pátek 24. srpna 2012

O roli herce Zdeňka Junáka na Ostré dvojce


24. 8. 2012 napsali posluchači Tillo2  a Tomáš Němec v diskusi na webu ČRo2 – Praha

■     ■
Tillo2
Dobrý den všem diskutujícím.
Velmi dlouho jsem zde nebyl. A jak to tady pročítám, tak se opravdu nezměnilo nic. Ale vůbec nic.
Co mě motivovalo k návštěvě diskuse?  Jen zkusmo jsme se z Radiožurnálu vrátili
na Prahu, v očekávání něčeho nového. Chyba lávky, pan Holoubek i přes velmi svůj příjemný hlas stále dělá pomlky, kde nemá, obsah je plytký, hudba je výborná a paní Světla se snaží, seč může … ovšem, pak to přijde: najednou zazní do éteru hlas nějaké paní, tuším, že s vnučkou… nevím přesně… a začne neškoleným hlasem, ale o to s větší vervou bojovat o zájezd do Itálie, či kam.
My jsme přelaďovali v době každoranních stupidních ód na Dvojku, statečně jsme nadávali a vymýšleli u snídaně nepublikovatelné veršíky, ovšem toto, to prostě nemá konkurenci!  To je něco tak neuvěřitelného, že chudák statečná paní ani neměla šanci dozpívat sloku.
Fofrem jsme se vrátili na Radiožurnál.
Ještě jsme se doma domluvili na tom, že si naladíme Dobré jitro příští týden, kde snad by měl moderovat další matador z Brna. Mě to přijde jak nějaká nakažlivá choroba, taková brněnská infekce.
A lék na to asi je v nedohlednu.
■     ■
 Tomáš Němec
Citace ze zápisu jednání předsednictva Rady Českého rozhlasu dne 15. 8. 2012:

--------------------------------------
Generální ředitel Peter Duhan okomentoval nárůst posluchačů ČRo2 za období 1.1,2012 - 30. 6. 2012 těmito slovy: "ČRo 2 je nyní velmi dobře posazena, projevila se stabilizace moderátorských dvojic, změny byly pozvolné, volené směrem k zábavě.."
--------------------------------------

Čili pane/paní (přezdívko) Tillo2 Váš výkřik zní v této souvislosti opravdu osaměle. Další zajímavosti o úspěších vedení Českého rozhlasu najdete na stránce Rady Českého rozhlasu v zápisech z veřejných schůzí a z jejich příloh a také ve zvukových záznamech průběhu schůzí. To ovšem posluchače příliš nezajímá. Ale pak se diví.
■     ■

Tillo2
Dobrý večer pane Němče,
v první chvíli jsem si myslel, že je vaše odpověď myšlena smrtelně vážně. Až poslední dvě věty mě mírně uklidnily...
A co se osamělosti výkřiků týče: tady snad jsou všechny výkřiky osamělé a tak trochu do tmy :-), nebo ne?
A snad ještě poznámečku, myslíte si, že by můj osamělý výkřik mohl nějak ovlivnit úspěšnost léčby té sněti brněnské, která tak zachvacuje organismus našeho rozhlasu?  Nedávno jsme se setkali na Praze, někdy odpoledne,  že moderoval (naprosto nečekaně)  brněnský herec dabující v TV toho plešatého pána s náušnicí,co prodává na teleshopingu nezbytnosti, pořad písniček na přání.
Děkuji za reakci
(ten) Tillo2
■     ■

Tomáš Němec
Svou reakci jsem sice myslel vážně, pane Tillo2, ale ono je to úplně jedno, jak jste ji pochopil. Důležité je, jaké jsou priority vysílání Českého rozhlasu. A ty, podle mého názoru, jsou jednoznačně  dány tím, co zvýší postavení stanic na žebříčku poslechovosti podle výzkumů RADIOPROJEKTu. Výsledky za poslední půlrok najdete např. na posluchačském blogu v sekci 09. Mediální informace anebo v originálních analýzách, které si najdete přes internetový vyhledavač.  Vedení Českého rozhlasu ani Radu Českého rozhlasu ani tak nezajímá obsah vlastního vysílání, jako porovnání poslechovosti se soukromými celoplošnými stanicemi. A v tomto srovnání stanice Českého rozhlasu hluboce prohrávají. Zatímco žebříček vedoucí Rádio Impuls denně poslouchá přes 1 milion posluchačů, druhou Frekvenci 1 hodně přes 900 tisíc a hudební rádio Evropa 2 téměř 900 tisíc posluchačů, zatímco  čtvrtý v pořadí Radiožurnál poslouchá  denně jen málo přes 700 tisíc posluchačů a pátá naše oblíbená/neoblíbená  Praha/Dvojka má podstatný propad na necelých 400 tisíc posluchačů. Obsahově kvalitní Vltavu poslouchá jen necelých 70 tisíc posluchačů, což je 15x méně než u rádia Impuls na prvním místě. A to už nemluvím o posluchačsky bezvýznamných stanicích  jako jsou ČRo6, ČRo - Rádio Česko nebo ČRo Leonardo (které však poslouchám já).
Milý pane Tillo2, vidíte, že jsem napsal dlouhý odstavec, aniž jsem zatím došel k Vašemu poukazu na angažování brněnského herce Zdeňka Junáka v pořadu písniček na přání.  Myslím si, že Vaše nelibost nad způsobem vysílání pana Junáka se zcela mine účinkem. Na tomto místě určitě.  Pan Junák má oproti paní Stáně Dufkové ve vysílání mnohé výhody. Jakožto profesionální herec dokáže mluvit bez neustálého zakoktávání, dokáže přijmout během určené doby víc telefonátů posluchačů a přitom jeho projev je lidový, takže se víc přibližuje stylu bavičů rádia Frekvence 1. A to mají posluchači rádi. Pan Zdeněk Junák je zárukou zvýšení poslechovosti Ostré dvojky alespoň o nějakou desetinu procenta.
Závěrem bych opět ocitoval ze zápisu předsednictva Rady Českého rozhlasu ze dne 15. 8. 2012 a to bod, týkající se stížností posluchačů:
----------------------------------------
ad 6. Stížnosti
B. Zoubek:
- přečetl návrh odpovědi p. Petrovi Smolkovi (hudba na ČRo).  P. Šafařík ohlásil, že do příští schůze předsednictva předloží  alternativní návrh reakce na stížnost p. Smolka.
 Pí Marie Herzlíková – připomínky k vysílání Dvojky  - zaslala dodatečně svoji identifikaci, čeká se na vyjádření z KGŘ.
Další došlé stížnosti byly bez identifikace a byly založeny
--------------------------------
Identifikací, rozumí se, milý pane Tillo2, pravé jméno stěžovatele (nikoli přezdívka), jeho fyzická adresa bydliště, na kterou mu je možno v případě nutnosti poslat dopis  (tedy nejenom e-mail). Čili, milý pane Tillo2, Vaše stížnost byla bez identifikace a jest založena bez odpovědi ostatně jako všechny výkřiky nás posluchačů v této legrační diskusní skupině.
■     ■

Tillo2
Dobrý den, děkuji za vyčerpávající reakci.
Odnáším si z ní to, že se vlastně ani nemá smysl obtěžovat, protože se druhá stran obtěžovat nebude ani omylem.
Nu což.
Pana Junáka nesnáším od té doby, co "obětoval hlas" Pépimu, který vychvaloval nože, které řežou plechovky. Jeho vlezlý hlas těžko nahradí něžný a přátelský hlas paní Dufkové.

A když jsme u procent, mohu prohlásit, že celá naše rodina ze sta procent na 100% přestala tento paskvil říkající si Dvojka poslouchat.
■     ■

Tomáš Němec
Domníval jsem se, pane Tillo2, že tady nediskutujeme o televizi, ale o rozhlase. Já se z nedostatku času a dokonce i zdravotního stavu téměř vůbec na televizi nedívám, i když také platím koncesionářský poplatek. O to víc ovšem poslouchám rádio. Díky internetovému radiopřijímači, který jsem tady už několikrát popisoval, mě nečiní potíže přeladit v kteroukoli chvíli z Leonarda na ČRo Brno. Rádio Dechovka nebo Rádio Pohádka, stejně tak jako na kteroukoli ze stanic BBC nebo ostravský Proglas. Nevýhodou takového radiopřijímače dnes je, že potřebuje být v dosahu internetového wifi signálu a nefunguje tedy v dopravních prostředcích. Což mě ovšem vzhledem ke svému životnímu stylu nevadí, ale je mi jasné, že pro absolutní množství posluchačů je to rozhodující překážka. Proto se ozývám, kde to jen jde, pane Tillo2.
Co se týče pana Junáka, plně ho chápu. Abyste ho pochopil také vy, doporučuji vám, abyste si někde sehnal ke shlédnutí italsko-francouzský film z roku 1973  "Buď zdráv, umělče" s Marcellem Mastroianim v hlavní roli. Obsah jednou větou: Nicolas Montei je herec, který to však ve svých pětačtyřiceti dotáhl jen k epizodním rolím. Svůj příjem proto musí dohánět řadou malých "kšeftů".  
Pan Zdeněk Junák je na rozdíl od hrdiny filmu dobrým brněnským divadelním hercem, ale jeho finanční příjem jistě není tak veliký, aby nemusel hledat přilepšení jinde,ať už je to v televizní reklamě nebo v rozhlasovém pořadu, který mu nabídne kamarád Ostrý.
Ten film s Mastroianim Vám opravdu doporučuji! Je to výborná komedie. Uvidíte slavného herce, jak se musí pitvořit, když dabuje zvířátka do kresleného seriálu, uvidíte, kolikrát se musí ponížit, aby sehnal obživu. Tímto čtyřicet let starým zahraničním filmem pochopíte i současné české herce.
■     ■

Žádné komentáře:

Okomentovat