pátek 3. května 2013

Český rozhlas versus posluchači

z diskuse na facebookové stránce Český rozhlas Plus v březnu a dubnu 2013

Slovo šéfredaktora k diskusím
autor: Český rozhlas Plus - místo pro váš názor (Poznámky) dne 21. březen 2013 v 13:02
-------------------------------------------------------
Vážení diskutující, 
 Facebookové stránky Českého rozhlasu Plus mají slogan „místo pro váš názor“. Vašich reakcí a připomínek si vážíme a děkujeme za ně. Věříme, že je naším společným zájmem, aby byla debata věcná, slušná a korektní. Základní zásadou je úcta k tomu, kdo zastává opačný názor.
 Jistě tedy chápete, že v případě porušení základních pravidel si Český rozhlas Plus vyhrazuje právo na skrývání nebo mazání příspěvků, v případě opakování i zablokování autora takových textů.
 Nemůžeme poskytovat prostor nevhodným urážkám ostatních diskutujících, vulgaritám nebo příspěvkům, které se vyjadřují rasisticky, xenofobně nebo znevažují menšiny. 
 Věřím, že chápete náš postoj jako ochranu svobodné diskuse, nikoliv jako její omezování.
 Daniel Raus 
šéfredaktor Českého rozhlasu Plus 
-----------------------------------------------------------------------------------
  •  
Karel Chlumec Český rozhlas plus - místo pro váš názor. Když jsem názor v diskusi projevil a upozornil na plýtvání veřejnými prostředky v ČRo, redaktor (či kdo to je, snad cenzor) pan Marián Vojtek můj názor z diskuse odstranil. Prý jsem použil sprosté slovo "kravina" a poškodil dobré jméno Českého rozhlasu. Místo pro váš názor, no tak nevím. Schválně, jak dlouho tu tento příspěvek vydrží. Promažme se až ke svobodě slova v tom našem českém rádiu...
21. březen v 18:07 ·
  •  
Český rozhlas Plus - místo pro váš názor Vážený pane Chlumče, celou záležitost jsem Vám dostatečně vysvětlil v osobním e-mailu. Tím považuji celou záležitost za vyřízenou. Marián Vojtek, redaktor sociálních sítí Českého rozhlasu Plus
21 březen v 18:11 
  •  
Karel Chlumec Ale já nepotřebuji nic vysvětlovat, pane Vojtku, víte bude mi 57 let už jsem něco prožil, mě by stačil jen kousek místa pro můj názor, jak hrdě uvádíte v přílepku názvu stanice, tak mě můj příspvěk nemažte a je to v pořádku, ne?
21 březen v 18:15 
  •  
Český rozhlas Plus - místo pro váš názor Viz výše.
21 březen v 18:17 · To se mi líbí
  •  
Milan Brož Vážený pane Chlumče,
zaujala a pobavila mne Vaše diskuse zde a odpovědi pracovníků rozhlasu, odpovědi z různých úrovní vedení stanice Plus Minus. Víte, jako člen Klubu přátel Šestky a jejího jádra, máme spolu s ostatními členy s vedením diskuse s pány z rozhlasu, a to prosím, s pány i z nejvyššího managementu – česky řízení nebo pozic uvedené instituce, své zkušenosti táhnoucí se již z minulého roku. Co se týče svobody slova, dospěli jsme v jednom názoru k zvláštnímu závěru. Dovolím si naše zkušenosti zde uvést.

1. Svobodu slova má pouze nejvyšší vedení, tj. „generální“ a ve vzájemně dohodnuté formě a obsahu jeho náměstci. Upozorňuji, že to ale v žádném případě neznamená, že to, co se od nich dozvíte i v přímém hovoru „z očí do očí“ musí býti informací pravdivou a otevřenou.

2. Další sled v ordonaci, tj.“šéfredaktorové“( i …ři) jednotlivých stanic, až k hlasatelům – aby i mladší rozuměli „moderátorům“ a pozvaným hostům, ti oplývají svobodou slova pouze v daném kladném výseku možné diskuse o kvalitě vysílání a jednotlivých změn a potřebě jejich zavedení a uskutečnění.

3. Veškeré výstupy těchto pánů jsou koncipovány k uším posluchačů jiných, nových, v jiné posluchačské hladině, tzn. s jinými požadavky nejen na obsah vysílání ale i jeho úroveň a formu – viz.znělky.

4. Proto nelze očekávat, že odpovědi uváděné pracovníky rozhlasu na Vaše otázky budou odpověďmi skutečnými a Vaše dotazy zodpovídajícími – viz pánové Vojtek a Raus, kteří kromě v tomto bodě popsaného patří i k té skupině se svobodou slova dle bodu (2).

Vážený pan Raus určitě ví, o čem hovořím, zařekl jsem se, že již to dále „rozpatlávat“ nebudu, protože stanici v podstatě neposlouchám. Ale kontroluji a sleduji vše kolem.

Pane Vojtku, kdybyste mi chtěl odpovědět nějakou „kravinou“ Všechno to mi může dosvědčit pan Klíma a další členové Jádra KPŠ, a nebudu se rozpakovat to vše znovu uvést.

Dvě různé odpovědi panu Chlumcovi moje (naše) mínění jenom potvrzují. Smutné, ale pravdivé.

Všem vše hezké, i pracovníkům Plusu, myslím, že jsou pod velkým tlakem. Tak usuzuji nejen z nepodařeného Plusu ale i z chování a odpovědí vůči nám, věrným a skutečným přátelům z řad posluchačů Českého rozhlasu jako takového.
30. duben  v 16:23 
  •  

Žádné komentáře:

Okomentovat