čtvrtek 7. dubna 2011

Šéfredaktor ČRo 2 Jaromír Ostrý odpověděl na otázky posluchačky Evy Ondřejové


07.04.2011 13:13 - 05. Dopisy posluchačů vedení ČRo -trvalý odkaz

Šéfredaktor ČRo 2 Jaromír Ostrý odpověděl na otázky posluchačky Evy Ondřejové


Dopis paní Ondřejové panu Ostrému:

■     ■
Vážený pane,
prosím o odpověď na následující otázky:

1. Kdo je autorem znělek a upoutávek na pořady?
2. Je ve veřejnoprávním rozhlasu poslechovost tím nejvyšším kritériem a jsou i jiná kriteria pro určení vysílacího schématu a výběr pořadů?
3. Neměl by veřejnoprávní rozhlas vzdělávat a kultivovat ?  (Nebo jen bavit?)
4. Proč si myslíte, že současné vysílání je lepší než to předešlé a konkrétně v čem? 5. Kdo určuje, kteří hosté budou pozváni a děje se tak podle určitého plánu?
6. Proč se dopolední vysílání jmenuje Je jaká je, co má název posluchači navodit?
Děkuji za konkrétní odpovědi.
Eva Ondřejová 
■     ■

Odpověď pana Ostrého paní Ondřejové :

■     ■
 Vážená paní Ondřejová, zdravím Vás.

1) Bedřich Smetana - Vyšehrad a Jaroslav Ježek - Proti větru, chystáme změny
v znělkové grafice
2) Poslechovost není hlavním kritériem,  tím byla v tomto případě snaha o odlišení jednotlivých okruhů ČRo tak, aby se programově nepřekrývaly - podle průzkumu 96 - 98% posluchačů je s dnešním programem spokojeno, tím ovšem nechci říct, že nám je jedno, že počet posluchačů Dvojky v posledních letech klesá,
3) Samozřejmě ano a Dvojka tak činí - neexistuje tu jiná stanice, která by tak silně měla vzdělávací aspekt zabudovaný ve svém programu jako Dvojka, Meteor, Toulky českou minulostí, četby na pokračování, hry, poradny, Kontakt - zdravotnictví, věda, právo, sociální oblast,
4) Nemyslím si to jenom já, ale zejména cca 96% pravidelných posluchačů ČRo 2 - tedy cca 4% jsou nespokojena – agentura Median, březen 2011,
5) Každá programová řada má svého dramaturga, dramaturgové mají vedoucího redakcí, vedoucí mají šéfredaktora - takto to vzniká,
6) Je jaká je - magazín pro celou rodinu - je ovšem třeba podoktnout, že Dvojka je zaměřena více na ženy (cca 60% posluchačů Dvojka jsou ženy), Radiožurnál má naproti tomu většinově mužské publikum.

S úctou
Jaromír Ostrý
■     ■

Komentáře
[1]07.04.11 14:18:53Jaromír Janák
Pane Ostrý, obávám se, že se paní Ondřejová ptala na něco jiného, samozřejmě každý ví, že znělka stanice Praha pochází z harfového sóla Smetanova Vyšehradu /Má vlast, cyklus symfonických básní/. A o citaci Ježka nás někdo od Vás informoval, i když autor v tom moc znát není .Paní Ondřejová se chtěla zeptat, kdo je autorem těch děsivých úprav a koho napadlo spojení nespojitelného /Smetana - Ježek/. Kdo je režisérem výkonů pana Postráneckého. Byl odstranění historického názvu stanice Praha Váš nápad? Nechci Vás připravovat o drahocenný čas a děkuji za odpověď. Nashledanou v lepších časech /V+W+Ježek/. Jaromír Janák.
[2]07.04.11 15:16:24Jana
Paní Ondřejová, ten pan Ostrý se chová podle tohoto vzoru: Zeptejte se mně na co chcete, já vám odpovím na co chci. Pane Janáku, obávám se, že pan Ostrý nikde nic nečte, takže můžeme být všichni v klidu. Ale vystrčili jeho Reakce šéfredaktora J. Ostrého na ohlasy posluchačů na hlavní stránku Prahy. Co je k tomu vedlo, když tam stejně není nic nového? No asi, aby to národu ukázali, že se to USADILO a SEDLO. To je podraz.
[3]07.04.11 15:34:24tlustá
Paní Jano, obávám se, že p.Ostrý čte všechno všude, o to je horší, že jeho reakce je tak scestná. Jinak od 8.3. od toho slavného chatu nic o něm nevíme, žádné reakce, žádné změny, žádná omluva.
[4]07.04.11 15:57:16Ludmila Vajďáková
Dobrý den, mám pocit, že odpovědi pana Ostrého jsou formulovány tak, aby nás opět znechutily a konečně jsme ho přestali otravovat svými diskusními příspěvky. Ale snad nás to neodradí, i když mám pocit, že nás diskutujících opravdu ubývá. A je to taky tím, jak rozmělnili diskusní fóra a některým lidem v tom udělali zmatek natolik, že už se dál neozývají. Například SvišťPhil.
[5]07.04.11 16:14:19Jana
Když myslíte, že čte, tak já Vám budu věřit. Škoda, že těch připomínek ubylo. Mně tedy taky neodradí, dokud budu mít čas a inspiraci, tak budu tady. Teď jsem četla na ještě té staré diskuzi , že "nespokojení" posluchači upravují plakáty s našimi dámami, takže do vlaku fixy sebou, nejraději více barev! Škoda že do vlaku se dostanu jenom málo. JO napsal paní Evě, že se pracuje na úpravě znělky, tak přece jenom něco, jenom aby to nebyla ještě větší blbina.
[6]07.04.11 17:35:31Eva Ondřejová ,68
Poslala jsem Radě tuto vzornou komunikaci šéfredaktora s posluchači s komentářem.Už by se konečně měli chytit za nos. Pana JO jsem se chtěla zeptat,jestli znělku složil Smetana nebo Ježek nebo jestli ji stvořili spolu ve vinárně U pavouka. Stejně by neodpověděl.Mám podezření,že je znělka "dílo" pana JO.Doufám,že ta nová bude zadána někomu,kdo to umí.
[7]07.04.11 17:44:03tlustá
O úpravě znělek atd. mi psal p. Hurník už v polovině března. Už jsem se o tom zde, nebo v jiné p.T.Němcově diskusi zmínila. Ten paskvil spustil JO ze dne na den. Ale na nějaké pozitivní změny to zatím nevypadá.Stále ta nabubřelost a arogance JO. Jano pište jim všem na jejich osobní maily jméno.příjmení@rozhlas.cz.
[8]07.04.11 18:15:21Magda 47
To bych ráda viděla 96% spokojených posluchačů!!V okolí koho znám jen nadává na lacinost a plkárnu tv moderátorek,na zhoršení mluveného projevu.Tak ráda jsem poslouchávala Prahu i jsem kamarádky naočkovala,aby Prahu poslouchaly,ale teď jsem poslední,která občas zapne rozhlas.Arogance JO je neuvěřitelná!Jsem přející člověk a proto mu přeji jen to , co si zaslouží!
[9]07.04.11 18:29:02Jana
Paní "tlusta", to víte že píšu. Panu Duhanovi, panu Ostrému, Radě, p. Gottovi, panu Veselému, článek do internetového deníku Česká media (ten neotiskli), p. Retkové, ale ještě mám pár lidiček v zásobě. Teď třeba p. Töpferovi, ale to mi moc nejde. On je členem Stálé komise senátu pro sdělovací prostředky a mám ho za férového člověka. Tak třeba Vy byste to zvládla taky. Ještě zháním nějaké adresy, ale jde to ztuha. Na hlavní stránce Prahy je znovu rubrika Šéfredaktor reaguje... tedy nereaguje, tak tam taky něco napište, vypadá to, že se to usadilo!!!!
[10]07.04.11 19:46:43tlustá
Jano, já jsem mu psala, (před 8 hodin, jak nám tam ukazuje expert Rožánek)na ten jeho profilový mail.Jak tak koukám, Vy jste pilnější, než já.Těm děvčatům nepíšu, já je ze zásady neposlouchám, tak jim nebudu psát, mě je za ně stydno, když jsem to před časem někdy omylem zapnula. Teď už ne i kdyby tam byl sám Pán Bůh. Zkrátka nemohu. Mě štve, že na nás za chvíli polezou ze všech děr. Lavičky, firemní auta Českého rozhlasu, prý i ve vlacích, konzervy nekupuju, třeba jsou i tam. To je vyhozených peněz! Kdyby to JO poslal do Japonska, udělal by prospěšnou věc. Takhle jenom ničí nervy nás všech.Musím se podívat, na T. Töpfera, on je senátor, tzn. že najít si Senát a měl by tam mít regulérní mail.Já zkusím paní senátorku Gajdůškovou, ta mi sedí. Ale ona jí už psala svého času pí Ing. Dragounová, která už sem nepíše, což je velká škoda, že se otrávila těmi ostrými nechutnostmi.
[11]07.04.11 19:56:14tlustá
Janě: teď jsem se dívala na Senát ČR. T. Topfer nemá mailovou adresu. To je divné.
[12]07.04.11 20:55:14Jana
Jenom do divadla by to možná šlo, ale jen přes sekretariát. Nebo papírový dopis, který já už ale nenapíšu, jelikož ruka škrábe a nikdo to po mně nepřečte. Tak nevím, jak to udělám, až ten dopis sesumíruju. A Vy p. "tlusta" by jste to nezvládla, když jste z P.?
[13]07.04.11 21:20:49Jana
p. "veraslov" píše, že na této adrese http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2297894&drm=1 je zajímavý rozhovor p. Jo s . senátorkou Gajdůškovou.
[14]07.04.11 21:57:41tlustá
Jano, já bych to dokonce do toho divadla mohla donést osobně, kdybyste Vy něco sesumírovala, nebo něco připravila, poslala a já bych to vytiskla a nemám to do Divadla Na Fidlovačce daleko. O víkendu ale nezvládám. Jsem v Praze, ale mám nějakou práci.No tak abych dokončila tu myšlenku, mohly bychom si to spolu přeposílat a dotvářet :)). Po neděli, ano?
[15]07.04.11 22:16:24Jana
Ano, to je dobrý nápad. Myslím, že po neděli by to šlo. Já už něco mám, ale chce to doladit podle situce, protože se už zase něco změnilo od té doby. Adresu si můžeme vyměnit přes p. Tomáše Němce, on moji má a možná i Vaši.
[16]07.04.11 22:17:56Jana
Všem přeju dobrou noc.
[17]07.04.11 22:54:42JIŘINA Š.
Pan JO je jako šnek v ulitě,Když hrozí nebezpečí,zastrčí růžky a neví co se okolo něj děje.Lépe řečeno nechce vědět.Je pevný v kramflecích.Kdo asi nad ním drží ochranou ruku?Nikdy bych nevěřila,že to tak dlouho vydržím neposlouchat dříve moji oblíbenou stanici.Byla jsem na ni dost závislá.Nyní poslechnu Jak to vidí,pak vypínám.Dopoledne nezapínám dámský kub.Dnes jsem na chvíli zapla po 13.hod.a slyšela reklamu s P.Nárožným,přerušila jsem a vypla.Nic si nesedlo,je to čím dál,tím horší.Pro mne by byl svátek,kdybych ráno neslyšela tu hrozně zpívanou znělku a hlavně p.Postráneckého s jeho vstupy.
[18]08.04.11 07:26:14veraslov
Nějak se začínám zamotávat ve vysvětlování příčin ,proč musela nastat změna.Nejdříve uváděli poslechovost,tedˇ je to odlišení jednotlivých stanic,ale mne by zajímal pravý důvod .A proč se obávám dalších změn v zvukové grafice,jsem silně přesvědčena,že současní "tvůrci"na to nemají dostatek vkusu,tak jak to předvedli.To se to bude pořád ,co tři měsíce měnit a měnit....?Až to bude k úplnému zrušení?Kde je profesionalita!
[19]12.04.11 18:14:02Jaromír Janák
Jestlipak on není za ty výplody ujetých mozků nějaký autorský honorář? Pak bych se nedivil, i když se bojím, aby nešlo o střet zájmů! Pozor na to, milé Bratrstvo kočičí pracky!

Žádné komentáře:

Okomentovat