neděle 24. dubna 2011

Rada Českého rozhlasu odpověděla na stížnost posluchačky Věry Slovákové - 2.část


24.04.2011 18:48 - 05. Dopisy posluchačů vedení ČRo -trvalý odkaz

Rada Českého rozhlasu odpověděla na stížnost posluchačky Věry Slovákové - 2.část

21. 4. 2011
►▼▼▼◄  
Příloha:

Vážená paní Slováková,
děkujeme Vám za připomínky k vysílání Českého rozhlasu 2 – Praha. Věřte, že Vaše reakce je pro nás důležitá. Program Českého rozhlasu 2 – Praha se výrazněji neměnil několik let, mění se však samotný rozhlasový trh. Postupný odliv posluchačů stanice nás vedl k zamyšlení a realizaci řady výzkumů, které se staly podkladem pro úpravu programového schématu ČRo 2 – Praha, která se ukázala být jako nezbytná.
Změny, které vysílání ČRo 2 – Praha doznalo od 31. ledna 2011, nevznikly na základě jakékoliv svévole, naopak z exaktních výsledků výzkumů mezi posluchači (stávajícími i potenciálními) a z nich vyplývajících požadavků ze strany většinových posluchačů. Dvojka by podle našeho názoru měla ve svém programu nabízet kvalitu potvrzenou léty. To se netýká jenom hudby, ale také slovesných programů. Literární a dramatické pořady by měly sázet na osvědčenou kvalitu, publicistické pořady by měly přitahovat osobnosti, které o světě a životě už něco vědí. Jsem přesvědčen, že se právě o toto Dvojka Českého rozhlasu snaží. Nemůžeme tak s Vámi sdílet Váš opačný názor.
Za účelem získání ohlasů na změny ve vysílání stanice jsme v průběhu února a března provedli šetření u širší posluchačské obce. Výsledky všech tří vln se v hrubých obrysech silně shodují. Pokud sledujeme odpovědi panelu  posluchačů dotazovaných opakovaně, sledujeme, že pokud dochází k posunu názoru, je to pozitivním směrem.
Dále uvádíme souhrn klíčových zjištění za celkový soubor respondentů, kteří se zúčastnili výzkumu.
Při posledním naladění se vysílání líbilo 69,5% , spíše líbilo 27% spíše nelíbilo 3,1; nelíbilo 0,4%. Tzn. pozitivní názor vyjádřilo 96,4% a negativní 3,6% respondentů.
  • Jako spíše „pohodovější“ než dříve vnímá vysílání 86,6% respondentů, 11,5%  tento názor nesdílí.
  • Změnu zaznamenalo 54,5% , nezaznamenalo 45,5% dotázaných
  • Z těch, kdo změnu zaznamenali, vyhovuje 62,3%  zčásti ano, zčásti ne 28,5%nevyhovuje 9,2%.
  • Ve vnímání oblasti, ve které ke změně došlo, uváděli respondenti nejčastěji časový posun a přesuny programů 21,9%, na druhém místě četnosti odpovědí byla uvedena jako podstatná změna v hudebním programu 13,1%. Změnu názvu uvedlo  jako důležitou 3,1% dotázaných.
  • Více než dosud chce ČRo2 poslouchat 12,1%; stejně jako dosud 84,5% a méně než dosud 3,3%
Výzkum ukazuje, že většina publika přijala změny jako pozitivní. Zhruba 90% publika stanice se shoduje na pozitivním hodnocení změn,  kritická je k nim přibližně desetina posluchačů.

Ve věci Vaší kritiky údajné absence některých pořadů, o nichž se v dopise zmiňujete, rádi bychom Vaši pozornost odkázali na detailní programové schéma stanice na jejích webových stránkách dvojka.rozhlas.cz, sama se můžete přesvědčit, že změnou programového schématu kvalita poskytované veřejné služby narušena nebyla. Pokud jde o Vaši poznámku ke kampani „Je jaká je“, dovolte, abychom Vás informovali, že veškeré komunikační aktivity Českého rozhlasu jsou výhradně financovány z prostředků, které Český rozhlas získává ze své komerční činnosti, zejména pak z prodeje reklamního času a sponzoringu. Tak tomu je i v případě aktuální kampaně Českého rozhlasu „Je jaká je“.  Mohu Vás tak ujistit, že marketingová činnost ČRo není financována z rozhlasových poplatků.
Ještě jednou Vám děkujeme za pochopení a věříme, že Dvojce Českého rozhlasu i celému Českému rozhlasu nadále zachováte přízeň.
S pozdravem   
Mgr. René  Z A V O R A L
ředitel Odboru komunikace a vnějších vztahů
Communications and External Relations Director

ČESKÝ ROZHLAS
CZECH RADIO 
Vinohradská 12 | 120 99  Praha 2
Zřízen zákonem č. 484/1991 Sb. o Českém rozhlase
►▲▲▲◄
■      ■
Komentáře
[1]24.04.11 21:02:11Tomáš Němec
Ve druhém odstavci pan Zavoral píše: "Nemůžeme tak s Vámi sdílet Váš opačný názor." Pokud to tady někdo z rozhlasu bude číst, může vyřídit můj názor posluchače panu Zavoralovi, který je sice zaměstnancem Českého rozhlasu, ale nespíš není dlouholetým posluchačem STANICE PRAHA: Ani já, dlouholetý posluchač, nemohu s Vámi sdílet Váš opačný názor, pane Zavorale. Sdílím názor posluchačů, nikoli rozhlasových úředníků, kteří by sami žádný pořad natočit nedokázali a navíc patrně tyto pořady sami ani neposlouchají.
[2]25.04.11 10:33:49Jana
Pan Zavoral nejen že pravděpodobně neposlouchá kritizované pořady Dvojky, ale ani nečte. Nepřečetl si dopis paní Věry Slovákové a proto odpovídá i na to, co v tomto dopisu nebylo. A to je myslím velká chyba, nebo je tak spokojený se svým výzkumem, že mu další pro něho obtěžující korespondence nestojí za pečlivé přečtení?
[3]25.04.11 21:34:10Jaromír Janák
Vážení přátelé, nerad používám podobná slova, ale připadám si "jako u blbejch". Rozhlasoví úředníci a brněnští spasitelé stanice Praha používají stále stejné argumenty a nehne s nimi nikdo. Že tady dnes působí zdevastovaná stanice, nikoho z nich nezajímá. Na závěr: stanice se stále jmenuje Český rozhlas 2 - Praha, znělkou je Smetanův motiv z Vyšehradu. Ubohost vstupů pana Postráneckého odpovídá umělecké kvalitě pana Ostrého. Dodatky znělky jsou nemožné, snad použitelné u některých horších regionálních stanic, zvlášť tam, kde pracuje někdo z rodiny Ostrých. Ze všech ostrých změn čiší nekonečná hloupost.
[4]25.04.11 21:52:58JIŘINA Š.
Pane Zavorale,plně souhlasím s paní Věrou Slovákovou.Vaše trapné průzkumy jsou smyšlené.To co Vy tvrdí i p.Hradecký,J.Ostrý i p.Duhan.Proč jste nám zrušili web Českého rozhlasu,kam jsem psala i já?Protože ten negativní ohlas jste nečekali,spoléhali jste se na to,že postupem doby vše utichne.Proto jste vymysleli trapný Disqus,tím jste sížnosti snížili,ale nespokojenost posluchačů zůstává.Já jsem byla na rozhlase vychována,poslouchám ho desítky let.To co vysíláte od 31.1.2O11 nemá obdoby.Nemáme zájem o bulvární,prázdné tlachání Je jaká je,už jen název je ubohý.Největší propadák je Nezatloukat,takové vysílání nemůže sledovat soudný člověk.Chceme kvalitní vysílání,na které jsme byli zvyklí.V mém okolí se nové vysílání nelíbí,ani mladým,pro které je zastaralá hudba,povrchní mluvené slovo,nemožné znělky se vstupy p.Postáneckého.Nemůžete naše stížnosti stále ignorovat a vést si svou,že nás stěžovatelů je jen pár procent.Nechceme stále přelaďovat,proto raději neposloucháme.
[5]26.04.11 08:14:40Ludmila Avramopulosová
Tak to se pan Zavoral vyznamenal, ony ty odpovědi z dvojky a Rady jsou si velmi podobné. Velká část odpovědi je věnována "průzkumu". Vypadá to, že je pravděpodobné, že pánové z rozhlasu opravdu PRAHU neposlouchali,tudíž nemají s čím srovnávat. V odpovědích je zdůrazňováno, že změny byly nutné. A že jsou ty změny špatné? Co na tom, hlavně, že jsou!V neděli jsem chtěla ráno poslouchat; mluvené slovo dobré (myslím, že byla paní Lavičková),ovšem HUDBA(vykopávka od P.Černocké, poté Knoflíky lásky!)UPOUTÁVKY,mě donutily vypínat, poté jsem vypnula úplně, otevřela dokořán okno a poslouchala zpěv ptáků. Takže, když už náhodou se dostanou ke slovu rozhlasáci, tak se to pokazí hudební produkcí.V šedesátých letech jsem slyšela v rádiu hudbu soudobou, za normalizace taky pouštěli tehdejší nahrávky, ale teď to vypadá, že nového nikdo nic nenazpíval, že mladí nezpívají, staří nic nového nevyprodukovali. V rádiu se zastavil čas. A takového kulturního marasmu se mohou dopustit ve veřojnoprávním rádiu.
[6]26.04.11 08:59:54tlustá
Pan Zavoral něco opsal z "mustru" svých nadřízených a kolegů, něco si vymyslel, v žádném případě ale neposlouchá a nereagoval na dopis paní Slovákové přesně. Jen tak "hnidopišsky": dvojka by měla podle jejich názoru nabízet kvalitu potvrzenou léty. Pane Zavorale Vaše dvojka je pracovní název, který nám vnucujete od 31.1.2011, tudíž neexstuje léta. Český rozhlas Praha 2 existuje léta. a tam byla kvalita prověřena!
[7]26.04.11 09:26:59Jana
Tento odkaz čeká na souhlas webeditorky na webu ČRo, proto ho dávám ještě jednou tady. Vkládám odkaz: http://www.novinky.cz/zena/styl/230372-ludek-munzar-pro-me-je-to-co-psal-karel-capek-jako-modlitba.html = odkaz na článek, jak se taky dá pracovat pro ČRo Praha. To by si měly přečíst všechny nové moderátorky - amatérky. Snad to projde, není to závadný obsah. Děkuji.
[8]26.04.11 09:37:03Eva Ondřejová ,68
Pane Zavorale,jestliže téměř polovina nezaznamenala změnu ve vysílání,znamená to,že nebyli zvyklí Prahu poslouchat.Jinak to není možné.Po změnách pak budou Prahu poslouchat jako dosud,tedy náhodně,a jim se bude "líbit"všechno,přičemž opravdoví poslucači ji poslouchat přestanou (jako já).Podle mě to znamená,že posluchačů ještě ubude.Moc by mě zajímal celý průzkum podrobně:tedy věk posluchačů(nebo neposluchačů),vzdělání,místo,otázky atd.Nebylo by možné někde (třeba tady?)celý průzkum zveřejnit?Určitě by ustaly diskuse o jeho věrohodnosti.Takto se nemůžeme ubránit podezření,že je něco špatně.Zveřejněte půzkum a utnete tím rázem všechny dohady a pochybnosti.A my možná pochopíme,v čem je "zakopán pes".Děkuji.
[9]26.04.11 10:24:02tlustá
Paní E. Ondřejová, já si vůbec nedovedu představit ty průzkumy. Možná, ale jenom možná mají selektor a někde to zazvoní a dotyčný/á vůbec neví on co jde, tak je pošle do háje anebo řekne, já nechci hrnce, nebo já se starám o své zdraví, měřím si tlak, nebo nechci si koupit zvířátko ke klíčům. Ty průzkumy nejsou ani z křišťálové koule. Vůbec to není ničím podložené, proto nám neřeknou jak jsou ty průzkumy "vyráběné". A i kdyby nám je zveřejnili, tak cca 700 respondentů (a to ještě údajných) je hrozivě málo. Všechno je to marnost nad marnost.
[10]26.04.11 13:04:36Ludmila Vajďáková
Dobrý den po Velikonocích, trochu jsem se zase začetla do různých informací a reakcí. Podle mého názoru všechny průzkumy, které provádí ČRo vedou k jedinému cíli a to zrušit veřejnoprávní stanici Praha a zprivatizovat ji. Protože ty všechny odpovědi, které nám předkládají, nejsou vedeny k věci a ani neodpovídají na konkrétní dotazy, posluchače ignorují, takže co si o tom myslet?
[11]26.04.11 14:45:19Jana
Vážení, dnes jsem zapomněla po třinácté hodině přeladit. Tak jsem zaslechla v pořadu Odpoledne z Dvojkou pana ředitele Duhana, který přišel do vysílání dvojice pánů KUKO cca ve 14.20, t.j. druhé hodiny vysílání. Bohužel, neslyšela jsem to dobře od začátku, ale za dva týdny budou nové výsledky poslechovosti Prahy. Nevím, jak si mám vysvětlit jeho sdělení, že se ČRo bude "kamarádit" s komerčními stanicemi, s F1 a s p. Fleichmannem. Tento pán byl nedávno také v pořadu ČT1 Všechnopárty. Snad vstup p. Duhana bude k poslechu i v archivu.
[12]26.04.11 22:05:16JIŘINA Š.
Včera jsem psala Disqus dva komentáře,dnes jsou vymázány.můžete mi někdo vysvětlit kdo měl ten zájem?
[13]26.04.11 22:50:54Tomáš Němec
Paní Jiřino Š., vysvětlení je zde - http://www.rozhlas.cz/praha/radiozpravy/_zprava/upozorneni-na-vypadky-internetovych-stranek--882474
[14]27.04.11 08:57:10tlustá
Možná pan Rožánek zase chystá nějaký nový aušus, takže se chystejme, budeme se třeba znovu registrovat, tentokrát možná i číslo bot a politickou a náboženskou příslušnost :(((((.
[15]27.04.11 11:17:16Jana
V archivu už zmíněný rozhovor s p. Duhanem dnes je a p. ředitel je náramně spokojený s tím, že "kamráčoft" s komerčními stanicemi je jeho dítko. Už se těším, jak bude moderovat Leoš Mareš + TV hlasatelky JEJAKÁJE. To bude maso.
[16]27.04.11 14:26:48Tomáš Němec
Já bych tenhle rozhovor nepřeceňoval, paní Jano. Neměl ani tři minuty. Byl spíše o vzdělání pana Duhana i o tom, že on už byl ředitelem (Československého) rozhlasu před 18 lety. O spolupráci Českého rozhlasu s komerčními stanicemi nemluvil pan Duhan, ale pan Kudrna. Jak jsem pochopil, tento rozhovor má být na pokračování. Nebylo však řečeno, kdy bude další díl. Odkaz na tento minirozhovor v proudu jiného povídání komické dvojice KUKO je http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2321725&drm=
[17]27.04.11 14:36:13Tomáš Němec
Poté, co jsem napsal předchozí komentář, zjistil jsem pohledem na webovou kameru, že cca ve 14,32 odchází pan Duhan ze studia od pánů KUKO. Avšak co povídal, to jsem neslyšel.
[18]27.04.11 15:03:25Jana
Dobrý den, dnes mluvil p. Duhan o Asociaci rozhlasových organizací, o digitalizaci, že mají společné zájmy a že se chystá soutěž o nejlepšího moderátora. Snad takové TýTý. Taky že nemají v úmyslu "lést si do zelí". Začátek byl jako včera, tak možná zítra ve stejnou dobu by to mohlo být po třetí. A v archivu se to snad zase najde. Je dobré vědět, co p. Duhan říká a vidět, jak jsou všichni v pohodě.
[19]27.04.11 17:24:23Ludmila Vajďáková
Já jsem si pro změnu poslechla pana Duhana a tolik předvádění a podbízení od komentátorů, kteří byli pro mně před změnou docela oblíbení, bych nečekala. A od pana Duhana jsem se také nic nového nedověděla, jen jsem vycítila mezi řádky, že navrácení naší Prahy asi očekávat nemůžeme. Navíc mě ta špatná čeština pana Duhana dost vadí, protože ve veřejnoprávním rozhlase by měl být kultivovaný člověk, ale on se snaží chovat ke všem kamarádsky a vyrovnat se mladým, asi aby byl "in". Včera jsem ho viděla i na záznamu z Hyde parku ČT24, kde byl loni. Hodně toho namluví, ale někdy to nemá hlavu patu.
[20]27.04.11 21:02:01josef - 
Vážení diskutující, nemohu soudit jaká je skladba a kvalita rozhlasu, jelikož jsem ho od poloviny února letošního roku do dnešního dne jsem rozhlas nepustil. Už to tak vypadá, že ani pouštět nebudu. Rozhlasové přijímače máme 2 ks, ale jen na ně padá prach. Od 1.2.2011 do poloviny února jsem nikde nenašel něco k poslechu a proto mě to přestalo zajímat. Informací i tak je v Tv, nebo na internetu dost, až moc. Nevíte někdo, zda se dá rozhlas odhlásit ? Nebo na koho se obrátit s žádostí o zrušení. Co s rádiem, které se poslouchat nedá ???????
[21]27.04.11 21:31:19JIŘINA Š.
Pane Němče děkuji za upozornění,jsem začátečnicí přez počítač.Snažím se.Asi bych za normálních okolností nenašla odvahu,protože je mi líto mé oblíbené stanice kam se řítí,říkám si,každého hlasu škoda.Ještě jednou děkuji Šťovíčkova J.
[22]27.04.11 22:38:19Jana
Dnes se mi podařilo slyšet kousek pořadu Kontakt Dvojky a právě volala posluchačka, která se opravdu velmi omlouvala p. šéfredaktorovi, že mu někdy v minulosti vytýkala změny, které udělal ve vysílání Prahy. Opravdu byla mooooc šťastná, že je teď všecko v pořádku a že je to to nejlepší, co mohl pro Prahu, nyní Dvojku udělat. Pan JO byl dojatý a protože právě s p. doktorem mluvili o cukrovce, tak se hned ptal, jestli mu stoupl cukr. Kdo nevěří, ať si najde v archivu, jistě tam tento klenot bude. Jenom mě napadá, jestli to nebyla montáž, nějak mi to přišlo známé. Asi z toho všeho ztrácím rozum. Neměla bych taky zavolat a omluvit se a poděkovat?
[23]27.04.11 23:19:45Tomáš Němec
Ne, paní Jano. Měla jste zavolat a říci, že vy spokojena nejste.
[24]28.04.11 15:00:03Jana
Po tomto výstupu se nedalo zavolat, ale telefonní číslo už mám nachystané pro příště. Taky dnešní vystoupení p. Duhana je záživné, myslím, že nás ještě ledacos čeká a na všech stanicích. Kam pak utečeme?
[25]28.04.11 17:49:16veraslov
Taky jsem slyšela tu" Bubble show"dal osobě vědět ,pochválit se -bude se volit nový ředitel.
[26]29.04.11 15:18:50Ludmila Vajďáková
Paní Jano, napadlo mě totéž co Vás, jestli ten telefonát nebyla montáž, připadalo mi to hodně nepřirozené. Ale možná jen my jsme nějací divní, asi víc posluchačů má rádo bulvár. Ach jo...
[27]29.04.11 16:50:33Ladislav Kozák
Jestli se někomu podaří dovolat, tak o tom tady napište. Já se nedovolal nikdy. Možná jsem paranoidní, ale úplně se mi zdá, jako když by se jim tam rozsvítila žárovka, když volá někdo, koho si objednali na velebení změn, nebo někdo, kdo tam volá pořád a nekritizuje, aby se ukázalo, že dovolat se problém není a posluchači jsou spíš taková zkupina, co rozhlas otravuje z nudy. Myslím, že občas pustí i někoho jiného, aby to nebylo podezřelé, ale ne moc často.
[28]29.04.11 21:09:22Tomáš Němec
Pane Kozáku, už jsem to tu psal dvakrát. Dovolat se do rozhlasu je většinou velmi nesnadné a vyžaduje to trpělivost. Někdy se to zdaří, jindy se to nezdaří. Já už jsem to tady v diskusi psal. Dovolal jsem se do Nočního mikrofóra 19. března a řekl jsem paní Růžičkové, co si myslím o vysílání Ostré dvojky. Můj vstup je zhruba od času 1 hodina 9 minut a 30 vteřin. Odkaz http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2288758&drm=1 Jenže ono nemá smysl, aby do rozhlasu volali stále titíž lidé jako pan Jan Kukačka, Pavel Kozák, Věra Bosáková a další. Ti se kupodivu dovolají téměř do každého pořadu na všech stanicích Českého rozhlasu, pokud chtějí.
[29]29.04.11 23:28:05Ludmila Vajďáková
Ale s tím voláním na objednávku je to pravda. Nevím sice, jestli to tak dělají na ČRo2, ale na jiných komerčních rádiech, kde vyhlašují finanční soutěže, tak to mají domluvené se svým známým, že číslo do rádia vypnou, jako že je obsazené a dají avizo tomu, co zavolá později jako vyhrávající. Jsou různé podvody, o některých na Nově při soutěži Bingo psal také Jan Rosák v magazínu MF Dnes. Takže to nemusí být paranoia, co píšete, pane Kozáku.

Žádné komentáře:

Okomentovat