Český rozhlas vypsal výběrové řízení na nové logo. Zadávací
dokumentaci pro tendr v hodnotě 2,5 milionu korun zveřejnil na svých
internetových stránkách a na portále veřejných zakázek ministerstva pro místní
rozvoj. Nové logo by se mělo začít používat v roce 2013, kdy Český rozhlas
oslaví 90. výročí zahájení pravidelného vysílání.
Vítěz výběrového řízení by měl pro Český rozhlas
vytvořit nejen logo, ale zcela novou korporátní identitu celého portfolia značek
rozhlasových stanic, uměleckých těles, soutěží a projektů.
Uchazeči o zakázku musejí své žádosti podat nejpozději do 4. září.
"Sada logotypů by měla tvořit jeden vzájemně kompaktní a jednotný celek, který bude souznít s mateřskou značkou Český rozhlas, bude odpovídat charakteru a poslání instituce a působit moderním a nadčasovým vizuálním dojmem. V této souvislosti je cílem rovněž vytvoření odpovídajícího vizuálního stylu pro ČRo a výše uvedené portfolio značek," uvádí se v zadávací dokumentaci tendru.
Záměr změnit logo oznámil Český rozhlas již letos v
dubnu. Kromě 2,5 milionu za právě zveřejněnou zakázku hodlá rozhlas investovat
další miliony na nové přelepy aut, vizitky či změny interiérů a exteriérů budov.
"Odhad celkových nákladů za zavedení všech nových prvků v praxi je pět až 7,5
milionu korun," uvedl tehdy mluvčí Českého rozhlasu Jakub Čížek.
Současné logo ČRo pochází z let 1995 až 1996, autorem je agentura Men on the Moon. V roce 1997 získalo ocenění Logo roku
odkaz: http://www.tyden.cz/rubriky/media/radia/cesky-rozhlas-vyhlasil-2-5milionovy-tendr-na-nove-logo_243510.html

Uchazeči o zakázku musejí své žádosti podat nejpozději do 4. září.
"Sada logotypů by měla tvořit jeden vzájemně kompaktní a jednotný celek, který bude souznít s mateřskou značkou Český rozhlas, bude odpovídat charakteru a poslání instituce a působit moderním a nadčasovým vizuálním dojmem. V této souvislosti je cílem rovněž vytvoření odpovídajícího vizuálního stylu pro ČRo a výše uvedené portfolio značek," uvádí se v zadávací dokumentaci tendru.

Současné logo ČRo pochází z let 1995 až 1996, autorem je agentura Men on the Moon. V roce 1997 získalo ocenění Logo roku
odkaz: http://www.tyden.cz/rubriky/media/radia/cesky-rozhlas-vyhlasil-2-5milionovy-tendr-na-nove-logo_243510.html
Neustále si kladu otázku PROČ nové logo a k ČEMU to. K výročí rozhlasu? To bude fakt počin!!! To stávající je vydařené, pěkné. Ale vedení rozhlasu je jiného názoru, Rada nečinně přihlíží, protože stejně nic nemůže (nechce?). Plýtvání penězi se jaksi stalo národním koloritem. Tedy plýtvání ze státního. Nebo z koncesionářského? Nevím, jelikož pan Duhan tvrdí, že jiné peníze než z koncesionářských poplatků rozhlas nemá. Je to tristní a velmi smutné. A taky k zlosti, co si ti nahoře vymýšlí. No holt ne každý se umí vyrovnat s funkcí jemu danou.
OdpovědětVymazatPodle mého názoru jde v tomto případě o zviditelnění pana Duhana. Každý chce, aby po něm něco zůstalo. Když byl ředitelem stanice Praha Jíří Vejvoda, musel vypsat mezinárodní soutěž na novou znělku stanice Praha, kterou vyhrál jakýsi zahraniční hudebník, kdy ve znělce skončily klasické tóny ze Smetanova Vyšehradu a nastoupil hlas Pavla Soukupa. Pan Jaromír Ostrý musel znovu tuto znělku změnit a navrhl i nový název stanice. No, a aby byl nový název stanice legalizován, k tomu je potřeba tzv. rebranding všech stanic Českého rozhlasu (včetně loga, no a tím se chce zapsat do historie pan Duhan. I v jeho případě to bude mít jen několikaleté trvání, ale to jeho už zajímat nebude. Jeho mandát končí v roce 2017, pak přijde někdo jiný ještě s převratnějšími změnami anebo se zjistí, že to bylo všechno špatně. :-))) Výhodou vedoucích pracovníků Českého rozhlasu je, že oni sami sice vytvářejí strukturu vysílání, ale rozhlas ani nemají čas poslouchat.
OdpovědětVymazatJojo, to jsem pochopila,že jde o zviditelní obou pánů. Jenže otázka PROČ se dělají zcela zbytečné věci za velké peníze je stálá. Vím, že to je z velké části kvůli legalizac přejmenování stanice Praha, kterou již rok a půl nazývají dvojkou. A opravdu nechápu, jak je možné, že to ve v tomto médiu prochází!!!! No jo, o tom už tady ale píšeme celou tu dobu, odpovědi byly vždy na stejné úrovni - dvojka bude jedničkou, Rada tohoto absurdistánu nic nemůže atdatd. A tak si pánové hřejí své ego na vedoucích seslích, vymýšlejí blbostě a po nich potopa.Jenže ze svého okolí vím, že dvojku poslouchá velmi málo mladých, jelikož plky celéééébrit je nezajímají. A pak např. nebudou vědět, že zůstalo pár skvostů, které moderují skvělí pánové jako je pan F. Novotný, pan T. Černý apod. Nojono:-(
VymazatPodle mně to také dokazuje nesmyslnost činnosti Rady ČRo. Ta se sice neustále ohání zákonem o Českém rozhlase - zvláště paragraf 8) odst.(4) "Rada ani její členové nesmějí přímo zasahovat do tvorby a vysílání rozhlasových pořadů." Jenže něco jiného je zasahování do tvorby a vysílání a něco jiného je vyjádřit nějaký názor. Je pravděpodobné, žer většina členů Rady Českého rozhlasu vůbec Český rozhlas neposlouchá a to je jejich největší kvalifikace pro členství v Radě.
VymazatMáte pravdu pane Němče, §§§§§§ těch se drží, ale jak přehlíží, že si pánové PD a JO přejmenovali zcela nelegálně stanici, že vysílají do éteru název, který není platný, to je opravdu bezzubost celé slavné Rady.Další plýtvání peněz.A víte, že by bylo docela zajímavé vědět, jaké rádio členové Rady poslouchají:-/
VymazatNo, bývalá předsedkyně Rady ČRo se několikrát přiznala, že poslouchá Radiožurnál, ale to jenom proto, že na něm byla dříve zaměstnaná a protože ho řídí (z pohledu dneška - řídila) její kamarádka Hana Hikelová a jinak že poslouchá rádio Impuls. U těch současných by mě to také zajímalo. Řekl bych, že aspoň občas přejede všechny stanice radní Antonín Zelenka.
VymazatKdyž už se dělají změny,tak pořádně!Já bych změnila název na DUHANOVO .Ať generace další nepochybují,kdo má na úrovni rozhlasu největší zásluhu.
OdpovědětVymazat