neděle 29. prosince 2013

"Moderátorem na Dvojce" může být v podstatě kdokoli, kdo jde okolo budovy rozhlasu

29. 12. 2013 napsali Libor30, Pavel Roháček, Jarka Chlumecká, tothova55 a Tomáš Němec v   diskusi na webu stanice Dvojka v rubrice „Váš názor nás zajímá“

■     ■
Libor30 
Býti redaktorem či moderátorem je opravdu velmi nevděčné. Dnes jsem vyslechl v pořadu "Písničky od srdce" pochvalné příspěvky na hladivý hlas paní Bryndzákové. Mne ovšem její rozhlasové výkony spíše děsí. Zejména jde o její naléhavé a až trochu přehrávané vzdychání. Podobné popularitě se také těší i pan Junák. Toho s paní Monikou spojuje zejména omezená slovná zásoba. Jeho hlaholivé: "Haló, haló" s dávkou sebestřednosti mi chybět nebude. Paradoxně držím palce paní S. Dufkové, která se asi velké oblibě nyní netěší. Ale u ní cítím ještě zdravou rozhlasovou práci. A kdyby na polemiku došlo, budu se jí oproti dříve zmíněným zastávat. Tomuto pořadu vtiskla vážnost a vhodnost Písniček od srdce pro celoplošné vysílání. Co tímto odstavcem vlastně chci říct? Je mi líto odsouvání skutečných a již hotových rozhlasových pracovníků mimo střed. Můžeme naopak očekávat další laciné manýristické výlevy a omezené fráze? Laskavý posluchač jistě promine, pokud takové projevy budou považovány za chybu, nikoli za inovativní přístup.
Současní moderátoři málokdy dosahují kvality, kterou bych očekával na Praze, tedy celoplošné stanici. Na paní Bryndzákovou budu v kolotoči moc zvědav, zda využije příležitost k lepší práci v Kolotoči a zlepší se. Já o tom trochu pochybuji. Ale asi v novém formátu "kontaktního" Kolotoče bude asi u posluchačů opět bodovat. Ach jo.
■     ■

Pavel Roháček 
Nemyslím, že býti "moderátorem" na stanici Dvojka by bylo nevděčné - když se podíváte na tu řadu jmen, co se zobrazuje při poslechu živého vysílání, a k tomu si přidáte ty, co budou nově "zpestřovat" vysílání polední,  zjistíte, že "moderátorem na Dvojce" může být v podstatě kdokoli, kdo jde okolo budovy rozhlasu. Kdyby se to těm lidem nerentovalo, asi by to nedělali. Minimálně se tak snaží lacino získat popularitu, jako třeba sám pan Dittrich, který se v pátek namontoval dokonce do pořadu  „Jak to vidí“.
Ještě jsem neviděl ředitele solidní stavební firmy, který by si tu a tam šel vydlážit chodník, či namontovat WC. Ředitel, který firmu skutečně řídí, totiž nemá na takové věci čas - musí totiž vymýšlet a držet celkovou koncepci, a dohlížet na to, aby jednotlivé složky mezi sebou správně fungovaly, Na Dvojce může od časů pana Ostrého klidně "moderovat" i šéfredaktor - koncepce je totiž dlouhodobě předem daná:  Neztrácet čas vymýšlením původních pořadů, získávání co nejvíce "celebrit" do vysílání, které tam mohou plácat téměř cokoli, a hlavně cílené rozbíjení profesionálního týmu a jeho náhrada externisty, kteří nemohou ohrozit postavení lidí z vedení stanice. To ale není jen osud bývalé ČRo 2 - Praha, tak to dnes běžně funguje i v české politice, či průmyslu.
To, že Písničky na přání mizí z programu, je samo o sobě pozitivní, tento pořad tvoří stěžejní pilíř programu většiny komerčních stanic, a najít ho lze i na regionálních stanicích ČRo.  Ale to, že se prakticky nahrazuje poledním pořadem "hudba prokládaná celebritami", jen dokazuje předchozí odstavec.
■     ■

Tomáš Němec 
Zde bych podotkl, že v současné struktuře řízení Českého rozhlasu rozhoduje o koncepčních programových otázkách náměstek generálního ředitele pro program a vysílání a tím je pan Mgr. René Zavoral.
■     ■

Jarka Chlumecká 
V pátek jsem nemohla poslouchat Jak to vidí,pustila jsem si jej dnes z archívu. Tak neprofesionálně vedený rozhovor jsem dlouho neslyšela, stálý smích i u otázky i u odpovědi pana profesora a nakonec došly otázky, asi špatná příprava? Tak došlo na "berličku",  brouky. Chápala bych to, kdyby pan profesor přijel z expedice nebo se na nějakou chystal... Pan Dittrich má smůlu, jsem dlouholetá posluchačka Prahy, zvyklá na profesionalitu. Vlastně mám smůlu já, už mi zbyla jen hrstka pořadů na této stanici, které si pouštím.
■     ■

Tomáš Němec 
Tady bych jenom podotkl, že pan Dittrich byl šéfredaktorem stanice Český rozhlas 2 - Praha již v letech 1999 - 2004, takže také něco pamatuje.
■     ■

tothova55 
Naprostý souhlas o pořadu Jak to vidí !!
Také jsem musela konstatovat, že i ten málem poslední solidní pořad musí být kažen a to hned šéfem stanice. I pan Ostrý musel moderovat… to je tato funkce tak špatně placena, že si musí takto přivydělávat?
Když navíc mění pořad opět na výslech, místo aby nahodil téma a nechal hosta mluvit !  ACH JO, kdy si konečně ve veřejnoprávním rozhlase uvědomí,  že ne písničky, hrané na kdejaké soukromé stanici, a ne sebestřednost, potřeba sebeprezentace a upovídanost moderátorů by se měly prosazovat. Hosté pořadu „Jak to vidí...“ jsou velmi exponovaní a jistě vytížení lidé, kteří však opravdu mají co říci a umí to bez berliček. A zaplácávat jejich i posluchačů už tak dost okleštěný čas - pouhých 25 minut  - perlami typu " co jsem JÁ jsem četl v novinách , co jsem JÁ viděl v televizi a co ty brouci ? ".... doufám jen, že to je jen čas dovolených a z toho vyplývající provizorium.
Nechápu, proč takovýto pořad nemůže moderovat např. paní Jana Klusáková, nebo
někdo kompetentní ze stanice ČRo Plus, když vynikající pan Kroc asi časově nemůže. To prostě je výjimečný pořad, který by neměl nahodile uvádět kdokoli !!
■     ■


Žádné komentáře:

Okomentovat