vědět, tento pořad zásadně neposlouchám. Zatím se o zlepšení nikdo nezmínil. Sobotní dopoledne bývá pěkné a zajímavé na Vltavě.

      Vymazat
    2. A co říkáte včerejšímu Mikroforu,kdy se pozvali navzájem pan Kepka,Cimický a G.Vránová? Posluchači,nám je jedno jestli tě to zajímá ty řečičky hlavně že máme od rozhlasu ještě ke konci roku dobře zaplaceno.Tak buď poslouchej,nebo jdi spát.

      Vymazat
    3. Když jsem viděla v programu to obsazení,zkusila jsem to. Neměla jsem to dělat, už mám přece s tou dvojkou své zkušenosti. Bylo to skutečně nepřekonatelné!

      Vymazat
  4. Paní Ondřejová,paní nedávno jsem chtěla poslouchat Nezatloukej s Janou Koubkovou,mám jí ráda,ale zvládla jsem sotva půlku,protože sladké brebentění a hihotání Švejnohové,mě donutilo přeladit.Takže vše při starém!

    Já Vám všem přeji v celém Novém roce 2013 přeji ZDRAVÍ,pohodu,spokojenost a jakékoliv vylepšení Dvojky,nebo návrat Prahy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslela jsem si to, někdo prostě nemůže sám sebe překonat.

      Děkuji za přání a přeji Vám totéž, nic lepšího mě totiž nenapadá, nic lepšího než zdraví také není.(Ta třináctka v letopočtu mě nutí příliš toho dobrého neočekávat.) :o)

      Vymazat