úterý 10. prosince 2013

Proč Český rozhlas nevysílá tak, jak někteří posluchači chtějí

10. 12. 2013 napsali Věra Bosáková, janagi a Tomáš Němec v   diskusi na webu stanice Dvojka v rubrice „Váš názor nás zajímá“
■     ■
janagi
Chtěla bych poděkovat panu Františku Novotnému za nedělní vysílání, které bylo opět na úrovni - na té úrovni, na kterou jsme byli zvyklí na ČR 2-Praha. Měli jsme včera krásnou sváteční náladu.
Protože si ráda poslechnu i Ivana Hofmanna, tak mi pochopiteně neušlo dnešní (pondělní) vysílání dvojice Lukešová-Kučera. Bylo to sice asi pouhých 15 minut, ale jsem ráda, že již nelpím na poslechu Dvojky. To se opravdu nedá. Je to pro mě bulvár. Pro mě se Jitka Lukešová vůbec nehodí do veřejnoprávního rozhlasu. Mám úplnou alergii na její vysílání.
Staré časy se asi již nevrátí a tak jsem šťastná alespoň za pár chvilek s moudrými a kvalitními lidmi. Jak se říká dobrého pomálu. Všem přeji hezký den.
■     ■
Věra Bosáková 
Ano, paní Lukešová se poslouchat nedá, ale pan Novotný také ne. Na druhé straně ale vydržte 3,5 hodiny moderovat a být stále zajímavý....možná by se hodilo tento formát změnit.
■     ■
janagi
V druhé větě s Vámi naprosto souhlasím. Víte, já si pamatuji, jak každé ráno moderoval někdo jiný, to byla ta pestrost vysílání. Moderátoři nebyli unavení, vyčpělí a protože se střídali, tak to bylo nejen pro mě jako pro posluchače živější, ale také pestřejší a pro moderátory to nebylo tak únavné (jak jsem již psala). Paní Bosáková, já Vám neberu, že nerada posloucháte pana Novotného, ale ten je tak málo na vlnách, zato např. paní Lukešová ob týden po-pá. Takže já si ráda poslechnu Fr.N., Tomáše Černého, Elišku Závodnou a jiné rozhlasáky z bývalé ČR2-Praha. Ty dva jmenované ovšem slyším víceméně již jen na Vltavě. A navíc často se zamyslím nad myšlenkami pana Novotného, ale nad chichotáním paní Lukešové se mi dělá fyzicky až zle. Ta žádnou myšlenku nevymyslela. A navíc, kdyby nebylo těch e-mailů, co si nechávají posílat, tak by ani neměli, v Dobrém ránu Česko, co vysílat.
To je jen moje vidění a vnímání. Hezký den.
■     ■
Tomáš Němec
Paní Janagi, já si myslím, že ke stanici Vltava nepatří slovo "jen". Vltava je jednou ze čtyř rovnocenných stanic Českého rozhlasu. Její určení je kulturní, zatímco Radiožurnál a ČRo Plus jsou stanice politické. Nynější stanice Dvojka má mít údajně určení rodinné, ale to se jí už od začátku její existence v roce 2011 nedaří. Pan Ostrý jí zkrátka sestavil na základě svých omezených zkušeností z celoživotní práce v regionální stanici a bez ohledu na poslání veřejnoprávního Českého rozhlasu. Nezbývá než doufat, že nynější šéfredaktor pan Dittrich alespoň ty nejzásadnější chyby pana Ostrého napraví. I když já příliš nevěřím, že to půjde, dokud programovým ředitelem bude pan René Zavoral, který je sice odborníkem na řízení čehokoli, a právě proto program řídí způsobem bankovního manažera.
■     ■
janagi
Pane Němče, víte, netušila jsem, že mě bude brát někdo za nějaké slovo. Já vůbec nesnižuji stanici Vltavu. Já si pouze posteskla, že některé lidi je slyšet "jen" na některé stanici českého rozhlasu. O to "jen" tady ale přece vůbec nejde. Tady jde o kvalitu vysílání, kvalitu moderátorů. A to některým chybí.
■     ■
Tomáš Němec
Možná to nevíte, paní Janagi, ale například pan Tomáš Černý je současným základním zařazením HLASATEL (nikoli moderátor) na stanici Vltava. Je poněkud rozdíl mezi prací hlasatele a moderátora. Také ještě existuje práce redaktora. Bohužel v současném Českém rozhlase vedoucí pracovníci ani nevědí, že je mezi těmito profesemi rozdíl.
■     ■
janagi
Pane Němče, neznám tyto rozdíly, a jsou mi, jako obyčejnému posluchači, tak nějak jedno. Jak říkám, před několika lety by mě ani nenapadlo psát do diskuse co se mi líbí/nelíbí. To vysílání prostě bylo poslouchatelné, poučné i pobavilo. Nyní mě tak akorát povětšinou rozčílí. A nechci se tady brát za slova a slovička, jak jsem již napsala, o to tady nejde, tady jde o podstatu toho, že nám vadí "předělání" původní stanice ČRo2-Praha na Dvojku.
■     ■
Tomáš Němec
Já Vám rozumím, paní Janagi. Jenže v této diskusi se ta podstata nevyřeší. Pokud by každý měsíc přišlo na schůzi Rady Českého rozhlasu 200 lidí.kteří by se nevešli do místnosti 010 v Římské ulici 13, která je koncipována tak na 20 návštěvníků veřejnosti nebo kdyby Rada Českého rozhlasu musela odpovídat každý měsíc na tisíc stížností na současný stav a nejen na stížnosti tři, to by se věci hýbaly jinak. Nebo kdyby příslušný výbor Parlamentu České republiky byl přehlcen stížnostmi na Radu Českého rozhlasu. Ale tak tomu není. Posluchači jsou v podstatě spokojeni. (Každý den poslouchá stanice Českého rozhlasu 1 milion 600 tisíc lidí.)
■     ■
janagi
Máte naprostou pravdu.
■     ■

Žádné komentáře:

Okomentovat