čtvrtek 24. listopadu 2011

Ředitel odboru Nová media ČRo Alexandr Pícha považuje diskusní systém Disqus za vyhovující

24.11.2011 00:56 - 03. Články posluchačů -trvalý odkaz

Ředitel odboru Nová media ČRo Alexandr Pícha považuje diskusní systém Disqus za vyhovující

24. 11. 2011 napsal Tomáš Němec

     V pořadu Nad věcí na stanici ČR1- Radiožurnál 23. listopadu 2011 byl hostem Jany Klusákové bývalý ředitel Radiožurnálu a současný šéfredaktor odboru Nová média Českého rozhlasu Alexandr Pícha
   Více než polovinu pořadu si paní Klusáková povídala s panem Píchou o jeho novinářské minulosti, o jeho mnohaletém působení v rozhlase a o jeho současné funkci  ředitele odboru Nová média. Překvapilo mě, že pan Pícha se vůbec nezmínil o stanicích Českého rozhlasu, které vysílají prostřednictvím internetu a to jsou Leonardo, Wave a D-Dur. Když už měl pořad téměř končit, ukázalo se, že paní Klusáková pozvala pana Píchu hlavně proto, aby propagovala jeho novou knihu o modelech aut.
 
    Zcela na konec pořadu umožnila paní Klusáková dotazy posluchačů. Kupodivu se mi podařilo dovolat. Na moje podivení, že nezmínil internetová rádia Českého rozhlasu, řekl pan Pícha, že ty stanice  se ho netýkají, že každé má svého šéfredaktora. Příliš jsem tomu nerozuměl, protože když internetovou sekci vedl pan Miroslav Bobek,  a to bylo ještě počátkem loňského roku, bylo tomu jinak.
   Avšak můj hlavní dotaz se týkal pro posluchače nevyhovujícího diskusního systému Disqus. V krátkosti jsem upozornil na jeho složitost pro posluchače i na to, že Pracovníci rozhlasu téměř na různé stížnosti spojené s tímto diskusním systémem nereagují. Pan Pícha řekl, že pan Filip Rožánek reaguje svědomitě. Ptal jsem se také, proč zaměstnanci rozhlasu neodpovídají v těchto diskusích ve větší míře. Pan Pícha řekl, že mnozí nejsou tak internetově zdatní. Nechci dotaz ani odpověď nyní zkreslit opisem, proto si, laskaví čtenáři, poslechněte posledních 10 minut onoho pořadu.
odkaz na záznam pořadu  v archivu  - klikněte na Nad věcí 23.11.2011
   Patrně jsem závěrem pokazil propagaci knihy pana Píchy, která stojí 1450 Kč a tak by ji asi bylo záhodno vyprodat. Bohužel paní Klusáková nepředstavila už v úvodu pana Píchu jako autora oné knihy, ale především jako vedoucího pracovníka Českého rozhlasu.
---------------------------------------------------------------------------
Dodatek: Pana Píchu jsem o uveřejnění tohoto článku informoval e-mailem a požádal jsem ho, aby se podíval i na články, které jsou v kategorii „061. Problémy s diskusemi na webu ČRo"
  . Na mou  žádost napsal pan Alexandr Pícha obratem k článku toto vyjádření:
■     ■
Vážený pane Němče,

Disqus je standardní a bezpečný systém, který chrání web ČRo před roboty, vkládanou reklamou a dalšími nebezpečnými útoky z internetu. Také pro jeho dobrou funkčnost ho využívá řada médií. Jde navíc o freeware, takže jeho instalace nijak nezatížila rozpočet ČRo. 

Na pracovníky našeho odboru mám vysoké nároky a odpovídá tomu myslím i dnes už dlouhodobý progresivní nárůst návštěvnosti celého webu rozhlas.cz a také nárůst poslechovosti ČRo na internetu v živém vysílání i pořadů ze záznamu. Vaše výhrady sdělím při nejbližším vedení ČRo také kolegům z dalších
oddělení ČRo.

S přáním všeho dobrého,

Alexandr Pícha
 Nová média ČRo
■     ■

Nepřipadá mi, že by pan Pícha byl potížemi posluchačů s Disqusem znepokojen. T.N

Komentáře
[1]24.11.11 22:57:58Ludmila Vajďáková
Pan Pícha považuje Disqus za vyhovující zřejmě proto, že není třeba více diskutujících, kteří obtěžují pracovníky, jež nejsou internetově zdatní. Co víc si o tom myslet, je to jako se vším v této republice, o všem se moc mluví a skutek utek.
[2]27.11.11 08:59:17tlustá
Pane Pícho Disqus je bezpečný pro papaláše z rozhlasu, aby nespokojení posluchači, kteří se nepřihlásejí, nebo byli brutálně z databáze vyhozeni, neobtěžovali. Můžete nevidět, můžete neslyšet, strkat hlavu do písku, nebo se zavřít na Vinohradské, je to tak.Pan Ostrý a p. Duhan vytvořili paskvil, který nemá v historii této stanice obdoby. Já jsem to musela řešit poslechem jiných stanic a na Prahu 2 přeladím, jen když jsem si úplně jistá, co budu poslouchat. Ani v tom případě mě nenechají na pochybách, že poslouchám dvojku, pohodu.... Je smutné, že na Vinohradské se nenajde jediný slušný člověk, který by uznal, že to byly fatální chyby.
[3]27.11.11 21:39:15Šťovíčková
Pane Pícho nám je jasné,že ten trapný Disqus Vám ,panu Duhanovi,Ostrému vyhovuje prože tam píše velmi malé procento nespokojených posluchačů.Proto byl také zaveden.Nejsem si ale jistá, zda-li ho také čtete Vy,při reakci a odpovědi panu Němcovi.Od konce února letošního roku jsme nespokojeni se současným vysílání neschopné dvojky.Nikdo nám na naše stížnosti neodpovídá.Již bývalou Prahu 2 ČRo a její kvalitní pořady si připomínáme pouze na Internetu,jinak neposloucháme,nedá se.Přála bych si,( a chtěla bych vidět vaše reakce)aby Vy,pan Duhan,Ostrý si vyslechli pracovně tu trapnou dvojku od rána až do večera.Na všechno máte lidi a já věřím,že jste si to neposlechli ani jeden.Myslím,že pak by se koncepce konečně změnila.

Žádné komentáře:

Okomentovat