Václav Hradecký, vedoucí oddělení výzkumu a analytiky Českého rozhlasu odpověděl na otázky posluchačky Ludmily Avramopulosové -1.část
12. dubna 2011
posluchačka Ludmila Avramopulosová se zeptala 8. dubna 2011
Dobrý den, opětovně jsem si pročetla výsledky průzkumu poslechovosti vaší dvojky. Asi čtu nějak jinak, ale vůbec mi nevychází to,co Vám:
- při posledním naladění se líbilo 69,5% - pokud by mi byla tato otázka položena,
musela bych též odpovědět pozitivně, jelikož si už opravdu vybírám programy–
ráno končím v 9.00! Pak končím!
- pokud změnu zaznamenalo 54,5% posluchačů (vy máte publikum?), tedy výsledek
se okamžitě mění, odpovídajících je o 45,5% méně!
- změnu názvu uvedlo jako důležitou 3,1% - tak proč tedy dvojka
- rovněž hodnocení o poslechu - stejně jako dosud 84,5% - opět to znamená
odečet 45,5%. Protože, a to už jsem několikrát zmiňovala jinde, ti co změnu
nezaznamenali jsou buď hluší, ale pravděpodobnost je ta, že tuto stanici
neposlouchali, tzn. že se z průzkumu musí vyřadit.
A to vše vy vyhodnocujete jako pozitivní? Já to tedy vidím obráceně. Ale i takto se dají hodnotit průzkumy. Vy jste opravdu spokojeni?
Ludmila Avramopulosová
8. dubna 2011
P.S. Proč nevyslechnete názory diskutujících - stěžovatelů- dát průzkum na web rozhlasu a do týdeníku rozhlas. A namísto hlášení čes-ký-roz-hlas-dvoj-ka upozornit posluchače o tomto výzkumu.
? ?
? ?
Václav Hradecký odpověděl 11. dubna 2011:
Vážená paní Avramopulosová,
to, že část publika nezaznamenala změnu, je patrně z velké části třeba přisoudit tomu, že hodně posluchačů poslouchá jen povrchně při nějaké činnosti (např. domácí práce, zaměstnání atd.), poslouchá v době, které se změny méně dotkly atd. Hodnocení, zda program vnímají jako lepší/stejný/horší než dříve, prováděli všichni respondenti, nikoliv jen ti, kdo zaznamenali změnu. Jako kladné hodnotíme zjištění, že zhruba 90% publika vnímá současný program pozitivně a že je víc těch, kdo mají chuť poslouchat nyní více než těch, kdo se díky změnám rozhodují poslech omezit. ČRo2 má v současnosti více než půl milionu posluchačů. Bez průzkumu lze těžko stanovit, jak silnou skupinu hlasy nespokojených reprezentují. Z výsledků lze odhadnout, že negativní ohlasy vycházejí ze zhruba desetiny publika. Do jaké míry mají ti, kdo píší, telefonují apod. pravdu, se týká jiné věci. Je záležitostí vedení stanice, kterému jsou stížnosti adresovány, aby jejich podněty zvažovalo. Záležitostí výzkumu bylo stanovit přibližné proporce toho, v jaké míře jsou posluchači s programem spokojeni.
Přeji Vám hezký den
Václav Hradecký
11. dubna 2011
? ?
? ?
klikněte - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů
Žádné komentáře:
Okomentovat