pondělí 30. září 2013

Jak dál na Dvojce po odchodu Jaromíra Ostrého?

27. 9. 2013 napsali Marcel Círek a Tomáš Němec v diskusi na webu stanice Dvojka

Marcel Círek 
Dobrý večer, nedá mi to, abych sem nenapsal, ale snad si to někdo kompetentní přečte. Jsem příznivcem vysílání P. Kudrny a J. Kokmotose, a vlasně díky nim jsem se k Praze/CR Dvojka/ vrátil. Prahu jsem poslouchal v dětství..... Tím, že P. Kudrna odchází, do vedení krajského studia, mu sice k povýšení blahopřeji, ale nastává problém /možná, ale jen můj/vybrat vhodného moderátora do Odpoledne s Dvojkou. Bohužel Pavel Kučera to není. Je to typický hlas R. Blaník a jeho "odpoledne" je strnulé, podbízivé a "hluboko neposlouchatelné". Proč jste nesáhli po p. A. Cibulkovi, R. Víškovi, p. Holoubkovi, či p. Tamchynovi?  Nebo J. Kokmotos, by si mohl zase občas "zavysílat".... 3 dny jsem to zkoušet vydržet poslouchat, ale dnes jsem to vzdal a přeladil na odpoledne s Radiožurnálem, leč tam mi chybí čs písničky a výběr ze scének........ale  je to pro mě nyní lepší, než současný P. Kučera.
Dále bych se přimlouval za úpravu pořadu Kolotoč. Pokud možno ke schématům z 90tých let., tj. spoustu zajímavostí a rad, takový byl dřívější Kolotoč. Jeho nynější podoba je sice dobrý nápad, pouštět scénky z estrád, ale ne do legendárního Kolotoče. Hodinové estrády nechat, i čas 12.-13. včetně moderátora  R. Víška, ale co třeba do času 16.-17. vysílat Kolotoč s původním obsahem /opět s R. Víškem/. A všiml jsem si, že z hlasatelny zmizel p. Ptáčník, kam a proč? Dále bych se přimlouval na prodloužení stopáže pořadu Rozhraní a nedělní To je život.....
Dále doufám, že nový šefredaktor  se vrátí k původnímu názvu stanice Praha, včetně starých znělek, moc bych se za to přimlouval...... Díky Marcel Círek 36 let
   

Tomáš Němec
Víte, pane Círku, Já jsem odpoledne na Praze/Dvojce přestal poslouchat právě kvůli pánům Kudrnovi a Kokmotosovi. Pana Kokmotose bych nezatracoval, byl dlouhá léta ve vleku pana Kudrny. Pan Kokmotos prošel jako mnozí jiní rozhlasoví pracovníci skupinou tzv. elévů, kde se mladí budoucí rozhlasoví pracovníci učí rozhlasovému řemeslu. Ale ve vleku pana Ing. Pavla Kudrny musel tyto znalosti zasunout hodně hluboko do vzpomínek minulosti. Ono je celkem jedno, kdo rozhlasové pořady dělá. Důležité je, aby ctil pravidla rozhlasové práce a znalosti, které běžný posluchač ani nemusí postřehnout. Také je dost důležité, aby neměl vadu řeči (výslovnosti). Na to však Český rozhlas ve většině případů dbá. Jenže ze stanice Dvojka se stal podobný proud slova a hudby,  jako je tomu na soukromých stanicích. Ty však nedisponují tak obrovským množstvím finančních prostředků na vycizelování vysílání jako Český rozhlas. Bohužel Český rozhlas se z důvodů nutnosti zvyšování poslechovosti dostal do vleku soukromých stanic, kterým se snaží přizpůsobit, aby tak přetáhl jejich posluchače. To, že má Český rozhlas méně posluchačů než na počátku devadesátých let je logické, protože tehdy nevysílaly žádné soukromé stanice. Dnes jich vysílá na území České republiky okolo devadesáti. Podíváte-li se na výsledky výzkumu poslechovosti  Radioprojektu za 1. pololetí roku 2013, zjistíte, že 45% posluchačů poslouchá stanice, které jsou souhrnně označeny jako "soukromé lokální a regionální stanice". O zbývajících 55% se dělí 7 stanic, z nichž 4 patří Českému rozhlasu. Současné množství rozhlasových stanic umožňuje přechod redaktorů i manažerů z veřejnoprávní sféry a zpět. Vždyť nástupce pana Ostrého ve vedení Dvojky pan Dittrich byl také klasickým odchovancem Československého rozhlasu a po roce 1990 si prošel i soukromými médii. Tehdy to ani jinak nešlo.  Mnohá soukromá rádia byla aspoň z počátku založena na lidech z Českého rozhlasu. Vždycky jsem si myslel, že Český rozhlas by měl být institucí, kde by se toužili uplatnit redaktoři a moderátoři ze soukromé sféry, kteří už mají nějaké zkušenosti s vysíláním. Ovšem měli by si osvojit tu hlubší rozhlasovou profesi, která se uplatňuje zatím jen ve veřejnoprávním rozhlase a  neměl  by se jí vzdávat.

Jsem poměrně kritický k tomu, co v současné době provádí Český rozhlas pod vedením pana Duhana s obsahem vysílání jednotlivých stanic. Jednu skutečnost však vítám velmi. Že se pan Duhan snaží o to, aby bylo zřejmé, že všechny stanice Českého rozhlasu jsou součástí jedné firmy, že to nejsou jakási samostatná rádia nezávislá  jedno na druhém. Ono totiž tak to chodí v soukromé sféře. Majitelé podnikající v tomto odvětví vlastní skupiny rádií, které jakoby vysílají proti sobě. Podívejte se někdy na internet, jaká rozličná rádia vlastní společnost MEDIA MARKETING SERVICES a. s. Ta rádia rozhodně nepůsobí tak, že by se navzájem doplňovala. Ale stanice Českého rozhlasu by se doplňovat měly.
■   ■

3 komentáře:

  1. Odpoledne s dvojkou je hrozné s Kudrnou i bez něj,nevím kdo tomu šéfuje,ale je to marast!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Nejsem příliš častým posluchačem rádia,ale když se mi poštěstilo a zastihl jsem vysílání pana Kudrny a Kokmotose zlepšila se mi rázem nálada. Tak klidný a jemný humor dokáže málokdo. Po jejich odchodu dvojku odpoledne neposlouchám. Neznám pozadí problému,ale útoky pana Němce jsou přinejmenším nechutné.

    OdpovědětVymazat
  3. Když už tady padlo téma přizpůsobování veř.právního rozhlasu soukromým stanicím, může se někdo tady vyjádřit, jestli vám také vadí plevel typu s vámi je nám hezky, víme kudy kam, víme co se děje, a nedávno i - jsme váš nejlepší přítel apod." a to vše několikrát za hodinu. Nebo to vadí jen mně? Ani Plus se tomu nevyhnul. Nostalgicky vzpomínám na "svobodku". Vždy když nastoupí někdo nový, doufám, bude mít rozum, nebo že si svoji stanici alespoň poslechne a tento plevel zruší. Zatím marně. Strašně mě to ruší

    OdpovědětVymazat