pátek 28. října 2011

Zdá se, že prezident republiky má obdobný názor jako spolutrpitelé ČRo2 Praha/Dvojka

28.10.2011 21:59 - 07. Po volbě ředitele 2011 -trvalý odkaz

Zdá se, že prezident republiky má obdobný názor jako spolutrpitelé ČRo2 Praha/Dvojka

28. října 2011

Prezident  Václav Klaus řekl ve svém projevu k výročí 28. října:
■      ■
„Svobodná a nezávislá média mají kontrolou politiky a politiků pro zdraví demokratické společnosti nezastupitelnou roli, ale některé u nás používané metody jsou spíše příznakem nemoci našich médií, než projevem jejich tolik potřebného racionálního fungování.“  
■      ■

Pane Petere Duhane, pane Jaromíre Ostrý, slyšeli jste to? Vaše letos narozená stanice je také příznakem nemoci našich médií, v tomto případě Českého rozhlasu!
Komentáře
[1]29.10.11 10:30:59Mirek Tengler
Předpokládám, že oba výše zmínění pánové pochopili slova pana prezidenta poněkud odlišněji. Jinak by totiž museli okamžitě rezignovat. Odhaduji proto, že pánové Duhan a Ostrý si slova pana prezidenta vyloží v tom symslu, že musí být ještě více otevření jediné správné politické linii - pochopitelně té hradní. Pan prezident pak možná na oplátku přijme pozvání do "úspěšného pořadu" pořadu Je jaká je. :-)
[2]30.10.11 20:23:00Šťovíčková
Ano,po panu prezidentovi,panu Petránkovi,přibývají další osobnosti např.Petr Štěpánek,J.Šiklová a jiní.Jen pánové Ostrý a Duhan nevidí,neslyší a stále pokračují v bezduchých pořadech Je jaká je,Nezatloukat ,odpolední KUKO se téměř nedá poslouchat.Bylo by na čase,kdyby už u těchto pořadů nastala nějaká změna.
[3]31.10.11 05:34:14Václav Votruba - www - 
A když změna - tak k horšímu. Stačilo mi deset minut žvatlání a už vím, že ráno novou moderátorskou dvojici poslouchat nebudu - na zprávy Radiožurnál, na klidný poslech Vltava.
[4]31.10.11 12:41:36Ludmila Vajďáková
Přesně ten samý pocit jako Vy, pane Votrubo, jsem ráno měla i já. Udělali by líp, kdyby nechali mluvit jen jednoho moderátora a ne aby se překřikovali, jako ve škole o přestávce. A ještě lepší by bylo, kdyby zkrátili Dobré ráno jen do osmi hodin a místo toho prodloužili pořad Jak to vidí. Jenže to je asi velký problém.
[5]31.10.11 14:08:23Eva Jančíková
Dobrý den, připojuji se i s manželem ke znechuceným posluchačům, kterým chybí stanice Praha a mnohé pravidelné kvalitní pořady. Neustále zřejmě platí pravidlo, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůře. Dnešní ranní moderátorská dvojice svým bezobsažným tlacháním způsobila, že jsem raději vyskočila z postele, vypnula rádio a odebrala se do práce o půl hodiny dříve, abych unikla trapně vnucované „pohodě“.
[6]31.10.11 14:48:12Tomáš Němec
Myslím, že vysílání ve dvojici v ranním čase může být v současné době na stanici Praha oživením. Neměl jsem dnes tolik času, abych poslouchal od pěti až do půl deváté. Nesoudil bych podle prvního dne. Nová dvojice Jitka Lukešová - Martin Gabriel nejenže ještě není sehraná, ale vysílala z toho studia poprvé. Není snadné se napoprvé orientovat v redakčním počítačovém systému a být sehraný s režijním pracovištěm. Druhá věc je, že dvojice mohla být sestavena ze současných zaměstnanců Českého rozhlasu, ale to asi pan Ostrý nechce. Potřebuje patrně někoho vyhodit. Uvidíme (uslyšíme) koho.
[7]01.11.11 08:13:42Pavel Charouz
Také jsem byl nemile překvapen novou dvojicí v ranním vysílání. Dělají ještě další reklamu na pořad Karla Gotta i s ukázkami minulého dílu. Nevím jestli je to to pravé. V další dvojici ohlášené na příští týden je z původních redaktorů Světla Magni, což je dobře, ale co ustatní? D. Brůhová, pan Burda a další původní rozhlasáci?

pondělí 24. října 2011

Přímluva za hudbu (otevřený dopis) - 2.část

24.10.2011 00:25 - 08. Ohlasy v médiích -trvalý odkaz

Přímluva za hudbu (otevřený dopis) - 2.část

23. 10. 2011 napsal Jan Burian na serveru protisedi.cz
klikněte - 1. část
Pokud máte záslužný zájem tento nedůstojný stav změnit, naskýtá se jedna možnost – návrat (ale raději tomu neříkejme návrat – není se kam vracet!) k osobní zodpovědnosti za vybírání hudby v rozhlase, konec anonymity. Konec teorií a praxe „selektorů“, jakož i demagogických výroků o tom, co lidé takzvaně „chtějí“ poslouchat. Dost schovávání se za pofidérní průzkumy a teze, že rozhlas má vysílat především to, co si jeho posluchači přejí.
Veřejnoprávnost v hudebním vysílání přece nemůže spočívat v jakési přímé demokracii, tedy v tom, aby si zprůměrované skupiny vybíraly, co chtějí vysílat z „předvybraného“ balíku hudby. Běžný posluchač rozhlasu zajisté nemůže být dramaturgem, to by znamenalo popření veškeré odbornosti této profese. Dramaturg má v případě veřejnoprávního média také pomáhat posluchačům tříbit si vkus – třeba tím, že informuje o nových trendech, připomíná nejlepší díla minulosti a brání braku a hrubé komerci, aby ovládla vysílání. Je-li hudební část rozhlasového programu v rukou amatérů, kteří se navíc zaštiťují tezí, že lidem se má pouštět, co oni „chtějí“, dopadá vysílání tak, jak ho známe dnes, a lepší to nebude.
Kudy z toho ven? Zrušte všechny ty takzvané playlisty a selektory a dejte důvěru vzdělaným a citlivým hudebním dramaturgům. Skoncujte s anonymitou ve výběru hudby pro vysílání veřejnoprávního rozhlasu.
Je velmi škodlivé, když model vysílání, který představuje zejména Radiožurnál, vychází ze snahy o co největší „poslechovost“ stanice. To je strategie, kterou se vesměs řídí soukromé stanice (a fakt, že ne úplně všechny, by měl být burcující). Od veřejnoprávního rozhlasu žádáme kromě objektivního zpravodajství především kulturnost, která není závislá na diktátu peněz. Nechceme, aby se taková stanice snažila konkurovat bulváru tím, že dodá ještě lacinější zboží.
Prosím, zkuste být odvážní a přehodnotit svůj způsob myšlení a vnímání veřejnoprávní funkce rozhlasu. Ten dosavadní, jak sami vidíte, nikam nevedl.
Jan Burian, písničkář a spisovatel

Psáno pro Týdeník Rozhlas , kde text vyjde 1.11.
Komentáře
[1]24.10.11 08:41:31Ludmila Avramopulosová
O je, pan Burian to říká i za nás.Vlastně hovoří úplně stejně jako my.Teď je jen otázkou, zda na něj někdo dá, zda si nechají ti "nahoře" poradit. Držím nám palce a panu Burianovi touto cestou děkuji.
[2]24.10.11 08:44:44Eva Ondřejová
Pan Burian přesně pojmenoval současný stav ve "výběru" hudby ve vysílání stanic veřejnoprávního rozhlasu.To,co se děje v hudbě,děje se také v oblasti mluveného slova. Bulvarizece a podbízení se nenáročnému posluchači. Kdy už se,propánajána vedení rozhlasu a Rada ČRo vzpamatují.Ten paskvil se už natolik vžil,že se bude muset začít od začátku,jak píše pan Burian,není už kam se vracet.
[3]24.10.11 13:48:35Ludmila Vajďáková
Proč tolik chytrých lidí umí nazvat věci pravými jmény a bohužel častokrát bez odezvy. Držím palce panu Burianovi a potažmo i nám, aby byl jeho názor vyslyšen a konečně práci dělali lidi schopní ne všeho schopní. Také touto cestou Vám, pane Buriane, moc děkuji za vyjádření názoru, který mi tady zbytečně už tři čtvrtě roku vyjadřujeme. Třeba Váš hlas bude slyšet víc než náš. My jsme označování jen za "neustálé stěžovatele".
[4]24.10.11 14:18:16Tomáš Němec
Paní Vajďáková, já myslím, že hlas pana Buriana není slyšet o nic víc než ten náš - pamatujete na jeho březnový článek? viz http://nerustestanicipraha.sblog.cz/2011/03/22/76
[5]25.10.11 08:35:14Chramostová
Netuším,jak je slyšet pana Buriana,nevím,jak moc ho Rada chce slyšet,ale pokud ano,jsem za to ráda.Písničky pouštěné halabala z PC,je katastrofa!Nejen hala,ale i bala!!
[6]25.10.11 12:38:01Jaromír Janák
Bohužel, po Vítězném Ostrém Únoru se vysílání stanice Praha změnilo v nekonečný paranoidní blábol, přerušovaný náhodně vybranými písničkami, zařazenými především proto, aby si "moderátoři" mohli dát kávu nebo si odskočit. Myslím, že pan Burian by byl schopen situaci důkladně rozebrat a i najít alespoň částečné řešení, rozsah příspěvku do časopisu to nedovoluje. Rozhlas si bude muset poradit sám, míval odborníky. Kde jsou?
[7]25.10.11 14:23:31Tomáš Němec
Pro pana Janáka: Byl jeden domeček, v tom domečku stoleček, na stolečku mistička, v té mističce vodička, v té vodičce rybička. Kde je ta ryba? Kočka ji snědla. Kde je ta kočka? V lesy zaběhla. Kde jsou ty lesy? Na prach shořely. Kde je ten prach? Voda jej vzala. Kde je ta voda? Voli ji vypili. Kde jsou ti voli? Páni je snědli. Kde jsou ti páni? Na hřbitově zakopáni.
[8]25.10.11 23:20:00Jaromír Janák
Asi tak, pane Němče.
[9]26.10.11 20:38:22Chramostová
No to jsem se zasmála...pane Němče...to jsem neslyšela už léta....Páni ještě nejsou zakopáni...

Přímluva za hudbu (otevřený dopis) - 1- část

24.10.2011 00:16 - 08. Ohlasy v médiích -trvalý odkaz

Přímluva za hudbu (otevřený dopis) - 1- část

23. 10. 2011 napsal Jan Burian na serveru protisedi.cz

Jan Burian: Přímluva za hudbu (otevřený dopis)

ČLÁNEK |  ŘÍJEN 23, 2011 - 5:47PM | BY REDAKCE

foto archiv Jana Buriana

Písničkář Jan Burian píše Radě Českého rozhlasu.

Vážená Rado Českého rozhlasu,
dostal jsem dopis od jednoho z vašich členů a s ním i pozvání k diskusi nad neutěšenou kvalitou hudby ve vysílání veřejnoprávních stanic Radiožurnál a Praha. Rozhodl jsem se reagovat hned a touto cestou, přestože si myslím, že debata měla proběhnout zhruba před dvaceti lety, když se v téhle zemi změnil režim. Od té doby se totiž v hudebním vysílání těchto dvou stanic podařilo zejména úspěšně rozvinout a pak zakonzervovat systém, který slouží takzvanému hudebnímu průmyslu a systematicky devastuje povědomí posluchačů o tom, co to vlastně hudba je a k čemu slouží.
Především odvěký hudební žánr, kterému se říká píseň, byl na vlnách těchto – zdůrazňuji, že veřejnoprávních – stanic degradován na něco, čím se ve vysílání vyplňuje prostor mezi jednotlivými mluvenými vstupy. Když nikdo nemluví a neznějí džingly či reklamy, poslouží píseň jako předěl, jako vata, a tahle vycpávka je ještě ke všemu vybírána a uváděna anonymně. Vesměs se totiž jména interpretů, autorů ani dramaturga, který za to, co se nám line do uší, nese odpovědnost, nedozvíme.
klikněte - 2. část
Komentáře
Článek je bez komentářů

sobota 22. října 2011

Rada ČRo odpověděla na dotaz posluchačky Chramostové, proč Český rozhlas spolupracuje s komerčními rádii

22.10.2011 11:09 - 05. Dopisy posluchačů vedení ČRo -trvalý odkaz

Rada ČRo odpověděla na dotaz posluchačky Chramostové, proč Český rozhlas spolupracuje s komerčními rádii

20.10.2011

Posluchačka Dagmar Chramostová napsala Radě Českého  rozhlasu 20. září 2011:
 Vážení Rado ČRo, 
   po vyhlášení ankety Moderátor roku 2011 jsem se dočetla, že ji pořádá Asociace rozhlasových organizací - ARO.  Je to sdružení komerčních rádií a veřejnoprávního rozhlasu. 
    Ptám se, zda je možné,aby ČRo a komerční rádia, dle zákona, se slučovala ve společné asociace? 
   Nemá mít Český rozhlas jinou úlohu než se slučovat s komerčními stanicemi? 
Děkuji za odpověď 
Dagmar  Chramostová
■      ■
 Rada Českého rozhlasu  odpověděla posluchačce D. Chramostové 20. října 2011:
 Č.j. 106/11
Vážená paní Chramostová,
   děkuji Vám jménem Rady ČRo za Váš dotaz ze dne 20. 9. 2011. Členové Rady  se seznámili jak s Vaším podnětem, tak s odpovědí pana generálního ředitele ČRo Petera Duhana, kterou připojuji a vyjadřují s jeho stanoviskem souhlas.
   Věříme, že Český rozhlas Vám přinese na svých vlnách mnoho zajímavých pořadu k Vaší plné spokojenosti. 
S úctou 
Mgr. Bohuš Zoubek
místopředseda Rady ČRo
■      ■

příloha: odpověď generálního ředitele Českého rozhlasu Petera Duhana:




Komentáře
[1]22.10.11 15:16:08Ludmila Vajďáková
Odpověď pana Duhana ve stylu "Vlk se nažral a koza zůstala celá". Co jiného je možné od ředitele PD a Rady ČRo čekat. Rada je k ničemu, nezastává žádné stanovisko a nevyjádří žádný postoj. Zbytečně placení papaláši, tady by se daly ušetřit peníze.
[2]22.10.11 15:26:52Eva Ondřejová
Aha.Takže "poslechovost" je značně nepřesná a je ovlivňována billboardovou kampaní.Ať žije reklama,někteří dotazovaní by nemuseli vědět,že nějaká Praha,pardon Dvojka,existuje.Jen jsem zvědavá,jak dlouho tato kampaň bude trvat,je to smutné,když se operuje nepřesnými čísly.A rozdíly mohou být značné (viz předvolební výzkum).
[3]23.10.11 21:31:55Šťovíčková
Přesně jsem něco podobného od PD čekala.Jinak se tomu také říká mazání medu kolem úst.I já si myslím,že rada ČRo je tam zbytečná.To by bylo ušetřených peněz,kdyby nebyla.PD jde především o šetření ,co kdyby si snížil plat sobě i JO a všem,kteří si tak vysoké platy nezaslouží.Totéž je i v televizi.Pořady jsou k nedívání,trapné seriály,člověk musí hodně vybírat.Jsem zvědavá,kdy bude PD apelovat pro úpravu dopoledního vysílání Je jaká je,sobotní Nezatloukat,nebo odpolední vysílání s P.Kudrnou a J.Kokmotosem.To se nedá poslouchat.
[4]24.10.11 08:54:10Ludmila Avramopulosová
Ti hoši a pani z Rady si tak pěkně notují a panem generálním. Maj to za jedny peníze. Co se s námi budou párat. Uvidíme kde budou šetřit. U sebe jistě nezačnou,tak, jak by se na hospodáře slušelo. Ať už jdou vážně do háje s obhajobou reklamní kampaně. A souhlasím, Rada ČRo je nanic. Tedy pro posluchače. Oni si myslí evidentně něco jiného. Ale erudované odpovědi si od nich nikdo nedočká, anžto oni nic nemohou. :-(
[5]27.10.11 20:10:21Šťovíčková
Právě pročítám nové příspěvky a na ČT1 je opět trapná reklama čtyř gracii z vysílání Dvojky,Je jaká je.Nejen,že to nejde je poslouchat,ale ani vidět.Vypadají tam jak stárnoucí diblíci.Díky vyumělkování jejich tváří.JE TO HRŮZA .

čtvrtek 20. října 2011

Zlatá slova Petera Duhana

20.10.2011 10:32 - 06. Komuniké vedení ČRo -trvalý odkaz

Zlatá slova Petera Duhana

20.10.2011, Tomáš Němec

Pusťte si, prosím, zvukový záznam kliknutím na obrázek:

I po devíti měsících experimentu na stanici Praha můžeme konstatovat, že pan Jaromír Ostrý možná chce naplňovat představy generálního ředitele Českého rozhlasu, ale opravdu to neumí. Dokud si pan Duhan nedokáže vybrat správné spolupracovníky, bude to stále stejné, a proto si pusťme jeho slova ještě jednou:



odkaz na celý zvukový záznam pořadu http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2462726&drm= 
Komentáře
[1]20.10.11 18:39:36Mirek Tengler
Ano, to je úděl generálního ředitele. Když si neumí vybrat kvalitní spolupracovníky, nezbývá mu, než brečet, s jakými že to lidmi musí spolupracovat a že by bylo nejlepší, kdyby si pořady dělal sám. Tisíc hlav a tisíc rukou pan ředitel vskutku nemá. Má však jednu hlavu a mohl si tak už dávno vybrat vhodné kandidáty na místa v čele veřejnoprávního rozhlasu. Například v čele stanice Český rozhlas 2 - Praha. Že tak do dnešního dne neučinil, je jen další důkaz jeho naprosté neschopnosti vést tak velkou instituci.
[2]20.10.11 21:52:25Šťovíčková
Ano,je tomu tak.S panem Ostrým rozházeli zaběhlý,kvalitní program ČRo2 Praha včetně názvu naší rozhlasové stanice.Bohužel,pan Ostrý o sobě nedává znát,vypadá to že tam již nepracuje.Nic moc se na vysílání hlavně Je jaká je,Nezatloukat ,rozházeli jste nedělní Dobré jitro udělali jste z toho paskvil.Už by bylo na čase ,aby se ledy hnuly.
[3]20.10.11 23:25:24Ludmila Vajďáková
V tomto státě se rádi šéfové a politici ohánějí Baťovými názory, ale kdyby byl Baťa v dnešní době, nebyl by tam z šéfů žádný z nich, protože on se řídil názorem, že továrna musí fungovat, i když má šéf dovolenou nebo je delší dobu pryč. A tady se pan generální ohání tím, že by si to musel dělat sám, aby to bylo dobré. To ale svědčí o jeho neschopnosti a tak je to v celé naší republice.
[4]21.10.11 09:26:19tlustá
Pan Ostrý stanici Český rozhlas 2 Praha svévolně a cíleně zničil od základů tak, že způsobil trauma mnoha letitým posluchačům a posluchačkám.To je tou maloměšťáckou logikou. Proboha jen ne Praha!!, že pane Ostrý! Peter Duhan byl tehdy "jenom" prozatímní, takže mu v té revoluci nebránil, přece mu šlo o důležitý post ve funkci GŘ a měl vedle sebe loajálního J.Ostrého. Ten paskvil přece PD musel zaznamenat od začátku a proto měl ty změny zarazit. Teď brečí na špatném hrobě, (u nás posluchačů). Pořádný šéf, pokud to myslí vážně, bouchne do stolu. Proto si myslím, že ani Peter Duhan není dobrý generální ředitel, pokud nedokáže proměnit slova v činy a to ne někdy v budoucnu, ale hned. Od 31. ledna měl dost času, proto mě vadí, že vzkazuje svoji nespokojenost se spolupracovníky a podřízenými přes éter. Mimochodem o p. Ostrém už dlouho nebyla řeč, ještě působí v Praze?!
[5]24.10.11 09:52:52Ludmila Avramopulosová
Pan generální rotuje po stanicích, aby zdůraznil svoji genialitu(už jsem fakt jedovatá), namísto aby ŘÍDIL rozhlas. Možná ale že slovo ŘEDITEL může mít i jiný význam. Někdy to tak zvonku vyzerá:-/.On vlastně za ty zlé změny nemůže. To jen ti bekaní podřízení neposlouchají.Jenže ten oný, kterého si přivedl a kterému změny na Praze posvětil si dál dělá co chce, a my si tady stále jen naříkáme. Tak a teď pochvala - nedělní ráno. Moooc dobré to bylo.Hurá.
[6]24.10.11 13:21:44Milena
Když si pan GŘ neví rady jak zlepšit vysílání,tak by měl v první řadě vyměnit pana JO za někoho kdo bude více brát ohled na připomínky. Pan Jo si myslí,že když nás bude stále utoukt pnem Postráneckým,zpěvem svazaček a hloupými upoutávkami typu český rozhlas dvoojka u nás doma jednička tak že přiláká nové posluchače.Nepřiláká ti mladší budou pořád poslouchat bulvár a starší posluchače odradí od poslechu.Dnes už pomalu není mezi bulvárem a dvoojkou velký rozdíl ,až na malé vyjímky Jedná se hlavně o Je jaká je,Nezatloukat Noční mikroforum,Večer si už posluchač nemůže poslechnout nic kvalitního.Přitom rozhlas má bohatý archiv,ze kterého by se dalo čerpat a ne jak nám občas nabídne malou ukázku.Ještě jsem zapoměla uvézt Zpátky si dám tenhle film KG. To je už samo o sobě na pováženou dávat opakování v neděli.
[7]24.10.11 13:26:11Milena
Opravuji slovo místo uvézt uvést..Hlavně by měly být zrušeny pořady Nezatloukat, Je jaká je Noční mikroforum pořad KG.