neděle 31. července 2011

Český rozhlas se vysmívá posluchačce L. Vajďákové - 2.část


31.07.2011 22:00 - 05. Dopisy posluchačů vedení ČRo -trvalý odkaz

Český rozhlas se vysmívá posluchačce L. Vajďákové - 2.část

28. 7. 2011
(klikněte - 1. část )
Příloha:  Vyjádření Jaromíra Ostrého, šéfredaktora ČRo2    
Ctěná Rado Českého rozhlasu,
dovolte mi, reagovat na stížnost posluchačky Ludmily Vajďákové ze Zlína.
Paní Vajďáková píše:
...vedení ČRo ani Rada pro vysílání Českého rozhlasu se seriozně nezabývá dopisy posluchačů na nové vysílání Dvojky...
Vedení ČRo 2 se zabývá veškerou korespondencí a tedy i stížnostmi na program. Nutno však dodat, že v poslední době se jedná zejména o pozitivní reakce. Proběhla celá řada komunikací mezi vedením ČRo  2 a posluchači – dvě živě vysílané besedy s účastí publika a možností posluchačských vstupů, chat, emailová a webová komunikace. Mnozí z tehdejších kritiků se dnes omlouvají a stávají se spokojenými posluchači Dvojky. Jak vedení ČRo 2, tak OKVV, prostě mnohokrát reagovalo a průběžně reaguje na kritické příspěvky. Pochopitelně, s výjimkou těch vulgárních, agresivních, urážlivých.
...Bylo zveřejněno několik anket, které nejsou věrohodné.
Jednalo se o standardní průzkum agentury Median sledující posluchačské reakce na provedené změny. Výsledky byly jednoznačně pozitivní (cca 90% spokojenost) a potvrzující i změnám předcházející průzkum agentury Datamar.
Je jaká je - je neprofesionálně vedené, víkendové pořady s Karlem Gottem a Jitkou Švejnohovou jsou také k neposlouchání.
Podobné nářky přicházely na tuto stanici i před změnami. Pochopitelně s jinými jmény. Je to běžná posluchačská reakce. Až relevantní průzkumy ukáží úspěšnost nového programu a jeho osobností. V průzkumu agetury Datamar však moderátorky pořadu Je jaká je uspěly a průzkum hodnotící provedené změny ve třech vlnách (Median, březen 2011) tyto výsledky jen potvrdil.
...  z jakého důvodu byla přejmenována veřejnoprávní stanice ČRo2 Praha na Dvojku. Prozatímní ředitel p. Duhan i šéfredaktor p. Ostrý to zdůvodňují údajným poklesem posluchačů.
Změna názvu byla vysvětlována už mnohokrát. Tak tedy ve stručnosti. Vznikem regionálních rozhlasových stanic, které mají v názvech lokalizační prvek (jméno sídelního města), došlo všude ve světě ke změnám názvů celoplošných stanic. Typickým příkladem je Radio London, dnes BBC 2. Průzkumy i komunikace s posluchači v terénu ukazovaly, že posluchači vnímají Český rozhlas 2 Praha jako stanici pražskou a regionální pro Prahu a okolí. Průzkum agentury Datamar před změnou a průzkumy Median po rozjezdu změn ukazují jen velmi slabý signál případné nespokojenosti se změnou názvu – vždy cca 3%.  
Oblíbené pořady pro děti a nejen pro ně byly zrušeny.
Naopak. Vysílání pro děti věnujeme zvýšený zájem. Pořad Domino je koncipován tak, že vtahuje děti do hry, posílen byl i prostor na Internetu, chystá se multimediální projekt cílící na tuto posluchačskou skupinu.
Veřejnoprávní stanice ČRo2 Praha se dostává do řady bulvárních soukromých stanic, určité typy pořadů zviditelňuje reklamou v tisku nebo televizi. Bylo by zajímavé, z čeho se tato reklama platí, snad ne z koncesionářských poplatků?
Program ČRo 2 nemá ve svém programu bulvární prvky. Nový program jen přidal na vlídnosti projevu moderátorů, zjednodušil programové schéma, odlišil dostatečně program Dvojky od ostatních celoplošných stanic ČRo, více se zaměřil na cílové publikum, tedy zejména ženy. Kampaň proběhla dle mého názoru, ale i názoru odborníků v oblasti komunikace, velmi kultivovaně. Propagační kampaň není placena z koncesionářských poplatků – nedovoluje to zákon.
Ctěná Rado,
dovolte mi zacitovat ještě z jednoho dopisu. Z dopisu paní Anděly Pukýšové také ze Zlína – tedy dva názory z jednoho města na změny na Dvojce:
Pane řediteli, píše Vám „cérka“ z Valašských kotárů (doufám, že nebude Vaše žena žárlit). Vy jste, pane řediteli Ostrý, přivedl k úplné dokonalosti ČRo 2 a absolutně nemůžete být nikým překonán... Vy jste nejen hlava tohoto gigantu rozhlasu, ale mohl byste být i dr psychologem a to atestovaným...
Tedy dva, řekl bych extrémní, názory na program Dvojky Českého rozhlasu. Pravda bude, jak už to tak bývá, někde uprostřed. Děláme vše proto, aby se realita blížila více hodnocení paní Anděly.
S úctou
Mgr. Jaromír Ostrý, šéfredaktor ČRo 2
Komentáře
[1]01.08.11 08:26:40Ludmila Avramopulosová
Tak mě rozesmála věta pana JO, jak nový program přidal na vlídnosti.To blekotání a kokodákání je vlídnost?A zase přirovnávání s BBC.Citace, citace, bez vlastního náhledu. Či shoda? Kdepak, to není vysílání pro nás,pro posluchač, to je vysílání pro ně samotné. K uspokojení vlastního ega. Je možné, že se změny někomu líbí, vždyť i Blesk je nejprodávanější(ale to tu myslím už někdo zmiňoval).
[2]01.08.11 17:22:51Kebrdlová
Tak mi tak nějak příjde, jestli si ona „cérka“ z Valašských kotárů nedělá z pana ředitele "prču" ...
[3]01.08.11 19:20:19Chramostová
Budu se asi opakovat,ale pan JO,asi nečetl tisíce záporných příspěvků na diskuzích,nepamatuje si při první besedě,jak mu posluchači spílali nad novým programem,znělkami a ukradením jména stanice.Stačí pár měsíců dělat mrtvého brouka a myslí si,že nám bude vnucovat nepravdy.Pane Ostrý já mám paměť dobrou!!!
[4]02.08.11 09:38:01Jaromír Janák
Pane Ostrý, cérka nevímodkud si z Vás dělá srandu a vy ve své sebestřednosti to chápete jako pochvalu. Moc dobrá je i paní Klabíková, ta se rozepsala a není k zastavení, trochu je to jako po Vítězném únoru /vlastně - proč ne, časově se to shoduje/ a připomíná mi projevy Gustáva Husáka. Ten toho taky demagogicky naklábosil. Nebo Milouše Jakeše, to byl inteligence květ. Bohužel tím končí legrace a můžeme jen s hrůzou čekat, co zachránci rozhlasu Duhan a Ostrý zase vyvedou.
[5]02.08.11 13:30:17veraslov
Když, pan Ostrý uvede nějaký příklad v ten moment odhalí svou gigantickou velikost ,tak jako popisoval ,že mu volala posluchačka,že neslyší svůj pořad ,když jde ráno čůrat.Vybírá si snad právě takové,nebo jsou jenom takové a jsou- li jen ty,nebylo by mi trapné ,uvádět je.Ta "cérka" si dělala očividně legraci !Ano,jak napsal pan Janák,zde končí legrace,rozhlas mají v rukách "A je to" 400 lidí přijde o práci,co dělají teď,kam se investují peníze za ušetřené platy,jak to poznáme ve vysílání.

Žádné komentáře:

Okomentovat