sobota 28. května 2011

Posluchačka Ludmila Vajďáková poslala dotaz zastupitelům svého volebního obvodu ve Zlíně


28.05.2011 18:28 - 05. Dopisy posluchačů vedení ČRo -trvalý odkaz

Posluchačka Ludmila Vajďáková poslala dotaz zastupitelům svého volebního obvodu ve Zlíně

27. 6.2011

Tento dotaz ohledně stanice Praha jsem poslala zastupitelům  mého volebního obvodu ve Zlíně, pánům Petru Gazdíkovi, Tomáši Úlehlovi a Petru Nečasovi.  Nevím, zda jsem to napsala dostatečně srozumitelně a vím, že asi tomu moc nepomůžu, ale člověk už se obrací všude. .

Ludmila. Vajďáková
■      ■

Předmět: Veřejnoprávní rozhlas
Dobrý den,
ráda bych věděla, z jakého důvodu byla přejmenována veřejnoprávní stanice ČRo2 Praha na Dvojku. Prozatímní ředitel p. Duhan i šéfredaktor p. Ostrý to zdůvodňují údajným poklesem posluchačů. Od února, kdy tato stanice vysílá po novu, je enormní diskuse nespokojených posluchačů, které vedení roztříštilo změnou diskusního fóra, kde se nemůže nebo neumí přihlásit hodně posluchačů a někteří už ani nechtějí psát, protože vedení se nemíní zabývat nesouhlasnými příspěvky. Bylo zveřejněno několik anket, které nejsou věrohodné. Úroveň vysílání stanice ČRo2 Praha klesla a přestože vedení tvrdí, že vysílá hlavně pro   rodiny, oblíbené pořady pro děti a nejen pro ně byly zrušeny. Veřejnoprávní stanice ČRo2 Praha se dostává do řady bulvárních soukromých stanic, určité typy pořadů zviditelňuje reklamou v tisku nebo televizi. Bylo by zajímavé, z čeho se  tato reklama platí, snad ne z koncesionářských poplatků? Já osobně a mnoho mých známých tuto stanici přestalo poslouchat anebo si vybírá jen svoje oblíbené pořady, takže spíš to vypadá, že pokles bude vyšší než v minulých letech.  Ale to by přece neměl být účel veřejnoprávního rozhlasu,  který má posluchače kultivovat, vzdělávat a poskytovat kulturu rodného jazyka. Tak to bývalo až do 30.1.2011. Od února je to bulvár blížící se soukromým rádiím, kterých je v naší republice už hodně. ČRo2 Praha byla stanice jedinečná, nezaměnitelná.
Rada pro vysílání se problémem zabývá jen povrchně, protože nemají dostatečný počet členů pro důležitá rozhodnutí.  Čeká se na volbu člena Rady, aby byla usnášeníschopná. A tato volba je plně v kompetenci vás poslanců.  Kdy to míníte v
poslanecké sněmovně řešit? Veřejnoprávní vysílání začíná mít podobu normalizačního vysílání let osmdesátých, kdy taky nikdo o posluchače nejevil zájem. 
Měla jsem za to, že rokem 1989 přichází konečně osvobození od normalizačních praktik, ale vše bohužel nasvědčuje, že nejen v médiích, ale i v parlamentu  začínají být "obyčejní" lidé na obtíž a jen na vybírání daní.

Také jsem doufala v loňské volby a i v koalici, která začala vládnout, že konečně bude dělat to, co si předsevzala a politické hádky přestanou. Ale nějak  jste se vzdálili od svých slibů.
 Možná jsem můj příspěvek napsala dost neuceleně, ale berte to tak, že lidé toho mají v sobě tolik, že ani nejde přehledně všechno vypsat.
S pozdravem,
Ludmila Vajďáková
26. 5. 2011
■      ■

Poslanec parlamentu   České republiky a radní Zlína Tomáš Úlehla odpověděl stručnou  a nic neříkající poznámkou:
■      ■

Odpověď: Veřejnoprávní rozhlas
Dobrý den, to je i pro mne novinka... 
Tomáš Úlehla
27. 5. 2011
■      ■

Ludmila Vajďáková dodává:
V  první reakci na můj dotaz poslancům  jsem se nic nedověděla. Takoví nám tu vládnou, kteří ani neví,  že v jejich kompetenci je volba člena Rady a neplní si své povinnosti. Myslím si ale, že je to účel.

Ludmila Vajďáková


Komentáře
[1]02.06.11 09:18:25Chramostová
Paní Vajďáková,to vám pan Úlehla odepsal pouze tuto nedokončenou větu??Napsala jste to dobře,mám připravený dopis pro Radu ohledně názvu Prahy.Nevím,jestli Rada ho nesmete ze stolu jako ty předešlé.Možná,že ho přečtou,ale zásadně nic neřeší!Mají nastolenou diktaturu a ostrá slova metou pod stůl.
[2]02.06.11 12:43:36Ludmila Vajďáková
Ano, paní Chramostová, to mi pan Úlehla napsal jen tuto větu, ale z ní vidím, že ten článek aspoň četl. Ti zbývající dva ho možná četli, ale neuznali za vhodné mi odpovědět a prý to není ani jejich povinností. Takže co si máme o našich představitelích myslet? Já bych taky napsala na Radu, jenže mám dojem, že už nás tam mají zafixované jako stálé stěžovatele, takže ty naše připomínky neberou v úvahu. Už jsem tam psala dvakrát, poprvé mi odpověděli a podruhé už jsem jim za odpověď nestála.
[3]03.06.11 06:56:47Chramostová
Miluji politiky , kteří jsou voleni námi,aby pracovali pro lidi a pak se diví,když po nich chceme,aby řešili problémy.Najednou se nemohou rozpomenout,kdo je volil a proč.
[4]03.06.11 13:06:53Ludmila Vajďáková
Ale třeba se blýská na časy, dnes v pořadu Jak to vidí s Petrem Nárožným jsem cítila, že nejsme sami, komu se nám situace na naší politické scéně nelíbí. Jenže k tomu je potřeba i činy, tak snad se probudí i mladá generace, protože jich se to bude týkat snad ještě víc než nás.
[5]06.06.11 14:31:14Ludmila Avramopulosová
Paní Chromostová, Radě jsem posílala stížnost též na klamavé hlášení stanice, která se zove dvojkou, ač její název je ČRo2 Praha. Na zasedání Rady pan Ratiborský povídal, že žádné stížnosti tentokrát nebyly (zbývaly se pouze stížností H.Vondráčkové)Což není pravda, jelikož já jsem zasílala email před jejich zasedáním.Přeposlala jsem tedy znovu a zatím nic. Žádná odpověď. Posluchači je zřejmě fakt nezajímají. Nebo co:-(
[6]06.06.11 14:32:31Ludmila Avramopulosová
Pardon, paní Chramostová, ujela mi ruka při psaní Vašeho příjmení.

Žádné komentáře:

Okomentovat