úterý 20. září 2011

Váleček nešoustal v ČRo2 mezi 15. a 16. hodinou

20.09.2011 16:17 - 03. Články posluchačů -trvalý odkaz

Váleček nešoustal v ČRo2 mezi 15. a 16. hodinou

20. 9. 2011 napsal Tomáš Němec

     Na pokleslý způsob vyjadřování a neznalost češtiny u takzvaných moderátorů na  Ostré dvojce jsem si dosud nezvykl. Ale přece jen mě dnes zarazila dramaturgie dnešního pořadu Odpoledně s dvojkou, které uváděl Tomáš Voženílek.  Mezi 15. a 16.   hodinou oznámil,  že pustí peprnou historku  Marka Ebena. Marek Eben vyprávěl o tom, jak při cestě domů z divadla  potkal na rohu ulic Mikulandské a Národní prostitutku. Když si jí nevšímal, prostitutka za ním vykřikla: „Jo, Váleček nešoustá!“
    Zajímavé bylo, že před odvysíláním této historky upozornil pan Voženílek na skutečnost, že historka je svým obsahem „12+“, tedy určena k vysílání téměř po půlnoci a řekl posluchačům, že jim nechává na zvážení, jak hlasitě nechají rádio hrát.
    Je obdivuhodné, že Ostrá dvojka svaluje odpovědnost za poslech časově nepřípustného  vysílání na posluchače. Je mi jasné, že dnešní děti jsou dost otrlé, dejme tomu už ve věku deseti let. Možná však, že tato usměvavá historka zaujme i pětiletého posluchače a zeptá se maminky, co znamená věta „váleček nešoustá“.
     Nedávno jsem slyšel v Českém rozhlase 6 diskusi o tom, že veřejnoprávní média by měla na rozdíl od komerčních nastavovat určité společenské standardy a atributy. Nikdy mi nevadilo, že Frekvence 1 vysílala v pravé poledne pořad Sexy život s Jitkou Asterovou a dnes vysílá v tutéž dobu přisprostlý pořad s Rudou z Ostravy. Podobné způsoby na kterékoli ze stanic Českého rozhlasu mě však silně pobuřují.
Komentáře
[1]20.09.11 17:49:00Eva Ondřejová
V současné době jsou přisprostlé debaty stále častější.Všem to připadá normální.Myslím,že to co jste popsal není výjimka ani v rozhlasu.Podle názorů některých posluchačů je všechno dobré,aspoň to vysílání není "mdlé".Je ho potřeba oživit za každou cenu.Možná,že by to mohl být námět na jednání Rady.
[2]20.09.11 21:19:51Jaromír Janák
Nějakým způsobem se do diskuse nabourali Honza a nějaký77, abych použil jejich slovník, působí na mne jako hovna, která potřebují spláchnout. Že by Jarek s Peterem na nás poslali galerku?
[3]20.09.11 21:59:39Ludmila Vajďáková
Taky by mě zajímalo, co za individua ti dva jsou. Za každou cenu ale chtějí vyvolat reakci na jejich příspěvky, proto se jimi nenechejme vyprovokovat. To je zřejmě pro ně voda na mlýn, úplně si je představuju, s jakou radostí a úsměvem tam píšou. Taky mi to připadá, jakoby to byl někdo z pracovníků rozhlasu. A vlastně podstata těchto diskusí spočívá jen v prachobyčejném překopání kvalitního vysílání ČRo2 Praha na bulvární ostrou dvojku. A o nekvalitě mluveného slova tu píšeme tak často, že mě to až bolí, protože s tím není možné hnout.
[4]21.09.11 09:22:45Eva
Máte pravdu,nechala jsem se vyprovokovat k vysvětlování,ale nemá to smysl.Nebudu reagovat.
[5]21.09.11 13:25:04Chramostová
Pan Voženílek se chce asi zavděčit vedení ,proto se snaží o komerci. Jinak ta scénka vůbec nepatří do celostátního rozhlasu!!Nejsem puritánka,děti mám odrostlé,přesto jsem přesvědčená,že kultivovanost rozhlasu je na místě.Moc mi chybí v rádiu slušnost,decentnost a inteligence.
[6]21.09.11 15:26:10Tomáš Němec
Pan Voženílek se chce určitě zavděčit vedení, avšak myslím, že výběr scénky není jeho věcí. Od toho má pořad asi dramaturga (ten se však posluchačům nevystavuje na odiv).
[7]22.09.11 10:13:22Eva Ondřejová
Ti pánové ( Kamil a Dvojka) jsou značně obhroublí.Všimněte si jejich slovníku (prd,sebranka,buz..ace).A ještě chtějí vyprovokovat k "diskusi".Nedá mi to,abych o nich nenapsala aspoň tady.Kde se vzali v diskusi čert ví,ale nic bych nedala za to,že je někdo postrčil.Asi jsou opravdovými "odborníky" na rozdíl od nás,aspoň co se vyjadřování týče.No nic,mějte se hezky!
[8]22.09.11 10:41:12Tomáš Němec
Jen je nechte, paní Ondřejová, ať si napíšou svoje. Diskuse na veřejnoprávním rozhlase je pro každého. My nejsme odborníci, my jsme posluchači. Tak se vyjadřujeme k tomu, co Český rozhlas cpe do našich přijímačů. :-)))
[9]22.09.11 11:18:40Eva Ondřejová
Jenže ta úroveň!Kecám,krafám,prudím (tedy já,oni nikdy).To je opravdu kulturní vyjadřování "názoru".Oni vědí,co jsem nestudovala,že jsem nechodila do divadla (já ho také hrála),neuznávají něco jako je estetické cítění. Musela jsem si ulevit alespoň tady.
[10]22.09.11 12:15:00Tomáš Němec
Nevadí, paní Ondřejová, klidně pište dál. Od toho máme blog. :-)))
[11]22.09.11 18:34:21Ludmila Vajďáková
Nebojte se, paní Ondřejová, musím se hodně držet, abych na ty dva exoty nereagovala. Ale o to jim určitě jde, protože nic konstruktivního ani konkrétního neuvedli. Umí jen hrubě kritizovat druhé za něco, co jsme si ani my od února nedovolili napsat a mnozí ani pomyslet. Radši si ulevme tady, na ně nereagujme a přesně, jak píše pan Němec, reagujme na vysílání ČRo2 ne na ty dva obhroublíky. Jak jsem si včera všimla, když jim nikdo neodpovídá, vystačí si sami se sebou. Jejich IQ je trochu zvláštní a to chci být slušná.
[12]24.09.11 13:03:01Eva Ondřejová
23.9.2011 12:55 Ti dva pánové se vyznačují tím,že jsou mistry v mnohomluvnosti.Schopnost vyjadřovat se dlouze,aniž by bylo jasné co vlastně chtějí říci,je pro ně charakteristická.Ono vychodit vysokou školu neznamená ještě být vzdělaný. Jim jde jen o to někoho "utřít" a vytočit.Je mi jich líto,jestli tak postupují i v životě...
[13]24.09.11 15:15:09Eva Ondřejová
Pan Vavřík se nám ozval.Ještě paní Klabíková a jsou všichni.A Jak si p.Vavřík pochvaluje odpolední vysílání.Po rozhlas.hře jsem to nechala chvíli hrát,ale je to děs ti KUKO.A takoví byli kdysi solidní!
[14]30.09.11 10:57:14Brtník
Také jsem tu taškařici slyšel a nestačil se divit jak protagonistovi, tak rádiu. Po pravdě řečeno, nebyl jsem překvapen, neb denně trénuji. Okolo 5.45hod. bývá do programu „dvojky“ vkládán „humor“ a běžně se tam zvrací a vyměšuje… Hold jak chcete přilákat posluchače? Takto! Ale jaké?! A co Rada (popřípadě ministerstvo Kultury), není už toho dost?

Žádné komentáře:

Okomentovat