sobota 18. února 2012

Košile bližší kabátu

18. 2. 2012 napsal pan Milan Brož v diskusi na webu stanice Praha

Taková úvaha, která ovšem nechce, a ani to není  jejím cílem, někoho urážet.

Jeví se mi, že pan šéf Ostrý dozajista vládne zřejmě pevnou rukou a vysokou autoritou, protože - má úvaha - i staří rozhlasoví  harcovníci vyměnili prádlo, tedy na mysli mám především "Košile". Všichni v určitém věku tu pravdu znají, že košile bližší kabátu. Leckdo tu vychvaluje paní Magni. Já ne, ale to je věc vkusu. Věc nevkusu ovšem je, že i ona, matadorka, se snižuje ke zbytečnému žvanění a velmi často i zrychlení své mluvy. Není to ta čeština, kterou používala ještě zhruba před rokem a půl. Bohužel však byla jedna z prvních, už v létě před osudným únorem, kdy se svými ústy snažila namísto PRAHY nám vnucovat "dvojku". Tehdejší prozatimní při jednom vystoupení, kdy reagoval na změny, tvrdil, že již nastaly před rokem, pomalu, ale nikdo si jich nevšiml. Ale já tvrdím, že všiml, nejen ta veleúspěšná "dvojka" - na což reagoval založením blogu pan Němec a ohlas byl okamžitě značný, ale i žvanění u "Počasí" a pod. již v té době signalizovaly mnohé. Pan prozatímní pravdu neměl, všimli si mnozí.

Mnoho hlasů již neslýcháme, odešly, či byly odejiti, to já nevím. Myslím si, že tu strašnou změnu, tedy ten "pokles úrovně" a jaksi ostře nasazený "trend" nemohly překousnout. (Pardon, jestli dělám chyby v koncovce sloves, ale domnívám se, "že hlasy byly"). Takže, hezky česky bych namísto "Nového listu", tedy Newslettru v Českém rozhlase pana šéfa řekl "česky" : nebyli li (ti lidé) dostatečně "trendy", nemohli býti ku potřebě, neb nebyli "Cool", tedy byli "Aut" a Co s takovými? ... že, pane řediteli.

PS. Ještě to vetknu do blogu pana Němce, kdyby pani Luptáková dostala od pana Rožánka nebo Šéfa stanice příkaz to smazat.

Hezký víkend všem. Ona i ta "dvojka" jednoho dne skončí, nemám strach.

odkaz http://www.rozhlas.cz/praha/diskuse/_zprava/322948#diskuse 

22 komentářů:

  1. Hezké, moc hezké. Myšlenku, která byla autorem vyřčena v poslední větě, s velkou nadějí sdílím také. Doufám, že se k této změně kvapem blížíme. S pozdravem "Ať zhyne Dvojka a znovu se nám narodí naše milá Praha" se loučí Mirek Tengler. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jarka Čárina Lažovka18. února 2012 v 16:57

    Pane Broži, opravdu není co dodat, každé slovo tesat

    OdpovědětVymazat
  3. Vážený pane Broži, vystihl jste to. Jenom dodám, že ještě daleko horší, k neposlouchání, je dvojice na dvojce paní Lukešová a pan Gabriel. Už jsem dvakrát to psala vedení DUOS,rovněž dvojici LUGA. Všichni rádi a velmi často používají dvojka, někdy mi to připadá, že nejen že to mají nařízené, ale že provokují ty, kterým to tak strašně vadí. A teď nově nás mocný šéf JO ještě vítá svým úlisným pohledem a nabízí posílat program dvojky. Paní Magni mě před časem "přeposlala" na soukr. mail dopis nějakého posluchače, který ji do nebes chválil.No, já už ji dávno nechválím. Od dob nevítězného února 2011.

    OdpovědětVymazat
  4. ludmila avramopulosová20. února 2012 v 8:50

    To je zvláštní, taky sdílím názor, že není vše na věčné časy.Takže pane Broži souhlas. Taky mě moc mrzí na rozhlasácích, že se s názvem dvojka museli ztotožnit. Tedy jsou ale tací, kteří to umí obejít. Ale kdoví, zda jim hrana nezvoní.
    A to foto pana JO - už jsem to tady někde psala- okamžitě mi při pohledu na tu fotku naskočil název písničky Skoumal-Vodňanský.Vzpomínáte? Ta písnička nese název S úsměvem.....Až mám pocit, že to je schválnost. Nebo.....!Kdopa nám to vládne na vlnách rozhlasu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážená paní Avramopulosová - už jsem se dlouho tak srdečně nezasmála. Vaše poznámka o písničce S úsměvem ... je trefná. Myslím, že velmi brzo tato fotka zmizí.
      A co se týče rozhlasáků a dvojky, někteří se tomu zdatně vyhýbají, ale jiní se snaží tak, že je to trapné a pro mne nepřijatelné. Nicméně slovy paní Lukešové přeji všem "mnoho hodně dobrého".

      Vymazat
    2. Eva Ondřejová21. února 2012 v 8:01

      Opravdu báječný postřeh. Ale fotka nezmizí tak rychle. Vezměte si například ty čtyři grácie, ty na nás už jukají odevšud hezky dlouho. Ale člověk si prý zvykne i na šibenici.. Milé dámy, život není peříčko, aspoň si máme o čem povídat a hned je veseleji. (Už si připadám jako teta Kateřina, samá "moudrost".)

      Vymazat
    3. Fotka zůstane zachována zde - http://www.nerustestanicipraha.blogspot.com/2012/02/sefredaktor-jaromir-ostry-se-smeje-po.html

      Vymazat
  5. Pane Broži,myšlenka Boží!

    OdpovědětVymazat
  6. Pane Broži, děkuji za skvělý postřeh. Také paní Magni nevychvaluji, neboť za staré dobré Prahy pro mě byla spíš mezi neoblíbenými. Že se prudkým poklesem úrovně teď zdá být nadpůrměrná, je vlastně optický (sluchový) klam.
    Paní Tlusté velice děkuji za postřeh k OTŘESNÉ dvojici LuGa. Když o tom tak přemýšlím, říkám si, že hlouběji se klesnout dá - ještě by mohli angažovat Leoše Mareše nebo tak. Nicméně pro tuto dvojici jako by byl Leoš Mareš vzor... Ga skáče do řeči, má takové pěkně pražské "e", Lu by pořád někam chodila "pojďme se podívat, pojďme zjistit, pojďme si poslechnout"..., přitom má sedět ve studiu, pokud vím. A ještě je přesvědčena o své profesionalitě a neodolatelném hlasu.
    Pořád si říkám, jestli ti naši staří dobří "bardi", co jsme je ještě před rokem a něco slýchávali, želí toho, že odešli. A u těch, co zůstali, by mě zajímalo, jestli jsou občas v kontaktu s mazáky, kteří je zaučovali.
    Kateřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jen tak mimochodem v tom chaosu ani nepoznala p. Lukešová, že s H. Hegerovou zpíval dnes J. Nohavica, nikoli Petr Hapka.Je to v posledním CD H.Hegerové. Ale to je u nich nepodstatný detail.
      Pokud staří dobří "bardi" odešli nebo byli odejiti, tak trpí, pokud si někdy bývalou Prahu 2 poslechnou a ti co zůstali to raději asi nebudou "ventilovat", zda se scházejí, jde přece všem o chleba.

      Vymazat
    2. Paní Tlustá, to snad není možné! Já je teď neposlouchám, ale jestli si spletla Nohavicu s Hapkou, to je tedy úroveň!
      Vlastně teď jen jednou za uherský rok zjišťuji "kvalitu" vysílání,musím k tomu sebrat odvahu, ale pak se obyčejně trefím na nějakou "chuťovku" této obdivuhodné dvojice a hned zase přeladím.

      Vymazat
    3. Máte pravdu, nepoznala Nohavicu a to mě tak vytočilo, že jsem se probral
      a naladil Radiožurnál. Oni neumí přečíst ani noviny. Neví,že na konci
      věty se má klesnout hlasem. atd....

      Vymazat
    4. Paní Ondřejová, já v týdnu, kdy vysílají LUGA téměř neposlouchám.Takže to byla náhoda že jsem slyšela H.Hegerovou a J. Nohavicu a následný zasvěcený komentář J.Lukešové. Ale: včera po ránu se M. Gabrielovi několikrát podařilo říct "posloucháte Dobré a ještě lepší ráno.." No to jsem se lekla :)), že se snad JO vrátil k původnímu názvu, ale nevrátil, je to ta ostrá dvojka, dnes už v ostře ostrých kolejích.Asi pan Gabriel dostal ponaučení, jak se to ranní vysílání jmenuje.
      A co bylo dál dnes po Jak to vidí, už opravdu nevím. Samé "sélebrity?

      Vymazat
  7. Ludmila Vajďáková22. února 2012 v 15:16

    Dnes jsem velmi znechucená celým dopoledním i odpoledním vysíláním dvojky kromě pořadu Jak to vidí. To jediné výborné na jedničku, ale krátké!! V odpoledním vysílání s Pavlem Kudrnou, nekonečné tlachání a vybral si k němu Janu Švejnohovou a posléze i Zoru Jandovou, jakoby nestačilo, že je slyšíme - pokud nevypínáme - jednou týdně. Asi se budeme muset opravdu smířit s tím, že bývalé vysílání typu ČRo2 Praha už je nenávratně pryč a ten balast, co se vysílá na ostré dvojce, už není pro vnímavého posluchače. Dnes jsem z toho vysílání úplně vytočená, vím, že novodobí moderátoři namítnou, ať si přeladím, ale proč, když dřív to šlo i bez přelaďování?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Ludmilo (s dovolením), jsem ve výhodě, kromě JTV jsem neslyšela ani "ň". Od deseti do jedenácti byl rozhovor s paní Dvorskou, kaskadérkou na Radiožurnálu. Docela fajn.Od 9ti do 16ti hodin a od 17ti do 24ti pro mě Dvojka neexistuje. A je mi dobře.

      Vymazat
    2. Ludmila Vajďáková22. února 2012 v 17:12

      Máte plus pro Vás, paní Evo. Možná nám ostrá dvojka dělá dobře, že aspoň nezlenivíme a nezakrníme:-)

      Vymazat
    3. Máte pravdu.
      Mám vedle sebe dva přijímače (jeden nemá střední vlny) a přepínám a přepínám. Musím si ovšem pamatovat, co kde vysílají, dobré cvičení proti růži ve skle (jak říkal pan Suchý skleróze).

      Vymazat
  8. Bohužel nemohu přesvědčit svou hodnou ženu, aby odhlásila rozhlas /nezištně ho platí/. Pak si to jednou pustíš, přistihnou tě a zavřou tě, mi říká. Po poslechu dnešního rána nevím, koho by měli zavřít. Paní Lukešová, snažící se co nejvíce zavděčit svým chlebodárcům, řekla za jednu minutu slovo dvojka sedmkrát. Jaromír Dvojka Ostrý se musel radovat. Přitroublé veršovánky rodičů nezletilých dětí kazí každé ráno vkus náhodným posluchačům. Soudný člověk to přece nemůže poslouchat. Kdysi jsme říkali měsíci říjnu měsíc zostřené lásky k Sovětskému svazu. Něco podobného probíhá teď na bývalé Praze, oslava dvojek a hlášení nepovedených dvojic. To je asi celý přínos brněnského všeuměla. Abych nebyl nespravedlivý - poslechl jsem si i komerční stanice, a nezklamal jsem se. Byly ještě blbější. Ale že se jim přiblíží má kdysi oblíbená Praha, netušil jsem ani ve snu. Být jedničkou, vlastně Dvojkou mezi blbými? Ach jo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ludmila Vajďáková22. února 2012 v 16:38

      Asi jsem taková jako Vaše žena, pane Janáku, také nemám odvahu rozhlas odhlásit. A jak příznačné k měsíci únoru, že by se dvojka přiblížila k Vítěznému únoru? Moc deprimující...

      Vymazat
    2. Pořád doufám, pane Janáku, že tam zavolá nějaké dítě a zaveršuje "máma, táta, to je dvojka, každé ráno dá si jointa", nebo tak něco...
      Kateřina

      Vymazat
    3. Dobrý den pane Janáku,líbil se váš příměr
      k lásce k Sovětskému svazu.Myslím si ,že Dvojka hledá trefný slogan , který by použila jako znělku.Proto chtějí pouze dva verše,ale nedaří se jí to,je to trapnější a trapnější.
      Poslední dobou jsem také víc na Radiožurnálu,než na Dvojce,dnes jsem zkoušela přeladit na Kvasničkovou a ona tak při mluvení seká slova,že jsem se vrátila na Radiožurnál.Na začátku jsem jí chválila,ale rychle se chytla kulometného vzoru Jájájínky Kociánové.Po ročním sledování Dvojky musím konstatovat,že mohu poslouchat dopoledne někdy pondělky a pátky.Pan Rosák vede svou Šťastnou cestu velice poutavě.Ranní vysílání měním za Radiožurnál.Ráda si poslechnu Lásku za láskou ,pohádku a hru.Tím můj poslech končí.Ani Kudrnu nemohu poslouchat.Mluví stále o své tloušťce,o jídle,co kde kdo mu dá zadarmo,o Roníkovi,o Karlštejnu,jakoby nebylo jiných hradů v naší republice.
      Sečteno a podtrženo laciná Dvojka je plná nic neříkajícího balastu.

      Vymazat
  9. Milé dámy, srdečně Vás zdravím a děkuji za diskusi k mému článku. Mrzí mne, že všechny naše nápady, rady, mnohdy opravdu fundované a veškerá dobrá vůle zde i jinde diskutujících zůstává neoslyšena, prostě jako když hrách na stěnu hází. Neboť - a zde si mohu dovolit citovat J. K. Tyla, že "pařez zůstává pařezem a vůl volem". Za ten výrok jsem byl vymazán z Disqusu a při mé technické negramotnosti jsem se s odřenýma ušima prorval zpět. Samozřejmě se nemůže zatracovat celý program, ale stále z celé té Ostré Dvojky na mne čiší jakási podlézavost, uslintanost a upatlanost, snaha oslovit primitivnější část populace, což se stejně nepovede, neboť tito lidé mají jiné zájmy. Lituji, že jsem se kdysi zbavil několika ročníků časopisu Československý rozhlas, dalo by se podle něj udělat pěkné schéma toho nejlepšího, co stanice Praha kdysi vysílala. Dnes se Ostrá Dvojka pouze snaží s co nejmenšími náklady vyplnit vysílací čas. Naštěstí se Únorovým vítězům zatím nepodařilo zničit stanici Vltava. V autě mám již trvale naladěn Classic FM, vím, že se za velmi skrovných podmínek snaží vytvořit kvalitní program. Nemohu pochopit, že někdo, kdo má možnosti nezastaví devastaci oblíbené stanice Praha a tím vlastně devastaci vkusu obyvatel tohoto bohužel devastovaného státu. Mějte se hezky.

    OdpovědětVymazat