středa 17. října 2012

ŠÉF ROZHLASU DUHAN K OTEVŘENÉMU DOPISU NESPOKOJENÝCH ZAMĚSTNANCŮ: JÁ S ANONYMEM JAKO S PROSTŘEDKEM ZATUCHLÉ BOLŠEVICKÉ ÉRY NECHCI MÍT NIC SPOLEČNÉHO

17. 10. 2012 publikováno na serveru Česká média


Na tzv. otevřený anonymní dopis zaměstnanců Českého rozhlasu (DigiZone.cz, 15.10.2012), kteří požadují odchod personálního ředitele Mariana Ferenčíka, reaguje v rozhovoru pro Česká média generální ředitel veřejnoprávního rozhlasu Peter Duhan. „Dopis byl odeslán z adresy, ze které může odesílat kdokoliv cokoliv, z domény Yahoo.com. Pokud má někdo nějaký problém, máme vlastní intranet, takže to mohl poslat ze svého pracoviště, nikomu by se nezkřivil ani vlas na hlavě. Je to pro mě navíc trochu úsměvné, protože ti nespokojení zaměstnanci rozeslali otevřený dopis generálnímu řediteli kde kam a kde komu, ale zapomněli na mě. Já jsem ho nedostal. V logistice je tedy chyba nebo záměr,“ říká šéf rozhlasu a dodává: „Já s anonymem jako s prostředkem zatuchlé bolševické éry nechci mít nic společného. Mně se anonym hnusí a tak se k tomu vyjádřili i všichni mí kolegové z vedení Českého rozhlasu.“ Podle Duhana se Ferenčík dostal do funkce několikakolovým náročným výběrovým řízením a dohání deficit, protože veřejnoprávní rozhlas neměl nikdy svého personálního ředitele. To ostatně považuje Peter Duhan za totální selhání předchozích managementů, protože právě personální záležitosti jsou v rozhlase mimořádně citlivé.

Pisatelé dopisu Ferenčíka obviňují z arogantního chování k podřízeným a vytýkají mu, že vyšší funkce v rozhlase jsou obsazovány bez soutěže. „Ukázalo se, že pan Ferenčík několikrát šířil nepravdivé a zavádějící informace. Personální pravidla používá účelově a netransparentně. Jedním z projevů těchto praktik je přijímání zaměstnanců. Většina pracovních pozic ve středním a vyšším managementu je obsazována bez výběrových řízení, zatímco na všechny nejnižší posty se konají stále byrokratičtější konkurzy. Jak si to máme vykládat?“ stojí v dopise, jehož výňatky zveřejnil server DigiZone.cz.

Žádné komentáře:

Okomentovat