středa 28. srpna 2013

Jaromír Ostrý skončí ve funkci šéfredaktora Dvojky!!!

Velká čistka v regionech Českého rozhlasu: z deseti ředitelů obhájili funkci jen dva

28. 8. 2013 napsal Jan Potůček na serveru DigiZone.cz


Mezi novými šéfy studií se objevují i známá jména. České Budějovice a Jihlavu povede koordinátor digitalizace Zdeněk Duspiva, do Brna se vrací Jaromír Ostrý.



Pouze dva ředitelé krajských studií Českého rozhlasu budou pokračovat ve svých funkcích i po 1. říjnu letošního roku. Shodou okolností jde o regiony, které už fungují podle nové strategie vedení rozhlasu, kdy jeden ředitel vede dvě krajská studia. Jde o Plzeň a Karlovy Vary, které nadále povede Zdeněk Levý, a Ústí nad Labem a Liberec, které pod společnou značkou ČRo Sever řídí už dnes Milan Knotek. Další čtyři funkce, ve třech případech nově spojená dvě krajská studia dohromady, povedou noví šéfové. Od 1. října bude vypadat vedení regionů ČRo takto:
  • ČRo Hradec Králové + ČRo Pardubice – Pavel Kudrna
  • ČRo Ostrava + ČRo Olomouc – Josef Podstata
  • ČRo Brno + ČRo Zlín – Jaromír Ostrý
  • ČRo České Budějovice + ČRo Jihlava – Zdeněk Duspiva
  • ČRo Plzeň + ČRo Karlovy Vary – Zdeněk Levý
  • ČRo Ústí nad Labem + ČRo Liberec – Milan Knotek
  • ČRo Regina + ČRo Region Střední Čechy – Jan Menger (pověřen do 31.12.2014)
Ke konci září tak končí ředitel ČRo Hradec Králové Jiří Kánský, ředitel ČRo Pardubice Martin Kolovratník, ředitel ČRo Brno Ludvík Němec, ředitel ČRo Olomouc Pavel Hekela, ředitel ČRo Ostrava Richard Pískala, ředitel ČRo České Budějovice Libor Soukup, ředitel ČRo Region Vysočina Petr Hladík a ředitel pražské ČRo Regina Josef Havel. Noví ředitelé byli jmenováni na pět let, jejich mandát vyprší 30. září 2018. V případě pražské Reginy a ČRo Region Střední Čechy je řízením pověřen náměstek generálního ředitele pro regionální vysílání Jan Menger, který by měl tento post zastávat nejpozději do 31. prosince 2014.
Rozhlas v průběhu příštího roku vypíše na funkci ředitele pražského a středočeského krajského studia výběrové řízení, Jan Menger se poté plně soustředí pouze na funkci náměstka generálního ředitele pro regiony a bude přímým nadřízeným šéfů regionálních studií. V souvislosti se jmenováním Jaromíra Ostrého ředitelem brněnského a zlínského studia ČRo (do této funkce se v podstatě po letech vrací) bude muset vedení rozhlasu najít nového šéfredaktora pro celoplošný okruh ČRo Dvojka, jemuž Ostrý dělá šéfredaktora. Generální ředitel Peter Duhan na dnešním zasedání Rady ČRo slíbil, že funkci obsadí “do měsíce”.
“Nastává velký problém, který musíme vyřešit v horizontu měsíce (Ostrý předstane Dvojku řídit k 30. září, pozn. red.). Pravděpodobně někoho dočasně pověříme a poté na tuto funkci vypíšeme výběrové řízení,” prohlásil Duhan.
DigiZone.cz ve čtvrtek zveřejní profily nových ředitelů regionálních studií Českého rozhlasu. Zároveň nabízí všem účastníkům výběrových řízení zveřejnění jejich kandidátských projektů. Zájemci je mohou zaslat na adresu potucek@digizone.cz

Jan Potůček

Jan Potůček 150
Autor je šéfredaktorem DigiZone.cz. Vedl mediální rubriky v Reflexu, Lidových novinách, Týdnu, DV Magazine a serveru Svět Namodro. Provozuje chovatelský web Ararauna.cz.

12 komentářů:

  1. Jojo, osvícený JO jde řádit dál. Pod křídly PD se mu naskytne další volnost a nastolení změn(potěšpánbu). A co jeho dvojka??? Rada ČR přiznává, že změna názvu není trvalá, proč a zač a nač změny povolili všichni zúčastění několikrát zdůvodňovali (velmi velmi chabě, dá se říci i směšně). Devastace bývalé Prahy byla dokonána, tak za odměnu pan JO půjde dál...Bude nastolen další "osvícenec", novátor novátorů? Bohužel nevěřím, že dokud bude rozhlas řídit současný gen. ředitel, že něco změní k dobrému. Viz rušení stanic atd. Zatím dokázal tolik, že mu po "zásluze" bude vyplacena odměna schválená Radou ČR. Co na tom, že posluchači jsou nespokojeni, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomáš Němec30. srpna 2013 v 9:07

      Já myslím, paní Ludmilo, že za to mohou posluchači do značné míry sami. Za celé ty dva a půl roku chodilo oné alibistické Radě Českého rozhlasu jen velmi málo stížností a jen od omezeného počtu posluchačů. Dospěl jsem k názoru, že skoro všem těm 1,6 milionu posluchačů, kteří denně poslouchají Český rozhlas, je úplně jedno, co a jak se tam vysílá. Bohužel.

      Vymazat
  2. Pane Němče to je tím, že spousta lidí je otrávena. V mém okolí je několik takových, co stejně jako já omezili poslouchání rozhlasu, ale co vím, nikdo z nich nikam nepíše. Není jim to jedno, ale nepíší. No já jsem se "angažovala" hlavně v začátcích změn Prahy. Pustilo mě to ale taky. Prostě jsem rezignovala, a to po několikerém, velmi sebevědomém vystupování g.ř. PD. Z toho pána čiší nabubřelá sebevědomost, kdy ví, že má moc a té může využívat moc i s posvěcením Rady ČR. Rada se vždycky dobře vyvlíkne ze svých povinností a popravdě, dodnes jsem nepochopila smysl této organizace. Dokud bude stávající vedení nic se v dobré neobrátí. Vždyť například teď při výběru ředitelů regionálních stanic to dopadlo tak jak to dopadlo. Haha, že prý se bude šetřit! Tomu sami určitě nevěří. A změny, ty bohužel mohou vést i k horšímu. Však to víme... a co asi natropí vrátivší se pan JO do Brna. V Praze už natropil, tak jede dál, určitě v nové funkci bude mít ještě větší možnosti ukázat co umí. Tam mají jistě veeeeelkou radost.Smutné to je smutné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá paní Ludmilo, to je podstata vládnutí v současném českém státě na všech úrovních. Otrávit lidi, aby se neozývali a aby ti, co jsou na různých pozicích mohli provádět libovolně to, co chtějí. Bohužel lidi, kteří se nechají otrávit a dlouhodobě nic neprosazují, nic nedosáhnou.

      Já jsem založil před dvěma a tři čtvrtě roky tento blog a facebookovou stránku, aby se posluchači mohli dát dohromady nezávisle na cenzuře v diskusích na webu Českého rozhlasu. Bohužel z posluchačů to oslovilo jen několik důchodců, kteří už sami nemají sílu nic prosazovat. Mně to stojí také hodně energiea času. Za tu dobu se v podstatě žádní posluchači nepřidali. Nepřidali se dokonce ani když docházelo a dochází ke změnám na jiných stanicích než na stanici Praha. Lidé jsou dnes ochotni maximálně jednorázově přes internet podepsat nějakou petici, protože to nestojí žádnou námahu a dlouhodobé úsilí. Ovšem pokud takovou petici zařídí někdo druhí. Staří to zdůvodňují tím že neovládají nové technologie a mladé to nezajímá.

      Tento týden schválila Rada Českého rozhlasu pololetní odměnu panu Duhanovi 456 tisíc Kč. Za dobrou práci. Proč by to neudělala, když 1 milion 600 tisíc každodenních posluchačů je potichu a nemá žádné námitky?

      Paní Eva Ondřejová, která jako jedna z mála posluchačů se zajímá o dění v Českém rozhlase mě na facebooku napsala: "No uvidíme, co z toho "vyleze". Budete mě muset informovat tady, protože s tou stanicí v jejím současném stavu už nemám nic společného." Co všechno bych měl ještě dělat?

      Vymazat
  3. Však taky nám hnedle po nástupu JO ustřihli diskuzi na stránkách rozhlasu, tušili, že se spousta lidí se na to vykašle, já sama jsem se neregistrovala.Odmítám se kamkoli registrovat navíc s tím, že ten jejich diskus je prapodivný.O tom bylo už dost napsáno, že. Pěkně se tím sami odstřihli od nespokojenců. Dnes je takový výběr stanic, že když se jedna stanice od posluchačů odtrhne (ovšemže přibyli nejspíš jiní posluchači, kterým kokodákání a hihňání a vnucování se vyhovuje ), tak se zkrátka přeladí, ev., a to je můj případ, neposlouchám, neladím, jsou i jiné zábavy(knihy, CD). Takže blbost, když pan JO a ostatní říkají, že ti staří se budou s dvojkou cítit příjemně (to vám mě tak vytáčí....)A pravda je, že mladé fakt nepřitáhli. To vidím v okolí svých dětí.

    OdpovědětVymazat
  4. Tomáš Němec31. srpna 2013 v 6:50

    Jaképak "nám ustřihl", paní Ludmilo? Český rozhlas tu diskusi zřídil, tak ji klidně mohl zrušit. Bohužel posluchači se ukázali jako neschopní se zformovat nezávisle na záměrech vedení Českého rozhlasu. Co se týká veřejnoprávního rozhlasu, ze strany posluchačů není možno něco chtít jako "já", ale jako "my". A za ty roky se ukázalo, že žádné posluchačské "my" neexistuje, že vedení rozhlasu může posluchači manipulovat, jak se mu zlíbí a posluchači se nejsou schopni dát dohromady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Němec má naprostou pravdu,protože těch nespokojených připomínek neustále ubývalo,až téměř ustaly.

      Vymazat
    2. Pane nebo paní anonymní, stokrát nic umořilo osla. Přesně tak jsem si připadal při svých protestech, neustále jsme naráželi na aroganci, nezájem a především na blbost a křupanství. Tak se nedivte, že to přestalo lidi, kteří měli dobrou vůli, bavit. Doufám, že snad nenastoupí nějaký /teď se mi sem vetřelo slovíčko "jiný", ale doufám, že se mi podařilo ho vymazat/ pitomec.

      Vymazat
  5. Já to říkala,že JO sluší víc Brno...

    OdpovědětVymazat
  6. A co Kudrda??Do Hradce??Konečně budou odpolední vysílání bez já držím dietu,já se rád napapám,já jsem nejvtipněší,já, já,já jenom já..snad!

    OdpovědětVymazat
  7. Ale jo pane Němče, odstřihli, diskuze přeci byla dosti živá v počátku a až do té doby co zřídili nový diskus. Nejdříve byly přeci výzvy pana JO - "jen do mně"- pamatujete? A po smršti výtek, nastala změna disk. stránek. Proto ten odliv diskutujících. A už vůbec nesouhlasím s tím, že si diskuzi zřídili tak že jí můžou klidně zrušit. To nemyslíte vážně, že ne? Já vím že můžou, a taky k tomu napomohli, ale to už bychom snad žili někde v jiné době, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě pamatuji, paní Ludmilo. Stará diskuse však měla tu nevýhodu, že do ní jeden člověk mohl psát pod různými jmény. Stále jsem toho názoru, že když diskusi zřídili, mohou ji zrušit. Posluchači si ji klidně mohli založit jinde na internetu. Já jsem udělal založením tohoto blogu jen takový první krok, protože víc nezvládnu. JIní však neudělali ani to.

      Vymazat