pátek 3. června 2011

Dvojka místo Radiožurnálu?


03.06.2011 00:50 - 03. Články posluchačů -trvalý odkaz

Dvojka místo Radiožurnálu?

diskusní příspěvek pana José na radiotv.cz, 14.5.2011

   Včera jsem věnoval poměrně dost dlouhou dobu poslechu tzv. Dvojce. Dojem je rozporuplný nebo není ani tak rozporuplný, ten je spíše dobrý. Ale celkově je to divný. Pokusím se to nějak popsat. Z tisku a veškerého prohlášení Českého rozhlasu se opravdu zdálo, že Dvojku neuvěřitelně prasí a do včerejška jsem neměl odvahu ji pustit. Včera jsem tak učinil a ona zprasená není, tedy je to slušný a některé věci se zlepšily, jak zde uvedl např. p.Barka. Až sem by se mohlo zdát, že tedy udělali dobře. Ale mně nesedí to číslování, respektive to jak ty stanice byly původně myšlené a stavěné dle vzoru BBC. Takže oni z ní teď udělali dobrý Radiožurnál. Jenže ten nemá být na Praze, ale na Radiožurnálu. To je na tom to divný neboli ta rozporuplnost. Jenže na druhé straně i když to zní pitomě a vše se ve mně odporem bouří, celkem se zdá, že by to mohlo mít smysl a jeví se to i hodně logicky. Poslouchal jsem totiž pak pro srovnání ČRo Sever, ČRo Hradec Králové a ČRo Pardubice. A zdá se tedy, že oni tyto věci z PRAHY respektive DVOJKY přesouvají více na regionální studia. Respektive ještě nedávno tvořila regionální studia s DVOJKOU skoro shodný double. Ale nyní už jsou jiná. Respektive DVOJKA je jiná. Takže to, co presentovala Dvojka, takový ten určitý konzervatismus atd. zůstal a je k mání na těchhle regionálních stanicích, což se dá říci je správně. A z DVOJKY se stal spíše Radiožurnál, tedy, co měl být Radiožurnál. A pokud tedy po změně Radiožurnálu lidi utíkali ke Praze, ale pak se vraceli, protože to neunesli. Tak dnes už by to unesli. Tedy zdá se, že DVOJKA se současnými změnami už jako náhrada Radiožurnálu fungovat může. No a Radiožurnál ten je prostě odepsaný a byl dán v plen politickým masochistům, s tím už asi nikdo nic neudělá. Ale v podstatě by tedy DVOJKA mohla jít nahoru a nahrazovat vlastně Radiožurnál, který byl zničen nebo rezervován pro politiky. Což je sice absurdita ČESKÝ ROZHLAS 1 vyhradit jen politikum, ale asi je to nezměnitelné.
V každém případě DVOJKA tímto, “zkomerčněním” se posunula dál od regionálních studií, které tím ale právě získaly na významu a smysluplnosti. 
-----------------
-------------
Zajímavá diskuse proběhla k tomuto příspěvku na naší stránce na facebooku, proto ji kopíruji i sem na blog - viz http://nerustestanicipraha.sblog.cz/2011/06/04/190


Komentáře
[1]03.06.11 17:39:44Mirek Tengler
Recenzent zřejmě neposlouchal dopolední (už proslavený) blok "Je jaká je". Pak by mluvil (a hlavně psal) úplně jinak. Já osobně mám k Dvojce mnoho výhrad, se kterými jsem se obsáhle rozepisoval na diskuzním fóru ČRo 2 (než ho ovšem zpacifikovali), na Facebooku, zde na tomto blogu, i v dopisech určených pracovníkům zmíněné rozhlasové stanice - odtud jsem žel nikdy nedostal ani řádku. Já se na Dvojku dívám s daleko větší skepsí než autor článku na Radiotv.cz. Vysílání této stanice se mi jako celek nelíbí a měsíce jejího vysílání na tom nic nezměnily. Dvojka mi zní monotématicky, zploštěle, vyumělkovaně a vykalkulovaně. Prostě bulvár! Podle mého názoru je tato stanice založená na stejném principu jako on - na povrchním tlachání od rána do večera. Jen o víkendu - a to musím uznat - je Dvojka jiná - trochu připomíná moji oblíbenou starou Prahu. To ale není zásluha pana šéfredaktora. Spíše je to tím, že některé pořady jeho "reformy" zatím minuly.
[2]03.06.11 17:56:31tlustá
Pane Tenglere, já mám k víkendům zvlášť ostré výhrady. Začíná to v sobotu v 9 hodin, hodina diskžokeje (kterým chtěl být už v kočárku), potom obdoba sama doma (zdůrazňuji, že kritizuji jen teoreticky, neboť jsem nikdy, ale opravdu nikdy H. Švejnohovou neposlouchala - mám k tomuto tlachání zvlášťní odpor), následně je Tobogan (musím říct, že nám A. Cibulka trochu "zvlčil" od února 2011), už to není to ono, pak přijde M.Skalka- no... a pravidelně Stříbrný vítr (už dávno dávno již tomu co jsem to neposlouchala - autor mi ukradl PRAHU. V neděli začne po dvanácté hodině V. Hybš se svými "cajdáky", a někdy odpol. opět Mistr slova KG. A když se těším na J. Anderleho Láska za lásku, tak je "změna programu vyhrazena". Jediná útěcha je F. Novotný, buď v sobotu dopol., nebo jednou za 2 týdny v neděli večer.
[3]03.06.11 17:58:02Eva Ondřejová ,68
Souhlasím s panem Tenglerem,ale ráno od pěti do osmi je "Dvojka" opravdu jako Radiožurnál.Od devíti pak připomíná bulvár,ne třeba obsahem,ale formou.Je to prostě taková slátanina.Mimochodem,večerní četba se mi tento týden vůbec nelíbí.Snaha vysílat za každou cenu memoáry je zcestná.
[4]04.06.11 13:18:28Marek
Mně ten diskžokej v 9 ráno nevadí. Pravda, místo nedělní reprízy by mohlo být něco jiného. Jinak víkendový program ČRo 2 je dobrý, dá se na něm ještě něco měnit, Nevadí mi ani Skalka, Černý, či Hybš. Všude zní písničky, které mnohdy nejsou tím tzv. mainstreamem a které nejsou na ostatních stanicích, včetně těch Českého rozhlasu. Spíš ten všednodenní by se mohl ještě vylepšit (rozšířit Rozhlasové noviny, na dopolední blok je hodně připomínek, já ho neposlouchám, nemohu posoudit). A hlavně zvuková grafika je stále nedokonalá. To zpívání je otřesné. No a název stanice je také otázkou...
[5]04.06.11 19:32:21Jaromír Janák
Vážení a milí přátelé zde diskutující, obdivuji Vače pojednání a rozbory vysílání bývalé Prahy. Četl jsem mnoho dobře myšlených a fundovaných názorů, otázka je, co jsme tím dosáhli. Snad obnovení zvonů v poledne a to ještě díky panu Přeučilovi. Jinak všichni papouškují servilní dvojka a použít název Praha se bojí. A přitom za základní věci změn na Ostré dvojce považuji vrátit vrátit název Praha, obnovit normální znělku a zbavit se současného blbého paskvilu amatérsky a nevkusně zpívaného. Důležitý je odchod pana Ostrého, asi největšího škůdce Českého rozhlas. To ostatní se po uskutečnění těchto změn zase vrátí, neboť s J. Ostrým odejde i suita jeho análníků včetně zasloužilého důchodce pana Duhana. Tomu jsem ochoten poskytnout své logopedické znalosti a naučit ho zdarma ř ve třech lekcích. A až se provedou tyto zásadní věci, můžeme řešit kvalitu nepovedeného vysílání. Ve stanici Praha, zbavené reformátorů a vrácené do jejích základních kvalit to už nebude problém. Jak to ale udělat?
[6]04.06.11 23:26:12Tomáš Němec
Nebojte, pane Janáku. Zub času hlodá. I na Ostré dvojce. :-)))
[7]04.06.11 23:37:32Jana
Vážený pane Jandáku, já si myslím, že vedení rozhlasu je stále přesvědčené, že cesta změn na Praze byla správná, jenom na té cestě zabloudilo a teď hledá a tápe ve tmě. V žádném případě je neomlouvám, ale posuzovat současné vysílání jaksi nemůžu. Prahu poslouchám zřídka, např. dnes po zvonech pustili nějakou "očesanou" znělku, pak už jenom zprávy, zpívající dámy asi měly dovolenou. Takže další zásadní změna, to je ale tak trapné považovat to za nějaké vítězství. Dnes jsem posloucha la také Brno a mám dojem, že nejen Radiožurnál, ale i Brno má téměř stejné s vysíláním Dvojky,. Jsou tam stejné pořady, i pan JO tam má práce nad hlavu, režíruje a moderuje. Nikdo z nás se ale jistě nebude podílet na NÁPRAVĚ. To se nedá čekat.
[8]04.06.11 23:40:03Jana
Ještě jak to viděl 2.2.2011 pan Jiří Kokmotos v původní DISKUZI: Datum: 22:59 02.02.2011 Od: Jiří Kokmotos RE: RE: RE: Nashledanou - REAGUJ Dobrý den milý pane Josefe, ve svém příspěvku jste narazil na jeden z mlýnských kamenů naší práce. Ve světě, respektive v Evropě existují 2 pojetí veřjnoprávní služby. Shrnu to - všichni nás platíte, všichni byste nás měli poslouchat. To je například krédo BBC, která má v telvizní sledovanosti podíl na pibliku více jek 80% (u nás ČT sleduje cca 30% diváků), u rádií je procento v Británii ještě vyšší. U nás oslovujeme 21 stanicemi zhruba 25% trhu. Zároveň BBC má své "menšinové" speciální kanály. Druhé pojetí je, že veřejnoprávní média jsou jen menšinový servis, který buď platí všichni a nebo stát. V tomto modelu by pak Praha jako stanice našla těžko své místo. Možá by zůstal Radiožurnál, i když ten by zřejmě nahradila jen zpravodajská stanice mluveného slova, čili dnešní Rádio Česko a jistě by zůstala dnešní Vltava. ....pokr.
[9]04.06.11 23:41:24Jana
pokr. ....Osud další projektů a stanic by byl zřejmě spečetěn, privatizován. A je otázka, kterou cariantu chceme. Mě se osobně zamlouvá vzor BBC, ale k tomu nám ještě hodně chybí, včetně vymezení "veřejného prostoru". Jak má být veliký? Co všechno má dělat stát, veřjnoprávní koroprace...? Na tuto otázku budeme hledat odpověď ještě hodně dlouho. Zároveň bych ale rád připomněl, že naše stanice neopouští tvorbu pro děti, rozhlasové hry, investigativní pořady, hudební pořady, servisní proudové vysílání, besedy... To žádná stanice v republice nenabízí, s tím jdeme na trh. Tak snad si k nám zase časem najdete cestu Jiří Kokmotos
[10]04.06.11 23:43:04Jana
Asi věděl a ví víc.
[11]06.06.11 16:04:52Jaromír Janák.
Ostrá dvojka zatím je, jaká je. Blbá.
[12]07.06.11 12:01:50Iva
Prosím, nelze udělat podobnou petici jako je např. petice Klubu za starou Prahu – viz : http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php Jsem přesvědčena, že reakcí by bylo dostatek, aby pan JO konečně ustoupil/odstoupil. Jinak obdivuji všechny, kdo nevzdávají boj za návrat původní stanice PRAHA. Na bulvární Dvojku si nelze zvyknout – znělky hrozné, Postránecký šílený, dopolední grácie neposlouchatelné, Gotta definitivně zprotivili, Cibulku pokazili, stejně jako kradené Mikroforum a další. Jak může vedení ignorovat názory posluchačů a jejich několikaměsícíční slušnou diskusi ? Kéž by se vrátilo víc původních pořadů, hlasatelů a redaktorů tak, jak vrátili "Jak to vidí"...Ještě, že nám nechávají Vltavu.
[13]07.06.11 16:58:48Tomáš Němec
Milá paní Ivo, jistě by šlo takovou petici udělat, již několikrát tady taková výzva byla, otázkou je, kdo je ochoten a schopen takovou petici vytvořit. Já toho schopen nejsem, neumím to technicky ani časově zorganizovat. Nikdo nepřišel s vlastní iniciativou a takovou petici nevytvořil. Jinak , milá paní Ivo, Vám i ostatním doporučuji opětně si přečíst fejeton Karla Čapka NĚKDO BY MĚL - odkaz http://nerustestanicipraha.sblog.cz/2011/04/13/130

Žádné komentáře:

Okomentovat