úterý 31. května 2011

Moderátoři na Ostré dvojce


31.05.2011 10:36 - 03. Články posluchačů -trvalý odkaz

Moderátoři na Ostré dvojce

z diskuse posluchačů na webu Ostré dvojky 29. 5. 2011

fringss
Většina lidí zde na "Dvojku" spílá..neviděl bych to až tak černě, pokud se nebude "přiostřovat... "Je mi 43 let a před pěti lety jsem se odstěhoval z Prahy na venkov, do čisté přírody a stanice Praha se mi stala dennodenním průvodcem. Vlídná slova, laskavý a kultivovaný projev moderátorů, který mi nenarušil venkovskou pohodu. Dnes zapnu a často vypínám. Největší hrůza je dopoledne, když spustí ty afektované slepice. Většina přelezlých z komerční Frekvence1 a Sama doma na ČT1. Retková, Kvasničková, Lekešová a Kociánová jsou vlezlé, přeslazené, familiérní a podbízivé. Snad nejhorší je H. Švejnohová, která se neadvekvátně chechtá naprosto všemu. Je mi líto, ale nemohu si také zvyknout na vzdělaného a kvalitního člověka s vadou řeči Fr. Novotného. Správná mluva a artikulace patří k základům výchovy . Logopedů je v naší republice spousta, chce to jen trpělivost, vůli a cvik.
Snad jiné výtky nemám, díky za to, že jste nám nechali alespoň několik původních pořadů.
Jen škoda, že babičky a dědové už nemají žádné "klidné"rádio , které by je provázelo celým dnem a nutí se jim bulvární nesmysly a reklamy, rychlá mluva a afektované moderátorky.
M. Šverma
■      ■

vlohnisky
Pane Švermo, velice přesně jste vystihl současný stav jejich dvojky. S jedinou poznámkou. Pokud máte na mysli moderátora, básníka a textaře Františka Novotného, tak já osobně jsem si nevšiml nějaké vady řeči. A kdybych si nakrásně všiml, tak bych mu to odpustil, protože způsob jeho moderování je plný poezie, pohody, krásných a moudrých myšlenek, které dnešní doba není schopna vnímat, pochopit a vstřebat. Pan Novotný je jeden z posledních rytířů, kteří po únorovém převratu zůstali a snaží se, aby jejich dvojka nezapadla do ještě hlubšího bulvárního bahna než kde je ta současná. A přál bych si, aby tomu bylo co nejdéle. Vámi zmiňované bulvární moderátorky mu nesahají ani po kotníky.
■      ■

Jitka66
Také jsem si nevšimla, že by pan Fr. Novotný měl vadu řeči. Je to nesmysl! A kromě toho, krásně se poslouchá.
■      ■

fringss
Ano, pan Novotný je odborník v pravém slova smyslu, dobře se poslouchá, obsah jeho slov je laskavý, ale pokud někdo neumí správně vyslovit hlásku "ř", jedná se o poruchu řeči, v tomto případě o dyslálii, neboli patlavost.
■      ■

Tomáš Němec
Souhlasím s panem fringssem, že pan Novotný, vyslovuje hlásku "ř" lehce vadně. Je fakt, že u něj mi to nevadí, protože pan Novotný není profesionálním zaměstnancem rozhlasu hlasového typu.  Mám doma básně z edice Klubu přátel poezie v nichž byly přiloženy gramofonové desky,  na nichž básníci recitovali své básně. Opravdu to nebyli většinou žádní recitátoři. Ukázky z těchto recitací vydal i Radioservis na CD "Básníci před mikrofonem", tuším v roce 2003.

Mě se třeba nelíbí hlas dr. Václava Větvičky, přesto jeho promluvy poslouchám rád, protože mají obsah. Pan Větvička také není profesionálním rozhlasovým pracovníkem.

Chtěl bych však podotknout, že to, co mizí na stanici Praha je hlavně práce redaktorů. To znamená těch, kteří pořad připravují, dají mu určitý obsah, kombinují rozhovory s ukázkami čtenými interpretem a vybírají z předem natočených rozhovorů to podstatné. Vystřihnou i různé přeřeky a prostoje, aby pořad měl spád. Udělat z vysílání proud živých blábolů, kde se jednotliví baviči (hosté) posunují z pořadu do pořadu, kde vlastně říkají to samé, považuji za plýtvání vysílacím časem i časem hostů.

Jak mám opravdu rád pana Jana Přeučila, tak mi vadí, že byl i se svou ženou hostem pořadu Noční mikrofórum  7. dubna a nyní  (28. května) jsem je zaslechl v pořadu Nezatloukat paní Švejnohové, kde říkali v podstatě totéž. Ani nic jiného dělat nemohli, protože paní Švejnohová si jistě ono Noční mikrofórum neposlechla a ptala se na totéž.  Mimochodem, kdyby bylo na mně, panem Přeučilem bych nahradil většinu neumělých nových tzv. moderátorů. Nebo bych ho alespoň najal na to, aby ty tzv. moderátory a moderátorky naučil správně česky vyslovovat.

No a na závěr jedna Jobova zvěst. Po nedávném vystoupení v Nočním mikrofóru 17. května vystoupí pro velký úspěch pan dr. Ivo Šmoldas  1.června v pořadu "Je jaká je" u Martiny Kociánové.
Ostrá dvojka se tedy stává kolotočem skupiny vyvolených celebrit.
■      ■
■      ■

z diskuse „Co vás těší (a naopak co vám schází) ve vysílání Českého rozhlasu 2 - Praha?“
Komentáře
[1]02.06.11 13:01:20Ludmila Avramopulosová
Vysílání pořadu s panem Fr. Novotným potažmo s panem Munzarem je vždy lahůdka oáza na ostré dvojce. Obsah je důležitý, ne to, že nemá znělé ř. Kociánová a spol. ř mají sice znělé, ale jejich práce je neposlouchatelná.

Žádné komentáře:

Okomentovat