čtvrtek 10. března 2011

Setkání s Jaromírem Ostrým


10.03.2011 20:37 - 03. Články posluchačů -trvalý odkaz

Setkání s Jaromírem Ostrým

napsal Marek Šváb, 10. 3. 2011

Vážení přátelé,

reaguji na výzvu publikovanou na FB a zasílám postřehy z mého setkání se šéfredaktorem ČRo 2 Praha Jaromírem Ostrým dne 8. března:

   Úvodem chci poukázat na to, že setkání jsem inicioval na základě změn (nejen) programu stanice ČRo 2 Praha a na podkladu mého dopisu uveřejněného v Týdeníku Rozhlas. Jsem v kontaktu s dalšími „rozhlasáky“, se kterými pravidelně diskutujeme o dění v této instituci.

   K vlastnímu setkání: Zopakoval jsem své připomínky ke změnám ve vysílání ČRo 2 a věcmi s těmito změnami souvisejícími. Sdělil jsem, že po prvním týdnu se vysílání posunulo k lepšímu, i když trvám na připomínkách. Vyzdvihl jsem především večerní a víkendový program, který jsem oceňoval již v prvním dopise. Pan šéfredaktor mi podrobně vysvětlil důvody změn a zdůraznil, že ne vše se na začátku povedlo. Připomínám, že jsem nekritizoval všechny změny, je možné si to přečíst ve výše zmiňovaném dopise. Pan Ostrý mě dále informoval o výzkumech a reakcích na první týdny po změnách ve vysílání, které byly publikovány na webu Českého rozhlasu. Pan šéfredaktor k tomu dodal, že nejen tyto výzkumy, ale jakékoli podněty jsou pro jeho tým důležité. Diskutovali jsme i název stanice, zvukovou grafiku, přesuny některých pořadů, jakož i změny v moderování pořadů. Probírali jsme také prolínání stejných formátů na více stanicích a poukázal jsem na absenci pořadů, které by mohly tyto podobné pořady nahradit. K mým připomínkám, které mám k vysílání: Zvuková grafika dozná změn, bude se ještě pracovat na úpravě zpravodajství, název DVOJKA se prý chytil. Dodal jsem k tomu, že je nutné řešit název stanice v kontextu s ostatními stanicemi ČRo. V této souvislosti jsme se v závěru setkání věnovali i širším souvislostem v rámci Českého rozhlasu.

   Pocit ze setkání je pozitivní a vyvrátil dojem, že pan Ostrý údajně nekomunikuje. V průběhu našeho setkání několikrát odcházel k počítači a přímo reagoval na právě došlé ohlasy posluchačů. Jsem přesvědčen, že změna na ČRo 2 je nutná, netvrdím, že vše, co od 31. ledna 2011 na vlnách Prahy slyšíme, je v pořádku. Co vidím jako příznivé je to, že komunikace probíhá (online beseda Jaromíra Ostrého na internetu, schůzka Petera Duhana se zástupci posluchačů). Byl jsem i během mé návštěvy v ČRo ubezpečen, že ŽÁDNÝ podnět od posluchačů nekončí v koši. Mohu to potvrdit, neboť se mi nestalo, že bych na poznámky a připomínky v minulosti nedostal odpověď. Nelze ale pouze odmítat, je nutné dávat též nové návrhy. A v této souvislosti oceňuji materiál vzešlý z jednání s Peterem Duhanem, o kterém jsme také s Jaromírem Ostrým během našeho setkání diskutovali.

   Závěrem chci vyjádřit jisté zklamání nad tím, že jsem na FB diskuzích považován za někoho, který snad stojí na nějaké „druhé straně“. Od počátku, kdy se zajímám o Český rozhlas, mi jde o tuto instituci tak, aby si zachovala místo, které rozhlas vždy v naší zemi měl a zůstal nositelem hodnot, které jiné stanice ze zcela pragmatických důvodů mít nemohou. Jsem rád, že se část posluchačů vrací k ČRo. I já jsem prošel podobným vývojem. Byly tu pokusy (Echo, Alfa), nic nepřežilo, myslím, že je dobře, že jsou lidé, jako tato skupina, nebo třeba Klub Vltava, či Klub přátel Šestky, kterým o Český rozhlas jde a záleží jim na tom, co bude z přijímače znít. A také na tomto fóru je celá řada podnětů, se kterými souhlasím, moc za to děkuji. A tak dávejme další podněty a neznačkujme se, kdo na jaké straně je a kdo má jaký cíl. Ten cíl je jeden: Kvalitní Český rozhlas.

Marek Šváb
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat