neděle 25. září 2011

Rada Českého rozhlasu se vyhnula přímým odpovědím na dotazy posluchačky Evy Ondřejové

25.09.2011 00:56 - 05. Dopisy posluchačů vedení ČRo -trvalý odkaz

Rada Českého rozhlasu se vyhnula přímým odpovědím na dotazy posluchačky Evy Ondřejové

22. 9. 2011

Posluchačka Eva Ondřejová napsala Radě Českého rozhlasu 31. srpna 2011:

Vážená Rado ČRo,
posílám Vám dotaz psaný již poněkolikáté do různých diskusí ČRo2. Nikdy se mi nedostalo uspokojivé odpovědi ani od pana Ostrého ani od kohokoliv jiného.  Jestliže nemůžete ovlivnit program, můžete snad odpovědět na mou níže  uvedenou otázku. Myslím, že mám já i ostatní posluchači na takovou odpověď nárok.
   Kromě toho nás také zajímá, kolik stála současná reklama na vysílání "Je jaká je" a na pořad pana Gotta "Zpátky si dám tenhle film".(Je zajímavé, že na programy jako: Jak to vidí nebo Dobré ráno s panem Větvičkou, paní Filipovskou, panem Fr. Novotným žádné reklamy nejsou, není to totiž třeba, takové vysílání se chválí samo.). Nejde mi o to, z jakých peněz jde tato kampaň, to je nakonec jedno, jde mi o to, kolik to stojí a nebylo-li by možné tyto peníze použít efektivněji, třeba na tvorbu nových programů. Doufám, že v současné době není třeba takové informace tajit, spíš naopak. My musíme ze zákona platit, kdo nás ale může informovat? Existuje vůbec někdo takový? Autoři znělek slavné Dvojky se asi za svůj výtvor stydí, jinak si to neumím vysvětlit.
Děkuji za odpověď.
Eva Ondřejová
31. 8. 2011
- - - - -
příloha – dotaz posluchačky Evy Ondřejové šéfredaktoru ČRo2 Jaromiru Ostrému
 Vážený pane Ostrý, odpovíte mi aspoň teď na mou otázku? KDO "vytvořil" novou znělku a upoutávky s panem Postráneckým a kdo ji (a je) upravil do současné podoby? Jenom mi, prosím, nepište, že to byl Smetana s Ježkem. Předpokládám, že jste mé otázce už dříve velmi dobře rozuměl,  jen jste se vyhnul a stále vyhýbáte odpovědi.  Když byla původní znělka nahrazena tou "doúnorovou"  byli jsme o autorovi informováni.  Proč to teď
nejde? Že by nebylo něco v pořádku s výběrem?  Nebo odměnou?
Eva Ondřejová
■      ■
  
Rada Českého rozhlasu napsala posluchačce Evě Ondřejové   22. září 2011:
Vážená paní Ondřejová ,


   jménem Rady ČRo Vám děkuji za Vaše sdělení z 31. 8. 2011 a pokládám za korektní oznámit, že členové Rady si prostudovali Vaše připomínky a vzali na vědomi odpověď pana Ostrého a taktéž souhlasné stanovisko pana generálního ředitele Duhana.

   Věříme, že zůstanete posluchačem Českého rozhlasu a přejeme Vám mnoho hezkých chvil při poslechu pořadů našeho rádia.

S pozdravem

Mgr. Bohuš Zoubek
místopředseda Rady ČR
22. 9. 2011

- - - - -
příloha: Odpověď šéfredaktora ČRo2 Jaromíra Ostrého:

Ctěná Rado Českého rozhlasu,

   dovolte mi úvodem konstatovat, že na nejrůznější dotazy posluchačky Ondřejové bylo v minulosti reagováno již několikrát  (emailem, webovou komunikací, dokonce i prostřednictvím Rady ČRo).

   K znělkové grafice: byla vytvořena na hudební osnovu Bedřicha Smetany (Vyšehrad) a Jaroslava Ježka (Proti větru). V předchozích letech se Český rozhlas často obracel na zahraniční tvůrce,  to byl případ i minulých znělek ČRo 2.  České znělky vznikaly ve Slovinsku.  Jsem přesvědčen,  že české motivy lépe zpracovávají čeští tvůrci.  A tak bylo tentokrát osloveno renomované české hudební studio MIDA.  Smlouva předpokládá i postupné úpravy jednotlivých segmentů znělkové grafiky.  To se děje průběžně.  Po konzultaci s právníky informace o finančním plnění s odkazem na obchodní tajemství obou subjektů smlouvy nesdělujeme.  Cena však plně odpovídá standardům běžným v
této oblasti.

   Slogany interpretované paní Černou a panem Postráneckým natáčel Český rozhlas 2.

   Jen připomínám, že v testech agentury Datamar (březen 2011)  pouze 2-3% respondentů sdělila "jisté" připomínky k novým znělkám.

     Informace ke kampani: kampaň přišla na cca 3,5 miliónu Kč. Jak už bylo mnohokrát uvedeno propagace Českého rozhlasu nemůže být hrazena z koncesionářských poplatků.  Nutno podotknout, že kampaně srovnatelných stanic na českém rozhlasovém trhu se v cenách pohybují řádově ve 20 až 40 x vyšších sumách.  Český rozhlas 2 se pochopitelně zaměřil v propagaci na nové pořady. Souhlasím s posluchačkou Ondřejovou, že jí jmenované pořady tak masivní propagaci skutečně nepotřebují.  
 S úctou

Mgr. Jaromír Ostrý




Komentáře
[1]25.09.11 09:48:01Mirek Tengler
Není zmiňované hudební studio "MIDA" majetkem Michala Davida? Pokud ano, tak se už vůbec nedivím velmi nízké úrovni znělek. Stačí si poslechnout některé předrevoluční hity tohoto pána, a vše je hned jasnější. :-)
[2]25.09.11 11:09:39Eva Ondřejová
Hledala jsem studio MIDA na internetu,je toho tam moc,ale že jedna z adres patří M.Davidovi jsem si také všimla.Škoda,že jsem nepožadovala také adresu studia.Máte pravdu,že úroveň znělek by odpovídala jeho "tvorbě".Předtím znělka měla úroveň ( byla vypsána soutěž).Teď ovšem si troufám tvrdit,že současnou znělku bych "zmákla" taky.V poslední době to sice trochu vylepšili (rytmus),ale to "324" tam slyším pořád.
[3]25.09.11 13:51:23Marek Šváb - 
Je o mě známo, že nesdílím všechna zde vyjadřovaná odmítavá stanoviska k současnému programu ČRo 2 Praha (tak to alespoň trochu zapadá do názvosloví současného systému stanic), ale tento příspěvek musím okomentovat se souhlasným stanoviskem s pisatelkou. Nelíbí se mi ani „úřednickým způsobem“ psané odpovědi radních, nicméně pokud je přiložena odpověď konkrétního odpovědného pracovníka, což v tomto případě šéfredaktor jistě je, je to alespoň splněný úkol. Přesto si myslím, že by Rada mohla udělat o „malinko“ více. Zvukovou grafiku ČRo 2 pokládám po červencové úpravě za ještě horší, než tu, která byla nasazena v únoru. Motiv Vyšehradu je kdesi schován a zpívání se jen přesunulo na závěr zpráv. Výzkumy, které jsem viděl, však, prý, říkají, že je jen menšina posluchačů, kterým toto vadí. Hlásím se k této menšině a doufám, že se snad v dohledné době změní ve většinu. Závěrem zdůrazňuji, že se zde vyjadřuji POUZE ke zvukové grafice stanice ČRo 2, to jen k ujasnění tohoto příspěvku.
[4]25.09.11 18:09:55Eva Ondřejová
Škoda,že nemohu doložit odpovědi pana Ostrého na moje dotazy,protože jsem je ve vzteku smazala,ale kdo tuto debatu sledujete,víte,že odpověď na otázku o autorovi znělky byla:Smetana,Ježek.Nic víc.Vypadalo to,že se pánové Smetana a Ježek sešli v hospodě a spolu to stvořili (asi měli už hodně vypito). To,že předchozí znělku,ta doúnorovou zadali autorům do Slovínska je "omyl".Ve veřejné soutěži totiž vyhrál slovinský skladatel a rozhlas vybíral z více návrhů,předpokládám,že i českých.A ta znělka měla aspoň úroveň,zrovna jako upoutávky. Teď se upoutávky sice trochu zlepšily,ale ty předchozí byly lepší. Na otázku ceny současné reklamní kampaně mi neodpověděl pan JO vůbec.Ale zato dal radě najevo,že jedna obtížná stará bába je notorická stěžovatelka.A je to.
[5]25.09.11 21:18:08Tomáš Němec
Ze slov pana Ostrého plyne, že dobré pořady reklamu nepotřebují, blbé ano. :-)))
[6]26.09.11 12:26:07Ludmila Avramopulosová
To sedí pane Němče:-).V týdeníku Rozhlas je věnován dost velký prostor paní Retkové(pochvaluje si jak jí posluchači fandí), stejný prostor je věnován KG a minizprávička na okraji je věnováná panu Anderlemu - malá zmínka,že má 75 let.Tak to chodí. nojono:-(

Žádné komentáře:

Okomentovat