sobota 26. března 2011

My starší nejsme hlušší, jenom trochu méně rychleji vstřebáváme odemleté informace


26.03.2011 15:57 - 03. Články posluchačů -trvalý odkaz

My starší nejsme hlušší, jenom trochu méně rychleji vstřebáváme odemleté informace

napsala paní Saška v Diskusi 2 posluchačů na webu Českého rozhlasu

   Poslouchám rozhlas Praha už mnoho let. Zásadně nepřepínám, mám pořád léta naladěnou jednu stanici. Ne že bych tu stanici až tak milovala, ale mám špatný přístup k rádiu, ale to je můj problém.
   Zvykla jsem si tedy na odpolední programy, když jsem přicházela z práce coby úřednice po 15té hodině, v sobotu a v neděli na dopolední vysílání, když jsem vařila. Jsem rok v důchodu, takže teď mohu poslouchat i dopoledne.
   Nepříjemnou změnu ve vysílání Prahy jsem zaznamenala před pár lety, když nám bylo oznámeno, že máme v 18 hodin přeladit někam jinam, protože tam, kde byla Praha, teď bude vysílat studio 6.
   Mám špatný přístup k rádiu, ale to je můj problém, takže jsem velmi nerada přeladila a zjistila, že na příslušné stanici vysílá regionální studio "Ostrava"/bydlím v Ostravě/, takže jsem své oblíbené pořady od 18 hod. do 20 hod stejně neslyšela. Od 20ti hodin jsem poslouchala opět Prahu nebo šla za jinou zábavou. Ale pozor! Abych mohla poslouchat rozhlas Praha druhý den ráno, tak jsem zase musela přeladit.
   Mám špatný přístup k rádiu ale to je můj problém, takže jsem to vydržela takto přepínat měsíc a vzdala jsem to. Rozhlas úderem 18té hodiny v y p í n á m. Věřte, že je mi to líto do dnes neslyšet Domino pro děti a ty krásné rozhl. hry a četby na pokračování aj. Psala jsem kdysi e-mail v tomto smyslu, ale nikdo mi neodpověděl. Diskuzi zpětně k tomuto tématu nevyhledávám. Ale v poslední době mě doslova vytáčejí někteří moderátoři, kteří "melou". Zprávy i komentáře doslova odhrkají. Musela jsem napsat svůj první příspěvek ještě do "staré diskuze", protože jsem nemohla vydržet příšerné šeptání s rychlou mluvou bez intonace počasářky p. Zárybnické.
   Já vím, že zavděčit se všem nemá vedení rozhlasu lehké. Musí vysílat pro širokou věkovou strukturu posluchačů. Platíme-li si a my   m u s í m e , rozhlasové poplatky, tak by odpovědní měli vědět, že by rozhlasáci měli jít především příkladem svým kultivovaným projevem.  
   My starší nejsme hlušší, jenom trochu méně rychleji vstřebáváme odemleté informace. A ti mladší posluchači? Ti přece také budou stárnout. A pokud se někomu z moderátorů nedaří udržet rychlost? Tak ať mu vedení zaplatí "kurz kultivovaného projevu".  
A hosty vybírat takové, aby jim bylo  r o z u m ě t. Nový název Český rozhlas dvojka se mě nelíbí včetně pohřební znělky. Na tiskové konferenci o chystaných programových a jiných změnách dne 27.1.2011 měl přednést p. Ostrý   /pokud to neřekl on, tak se omlouvám/, že celoplošná stanice může být problém s názvem PRAHA, že ji hodně posluchačů mylně vnímá jako regionální. No nevím, to se mi nezdá. Omlouvám se za tak dlouhý příspěvek, ale proto jsem se přihlásila, že jsem vám to všem musela říci.
Tak děkuji
Saška

Komentáře
[1]26.03.11 19:06:46Mirek Tengler
To je přesně to, o čem jsem už dříve psal. Paní Saška není jediná z Moravy, která nikdy neměla problém se jménem "Praha". Nevím, kde byl pan Ostrý "na lovu", když sehnal několik hlasů lidí, kterým se jméno našeho hlavního města ve jménu celoplošné stanice nelíbilo, ale jak je vidět, jsou i jiní obyvatelé Moravy, kterým Praha kupodivu nevadila, ale vadí jim Dvojka.

Žádné komentáře:

Okomentovat